کد خبر: ۹۷۳۶۶۳
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۷
تعداد بازدید: ۴۵
معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درباره خبر ابتلای شهروند تهرانی به بیماری تب دنگی توضیحاتی ارائه داد.

ورود تب دانگی به تهران صحت دارد؟به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ بابک عشرتی معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: تاکنون موردی از ابتلا به تب دنگی در تهران گزارش نشده و تنها مورد شناسایی شده فردی بوده که از یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس به تهران آمده است.

وی با بیان اینکه شناسایی این فرد نیز به تازگی رخ نداده و زمان زیادی از آن می‌گذرد گفت: به طور کلی تاکنون در تهران مورد ابتلای انتقال محلی نداشتیم.

عشرتی گفت: درحال حاضر حدود ۱۵۰ مورد شناسایی شده مبتلا به تب دنگی در کشور داشتیم که فقط ۱۱ نفر سابقه سفر نداشته‌اند که در استان هرمزگان شناسایی شده‌اند. مابقی این افراد سابقه سفر به کشورهای حاشیه خلیج فارس خصوصاً امارات را داشته‌اند.

معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: در ۴۰ شهر کشور پشه آئدس شناسایی شده است و بیشترین گزارش موارد نیز در استان فارس گزارش شده است که این افراد نیز در کشورهای دیگر مبتلا شده بودند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: