کد خبر: ۹۷۳۶۵۸
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۴
تعداد بازدید: ۵۰
روزانه بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر در کشور دچار سکته مغزی می‌شوند.

آمار عجیب سکته مغزی در ایرانبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ رییس و اعضای هیات مدیره انجمن علمی مغز و اعصاب، بر اهمیت اطلاع رسانی از بیماری‌های مغز و اعصاب تاکید کردند.

بنابر گزارش مهر، محمود معتمدی رئیس انجمن علمی مغز و اعصاب، روز شنبه در نشست خبری روز جهانی مغز، گفت: برای پیشگیری از بیماری‌های مغز و اعصاب، باید کارهای بیشتری صورت بگیرد و از همین رو، با همکاری سازمان نظام پزشکی و اداره سلامت شهرداری تهران، تلاش می‌کنیم در این مسیر گام برداریم.

وی افزود: بیماری‌های مغز و اعصاب خیلی زیاد هستند اما می‌توانیم بر روی برخی از بیماری‌ها بیشتر کار کنیم.

معتمدی ادامه داد: سردردها، میگرن، صرع، زوال عقل و…، از جمله بیماری‌های مغز و اعصاب هستند که باید برای مردم بیشتر اطلاع رسانی شود.

وی افزود: سکته‌های مغزی نیز از دیگر بیماری‌های مغز و اعصاب است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

معتمدی گفت: انجمن مغز و اعصاب ایران، برنامه‌هایی را در همین راستا پیش بینی کرده است که از طریق رسانه ملی و سایر رسانه‌ها، اطلاع رسانی می‌شود.

وی همچنین از برگزاری همایش بیماری‌های مغز و اعصاب در روز دوشنبه اول مرداد ۱۴۰۳ در فرهنگسرای اندیشه خبر داد و افزود: این همایش برای اولین با هدف پیشگیری از بیماری‌های مغز و اعصاب، با حضور اساتید و متخصصین مغز و اعصاب و عموم مردم برگزار می‌شود.

در ادامه، مجید غفارپور عضو هیأت مدیره انجمن علمی مغز و اعصاب گفت: در ارتباط با بیماری‌های مغزی، اولین نکته‌ای که باید در نظر بگیریم، آسیب مغز است که می‌تواند با عارضه‌های ناگوار همراه باشد.

وی به مبحث سردردها اشاره کرد و افزود: سردردهای ناگهانی و شدید و همراه با تب و ادامه دار و سردردهایی که فرد را از خواب شبانه بیدار کند، باید با مراجعه به پزشک متخصص، پیگیری شود.

غفارپور ادامه داد: ۱۰ الی ۱۵ درصد خانم‌ها و ۶ الی ۸ درصد آقایان میگرن دارند.

وی افزود: ۱۲ تا ۲۰ درصد علل بروز زوال عقل مربوط به عفونت‌ها است که می‌بایست مورد توجه قرار گیرد.

غفارپور گفت: تشنج هم از دیگر موضوعات مهم است که بیماران مبتلا به این عارضه باید به آن توجه کنند.

وی افزود: نکته‌ای که خانم‌های باردار باید توجه داشته باشند، این است که اگر داروی تشنج مصرف می‌کنند، نباید دارو را در دوران حاملگی قطع کنند.

غفارپور اظهار داشت: انجام ورزش و مطالعه به صورت مداوم، باعث پیشگیری از زوال عقل می‌شود.

محمدرضا عزیزی متخصص مغز و اعصاب و مدیرکل آموزش سازمان نظام پزشکی، گفت: برگزاری همایش روز جهانی مغز، برای اولین بار در کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: شایع‌ترین علت مراجعه افراد به مراکز درمانی، سردرد است و شایع‌ترین علت غیبت از محل کار، سردرد است.

عزیزی گفت: روزانه بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر در کشور دچار سکته مغزی می‌شوند. بنابراین، خیلی مهم است که در زمینه بیماری‌های مغز و اعصاب، اطلاع رسانی شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: