کد خبر: ۹۷۳۷۲۸
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۵
تعداد بازدید: ۵۰
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی آخرین وضعیت آب و هوا در کشور را تشریح کرد.

پیش‌بینی هواشناسی؛ افزایش دما طی روزهای آینده/ هشدار زرد برای این استان‌هابه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از افزایش دما از روز چهارشنبه تا اواسط هفته آینده خبر داد.

صادق ضیاییان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با ایلنا درباره آخرین وضعیت آب و هوا در کشور گفت: طی دو روز آینده در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، خراسان شمالی گلستان و همچنین برخی از نقاط استان زنجان و ارتفاعات رشته کوه البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران همچنین سمنان و از طرفی در جنوب کشور و در جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب غرب استان کرمان و شمال شرق استان هرمزگان انتظار داریم رگبار باران بویژه در ساعات عصرگاهی را شاهد باشیم که هشدار زرد هم برای این مناطق صادر خواهد شد.

وی ادامه داد: طی ۵ روز آینده در بخش‌هایی از شرق کشور مانند شمال استان سیستان و بلوچستان و استان خراسان جنوبی همچنین بخش‌هایی از استان‌های سمنان، قم، مرکزی، خوزستان و ایلام در برخی از ساعات وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک نیز محتمل است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی تصریح کرد: از لحاظ دما نیز طی ۲۴ ساعت گذشته دمای تهران حداقل ۲۸ و حداکثر ۳۷ درجه بوده است. در بین شهرهای کشور نیز شهرهای شوش با دمای ۴۸.۸، اهواز ۴۸.۴، امیدیه ۴۸.۴ و بستان ۴۸.۳ گرمترین شهرهای کشور بوده‌اند. در بین مراکز استان نیز اهواز با ۴۸.۴ گرمترین مرکز استان و بعد از آن یزد با ۴۲.۵ گرمترین مرکز استان بوده است.

ضیاییان درباره پیش‌بینی دما برای چند روز آینده گفت: امروز نسبت به روز گذشته یک افزایش دما داریم که این افزایش دما تقریبا تا روز سه‌شنبه ثابت خواهد بود و تغییر آنچنانی در دما نداریم اما مجددا از روز چهارشنبه افزایش دما را خواهیم داشت و این افزایش دما تا اواسط هفته آینده نیز ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: روز گذشته دمای تهران ۳۷ درجه بود و انتظار ما این است که امروز با توجه به افزایش دما، دمای تهران به ۳۸ درجه برسد و تا روز سه‌شنبه این دما ثابت خواهد ماند و از روز چهارشنبه این یک الی دو درجه دما افزایش خواهد داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: