کد خبر: ۹۷۳۸۰۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۳
تعداد بازدید: ۳۹
پس از کناره‌گیری «جو بایدن» از رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۴ و حمایت از معاونش «کامالا هریس»، دموکرات‌ها وارد بلاتکلیفی عجیبی شده‌اند و این درحالیست که تقریبا فقط ۴ ماه به انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده مانده است.

به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ هیچ ساختار رسمی و مبتنی بر قانون نسبت به انتقال نمایندگان از یک نامزد به نامزدی دیگر پیش از کنوانسیون ملی حزب دموکرات که قرار است در تاریخ ۱۹ اوت (۲۹ مرداد) برگزار شود، وجود ندارد. هم‌چنین به دنبال کناره‌گیری رئیس‌جمهور بایدن از رقابت‌های انتخاباتی، دموکرات‌ها باید بتوانند نامزد جدیدی را برای انتخابات برگزینند.

پایگاه خبری اکسیوس در گزارشی می‌نویسد: «درحالیکه هریس از دیدگاه مقامات حزب دموکرات و استراتژیست‌ها در بهترین موقعیت برای نامزدی این حزب است اما هیچ چیز تضمین شده نیست.»

بر اساس قوانین کمیته ملی دموکرات، نمایندگان متعهد حزبی موظف هستند ابتدا به نامزدی که به آنها اختصاص داده شده رای دهند؛ اما از آنجایی که بایدن رقابت را ترک کرد، نمایندگان دیگر به او متعهد نیستند و آزادند از هر که می‌خواهند، حمایت کنند.

هم‌چنین لازم به ذکر است اگر بایدن پس از کناره‌گیری از کارزار انتخاباتی، از سمت خود به عنوان رئیس‌جمهور استعفا می‌کرد، «کامالا هریس» تبدیل به رئیس‌جمهوری می‌شد که همزمان در رقابت‌های انتخاباتی شرکت می‌کند.

سناریوهای احتمالی

در وهله اول، رهبران حزب دموکرات باید تلاش کرده تا نمایندگان را به حمایت از یک نامزد واحد متقاعد کنند. سپس سناریوی احتمالی این خواهد بود که حزب دموکرات یک رای‌گیری مجازی زودهنگام را تحت عنوان «پیش کنوانسیون» برای تعیین یک نامزد برگزار کنند. اگر این سناریو شکست بخورد، کنوانسیون اصلی برگزار خواهد شد.

اگر پیش از کنوانسیون حزب دموکرات، نامزدی انتخاب نشود، در جریان کنوانسیون، نامزدها وارد رقابت انتخاباتی خواهند شد. در این مرحله، امضای دست‌کم ۳۰۰ نماینده نیاز است تا اسم نامزد بر روی برگه رای ظاهر شود و آنها احتمالا این روند رای‌گیری را شاید پیش از و یا در جریان کنوانسیون برگزار کنند.

در این مرحله اسم نامزد بر روی برگه رای ظاهر شده و رای‌گیری توسط نمایندگان متعهد آغاز می‌شود. اگر در این مرحله اکثریت کسب شود، نامزد حزب دموکرات رسما اعلام خواهد شد و اما اگر اکثریت به‌دست نیاید، رای‌گیری وارد مرحله دوم می‌شود؛ مرحله‌ای که نماینده‌های ویژه در کنار نمایندگان متعهد اجازه ثبت رای دارند.

در مرحله بعدی، اگر اکثریت کسب شود، نامزد حزب دموکرات تعیین خواهد شد و اگر رای اکثریت به‌دست نیاید، مجددا رای‌گیری آغاز خواهد شد تا در نهایت یک نامزد رسما تعیین شود.

درخواست‌ها برای کناره‌گیری «جو بایدن» از انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا پس از اولین مناظره انتخاباتی و عملکرد ضعیف او در برابر «دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری‌خواهان افزایش یافت؛ لکنت‌های زبانی، گاف‌های بی‌پایان و عدم تمرکز از جمله مواردی بوده‌اند که دموکرات‌ها، حامیان مالی کارزار انتخاباتی و حتی رسانه‌های نزدیک به دموکرات‌ها را مجبور کردند تا از جو بایدن بخواهند برای جلوگیری از افزایش شانس پیروزی ترامپ از رقابت‌ها کناره‌گیری کند.

در حال حاضر، دموکرات‌ها در وضعیت مبهم و بلاتکلیفی به‌سر می‌برند اگرچه اندکی پس از انتشار بیانیه جو بایدن و حمایتش از کامالا هریس، این معاون چنین درخواستی را پذیرفت و خواستار «شکست ترامپ» شد اما هنوز کنوانسیون ملی حزب دموکرات برگزار نشده و این حزب فعلا هیچ نامزد رسمی برای انتخابات ۲۰۲۴ ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: