کد خبر: ۹۷۳۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۹
تعداد بازدید: ۵۱
ونس به صوت غیر قابل انکاری با استعداد و با هوش است. این مرد ۳۹ ساله تنها دو سال پیش بدون هیچ تجربه‌ی مدیریتی به مجلس سنا انتخاب شد. او در سپاه تفنگداران دریایی و یک تور در عراق خدمت کرد و همچنین از دانشگاه ایالتی اوهایو و دانشکده حقوق ییل فارغ التحصیل شد.این ها قبل از این بود که کتاب خاطرات «مرثیه‌ی هیلبیلی» را درباره‌ی بزرگ شدن در یک شهر فولادی رو به زوال با مادری معتاد به مواد مخدر بنویسد. کتابی که باعث شهرت او شد. ونس با تبلیغ آن کتاب، ترامپ را به هروئین ("فرار آسان از درد") تشبیه کرد و او را به طور معمول تحقیر کرد. در ژوئیه ۲۰۱۶، او در The Post نوشت که ترامپ "شعاری در مورد عظمت ارائه می دهد که محتوای کمی برای حمایت از آن دارد."

برای معاون ترامپ، اوکراین اصلا مهم نیست/ ترکیب ترامپ ـ ونس پوپولیستی و انزواطلبانه استبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ انتخاب سناتور جی.دی. ونس (راست اوهایو) از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین، به عنوان معاون وی، لحظه مهمی در تاریخ حزب جمهوری خواه است. در کنوانسیون جمهوری خواهان در سال ۱۹۵۲، دوایت دی. آیزنهاور یکی دیگر از سناتورهای انزواطلب اوهایو، رابرت تافت، را برای نامزدی ریاست جمهوری در رقابتی که به شدت به نقش ایالات متحده در امور خارجی پس از جنگ جهانی دوم تبدیل شد، شکست داد. پس از شکست جنبش "اول آمریکا" در دهه ۱۹۳۰، محافظه کاران به ماهیت ضروری رهبری ایالات متحده پی بردند. هفت دهه بعد، جنبش جدید «اول آمریکا» اکنون بر حزب حاکم است.

حزب جمهوری خواه سنت پس از جنگ خود را شکسته است سنتی که با حمایت متفق القول از طرحی که نه تنها در مورد حمایت ایالات متحده از اوکراین بلکه حتی در ترویج دموکراسی در خارج از کشور به شدت بدبین است. بلیط ترامپ و ونس به طور غیرقابل پوزشی پوپولیستی و انزواطلبانه است. دادن کنترل یکپارچه بر قوه مجریه و مقننه به حزب در شکل کنونی، قماری خواهد بود که درس‌های یک قرن پیش که به سختی به دست آورده شدند؛ دیگر کارایی ندارند.

حزب چقدر از رونالد ریگان، جورج اچ دبلیو. بوش و جورج دبلیو بوش تغییر کرده است؟ ونس در پادکست استفان کی. بنن در فوریه ۲۰۲۲ گفت: «من واقعاً برایم مهم نیست که چه اتفاقی برای اوکراین می افتد.» در عوض او یک شکاکیت کاملا عملی در مورد علت جنگ اوکراین بروز داد. او تلاش کرد تا تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه بعد از حمله‌اش به اوکراین برگرداند و برای نرسیدن بسته‌های کمکی نظامی به اوکراین مانور داد و حتی به کنفرانس امنیتی مونیخ رفت تا از اوکراین انتقاد کرد.

ونس به صوت غیر قابل انکاری با استعداد و با هوش است. این مرد ۳۹ ساله تنها دو سال پیش بدون هیچ تجربه‌ی مدیریتی به مجلس سنا انتخاب شد. او در سپاه تفنگداران ردیایی و یک تور در عراق خدمت کرد و همجنین از داشگاه ایالتی اوهایو و دانشکده حقوق ییل فارغ التحصیل شد.این ها قبل از این بود که کتاب خاطرات «مرثیه‌ی هیلبیلی» را درباره‌ی بزرگ شدن در یک شهر فولادی رو به زوال با مادری معتاد به مواد مخدر بنویسد. کتابی که باعث شهرت او شد. ونس با تبلیغ آن کتاب، آقای ترامپ را به هروئین ("فرار آسان از درد") تشبیه کرد و او را به طور معمول تحقیر کرد. در ژوئیه ۲۰۱۶، او در The Post نوشت که ترامپ "شعاری در مورد عظمت ارائه می دهد که محتوای کمی برای حمایت از آن دارد."

برای معاون اول ترامپ، اوکراین اصلا مهم نیست/ ترکیب ترامپ ـ ونس پوپولیستی و انزواطلبانه است

با گذشت زمان، ونس مسیر خود را تغییر داد. او خود را از نظر اجتماعی محافظه‌کار و از نظر اقتصادی غیرلیبرال معرفی کرد. ونس هنگام نامزدی در سنا در سال ۲۰۲۲ از ممنوعیت ملی ۱۵ هفته ای سقط جنین حمایت کرد (اگرچه او موضع خود را در تلاش برای نزدیک شدن به موقعیت در حال تحول خود ترامپ ملایم کرده است). او قدرت تجارت بزرگ را محکوم می کند و از اجرای تهاجمی ضد انحصار حمایت می کند. او به سخنگوی اصلی جنبشی تبدیل شده است که گاهی محافظه کاری ملی یا پسا لیبرالیسم نامیده می شود.

هر چه که صدایش می‌کنند، این جنبش به نوعی سلاح‌سازی از قدرت تنه می‌زند که جمهوری خواهان دموکرات‌ها را به انجام دادن آن محکوم می‌کنند. ونس اخیراً گفت که اگر او در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ معاون رئیس جمهور بود، انتخابات ۲۰۲۰ را مانند مایک پنس تأیید نمی کرد. در این ماه، او از قول آقای ترامپ برای تعیین «یک دادستان ویژه واقعی برای تعقیب» رئیس جمهور بایدن و خانواده اش دفاع کرد. ونس پیشنهاد داده است که در صورتی که قضات این اقدامات را غیرقانونی بدانند، خدمات ملکی حذف شود و دادگاه عالی نادیده گرفته شود. در لحظه‌ای که ملت به دنبال کاهش تب سیاسی است، ونس روز شنبه، بدون مدرک، نوشت که لفاظی‌های مبارزات انتخاباتی بایدن «مستقیماً به سوء قصد رئیس‌جمهور ترامپ منجر شد».

با این حال، هیچ اشتباهی وجود ندارد که نامزدی ونس نشان دهنده چرخش قابل توجهی در ارتدوکس جمهوری خواهان است. فقط دو سال پیش، او برای جمع آوری پول در طول مناقصه سنا تلاش کرد زیرا به تشکیلات جمهوری خواه حمله کرد. او نسبت به حاشیه پیروزی ترامپ در اوهایو در سال ۲۰۲۰ عملکرد ضعیفی داشت و نامزدی او مستلزم آن بود که شورای عالی حزب کمونیست با همسو با رهبر اقلیت سنا میچ مک کانل (R-Ky.) ده ها میلیون دلار بیشتر از برنامه ریزی شده برای حفظ کرسی هزینه کند.

مک کانل قهرمان رهبری جهانی ایالات متحده و حمایت از اوکراین بوده است. در انعکاس اینکه حزب تا چه حد از ارزش‌های آیزنهاور فاصله گرفته است، مک‌کانل بعدازظهر روز دوشنبه هنگامی که به نمایندگی از هیئت کنتاکی حاضر شد تا تمام نمایندگان خود را به ترامپ تعهد دهد، با صدای بلند در محل کنوانسیون حزب جمهوری‌خواه هو شد. ساعتی بعد، جمعیت خروشان به اتفاق آرا نامزدی ونس را برای معاونت رئیس جمهور تحسین کردند.

*ترجمه: ماهان نوروزپور

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: