کد خبر: ۹۷۳۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۰
تعداد بازدید: ۹۸
ساعاتی قبل دونالد ترامپ نامزد انتخابات ریاست جمهوری امریکا از سوی یک تک تیرانداز و در جریان سخنرانی انتخاباتی ترور شد. از ترور ترامپ چه اطلاعاتی داریم؟ خبرآنلاین گزارش می دهد.

از جزئیات ترور ترامپ چه می‌دانیم؟به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ رسول سلیمی: چهره دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده ساعاتی قبل در یک تجمع در شهر باتلر، پنسیلوانیا پس از تیراندازی به سر او با خوش شانسی از گوش راستش عبور کرد، خون آلود شد. این اولین تیراندازی به یک رئیس جمهور امریکا یا نامزد اصلی حزب از زمان تلاش برای ترور رئیس جمهور جمهوری خواه رونالد ریگان در سال ۱۹۸۱ بود.

تیراندازی بعد از ظهر شنبه در تظاهرات در باتلر، پنسیلوانیا رخ داد. به گفته رسانه های غربی مردی مسلح قبل از اینکه توسط سرویس مخفی کشته شود، چندین گلوله از یک "موقعیت مرتفع" در خارج از تجمع شلیک کرد. منابع پلیس می گویند تیرانداز روی پشت بام یک ساختمان بوده که خارج از محدوده سرویس مخفی بوده است. ویدئوها نشان می دهد که ترامپ به سرعت توسط پرسنل امنیتی با خون روی صورتش دوره می شود.

یک ویدئوی دیگر نشان می دهد که ترامپ ۷۸ ساله گوش خود را می گیرد و سپس پشت میز سخنرانی خود به زمین می افتد، در حالی که ماموران سرویس مخفی وارد می شوند، یکی از انها فریاد می زند "پایین، پایین" و همزمان صدای چند گلوله دیگر شنیده می شود. سپس ترامپ با خون بر روی گونه و گوش خود به یک وسیله نقلیه منتقل می شود و مشت خود را برای جمعیت بالا می برد. رئیس جمهور سابق امریکا بلافاصله در پستی در شبکه های اجتماعی ایکس نوشت که یک گلوله قسمت بالای گوش راست من را سوراخ کرده است.

 

از جزئیات ترور ترامپ چه می‌دانیم؟

 

رسانه های امریکایی به نقل از مقامات محلی گفتند که تیرانداز و یکی از حضار کشته شدند. دو نفر دیگر در بیمارستان بستری هستند که هر دو در وضعیت بحرانی قرار دارند. همه قربانیان مرد بودند. قانون گذاران جمهوری خواه نیز در واکنش به این ترور گفتند که تحقیقات سریعی را در مورد اینکه چگونه یک تک تیرانداز موفق به فرار از ماموران سرویس مخفی و صعود به پشت بام یک ساختمان در نزدیکی جایی که دونالد ترامپ صحبت می کرد، آغاز خواهند کرد.

شاهدان عینی به بی بی سی گفته اند که یک مرد را با تفنگ در بالای یک ساختمان یک طبقه در نزدیکی این حادثه، قبل از شروع تیراندازی دیده اند. ویدئویی که در رسانه های اجتماعی آپلود شده و مردی را نشان می دهد که روی پشت بام دراز کشیده و ظاهرا مرده است. ترامپ بسیار خوش شانس بوده که بعد از شلیک گلوله اول به پایین تریبون آمده و گلوله های بعدی به حضار پشت او برخورد کرده است. واکنش تک تیراندازان نیز تحسین برانگیز گزارش شده است. به فاصله چند ثانیه از شلیک اول، تک تیراندازان مستقر در سمت راست او، ضارب را شناسایی و به سوی او تیراندازی می کنند.

در همین حال، مارگو مارتین، معاون مدیر ارتباطات ترامپ، امروز صبح ویدئویی از او در حال پایین رفتن از پله های هواپیما منتشر کرد. او در زیر این ویدئو نوشته است: «قوی و انعطافپذیر. او هرگز دست از مبارزه برای امریکا برنمی دارد» اعتقاد بر این است که ترامپ پس از تجمع در پنسیلوانیا در نیوجرسی فرود آمد.

جو بایدن نیز بعد از اطلاع از ترور ترامپ وارد پایگاه نیروی هوایی اندروز در مریلند شد و از آنجا مسافت کوتاهی را تا کاخ سفید طی کرد. او زودتر از برنامه ریزی قبلی و پس از تیراندازی در تظاهرات دونالد ترامپ به واشنگتن دی سی بازگشته است.

 

از جزئیات ترور ترامپ چه می‌دانیم؟

 

این در حالی است که در پی تیراندازی در تظاهرات انتخاباتی ترامپ در پنسیلوانیا، دستورالعمل هایی برای کارکنان کمپین انتخاب مجدد جو بایدن صادر شده است. رسانه های غربی گزارش دادند به کارکنان گفته شده است که "از صدور هر گونه نظر در رسانه های اجتماعی یا در عموم خودداری کنند" و "هر گونه ارتباط کمپین فعال را در تمام سیستم عامل ها و در هر شرایطی متوقف کنند تا زمانی که ما بیشتر درباره حادثه بدانیم".

دونالد ترامپ، نیز پس از زخمی شدن در این حادثه تیراندازی یک ایمیل به حامیان خود با یک پیام کوتاه ارسال کرد. این او در پیام خود نوشته «من هرگز تسلیم نخواهم شد!»این ایمیل با امضا و پرتره او امضا شده است.

اندی بیگز، نماینده جمهوری خواه کنگره از آریزونا، معتقد است تظاهرات امریکایی ها پس از حادثه امروز وضعیت متفاوتی خواهد داشت. او گفت"من فقط به شما می گویم که حدس من این است که زمانی که شما یک تجمع را از این به بعد انجام می دهید، در یک مکان داخلی خواهد بود که در آن شما کنترل بیشتری نسبت به آنچه که ما در این مکان های در فضای باز دیده ایم دارید". منطقه ای که ترامپ تظاهرات خود را در پنسیلوانیا برگزار کرد، باز و خارج از محیط سربسته بود و ساختمان هایی در مجاورت ان قرار داشت که تک تیرانداز توانسته بود روی آن مستقر شود.

نظرسنجی اخیر رویترز نشان می دهد که امریکایی ها از افزایش خشونت سیاسی می ترسند و دو نفر از سه پاسخ دهنده به نظرسنجی ماه مه می گویند که آنها نگران خشونت های پس از انتخابات باشند. چاک شومر، دموکرات ارشد سنا نیز در بیانیه ای گفت که او "از انچه اتفاق افتاده است وحشت زده است" و افزود: "خشونت سیاسی در کشور ما جایی ندارد. " نانسی پلوسی، سخنگوی سابق مجلس نمایندگان و باراک اوباما، از جمله کسانی بودند که این احساس را تکرار کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: