کد خبر: ۹۷۳۲۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۲
تعداد بازدید: ۱۵۸
روند نزولی بازار طلا دیروز برای بازار ارز تهران هم صادق بود و معاملات بازار ارز در حالی سپری شد که قیمت دلار با از دست دادن کانال ۵۹ هزار تومان، ‌ در پله هشتم از کانال ۵۸ هزار تومان قرار گرفت.

دو سیگنال جدید به بازار ارز/ ریزش قیمت دلار شدید شدبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ به عقیده معامله گران بازار ارز، دلار محدوده حمایت مهم ۵۸ هزار و ۶۰۰ تومان تا ۵۸ هزار و ۸۰۰ تومان را مقابل خود دارد که اگر بتواند در ادامه هفته در این محدوده و پایین آن تثبیت دهد؛ شاهد تداوم کاهش قیمت تا مرز حمایت بعدی که ۵۸ هزار و ۳۰۰ تومان است؛ باشیم.

در بازار قیمت درهم امارات هم با ۱۶ هزار و ۲۵۰ تومان آغاز به کار کرد اما در ادامه معاملات مسیر نزولی را در پیش گرفت و در ۱۶ هزار و ۱۱۰ تومان به کار خود پایان داد. فارغ از روند قیمت ها در بازار ارز تهران، ‌دیروز دو خبر مهم در میان معامله گران دست به دست شد؛ اول گزارش کیهان درباره شرایط آغاز به کار دولت مسعود پزشکیان بود که در کانون توجه قرار گرفت. این روزنامه با اشاره به وضعیت بازار طلا و ارز، ‌نوشته بود: «دولت چهاردهم با خزانه پر، تورم و نرخ بیکاری پایین، رشد اقتصادی بالا، وضعیت معیشتی مناسب مردم و ارزانی طلا و سکه و دلار ارکان قوه مجریه را تحویل می‌گیرد!»

منابع ارزی کشور تحت تاثیر قطعی برق

همچنین گزارشی درباره افزایش قیمت سیمان مورد توجه فعالان بازار قرار گرفت؛ موضوعی که به عقیده معامله گران ناشی از قطعی متوالی برق در روزهای اخیر است و از سرریز کردن نتایج بحران ناترازی انرژی به این بازار حکایت دارد. معامله گران معتقدند قطعی برق موجب کاهش تولید سیمان شده است؛ معضلی که افت میزان ارزآوری صنعت سیمان را در پی خواهد داشت و تداوم این روند منابع ارزی کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

همچنین خبری درباره گزینه پیشنهادی مسعود پزشکیان برای تصدی وزارت اقتصاد و دارایی مورد توجه معامله گران قرار گرفت. این در حالیست که پروسه انتخاب وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم در حال انجام است؛ اما همچنان اخبار رسمی در این باره منتشر نشده و تنها بازار گمانه زنی در این باره داغ است. گمانه زنی هایی که برخی از آن به وزیر اقتصاد دولت جدید اشاره داشته است و مورد توجه معامله گران هم قرار گرفت.

حباب سکه گرمی بالا رفت

بازار سکه هم به مانند دو بازار یاد شده مسیر نزولی را تداوم بخشید و در حالی معاملات را سپری کرد و به پایان رساند که سکه امامی در بازار با از دست دادن کانال ۴۰ میلیون تومان، حدود ۳۹ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان قیمت خورد. همچنین قیمت هر سکه در سایت اتحادیه طلا و جواهر، ۳۹ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان درج شده است.

نکته حائز اهمیت در بازار سکه، ثبات قیمت سکه گرمی همچون روزهای گذشته است که با توجه به روند نزولی دلار و اونس جالب توجه است و همین موضوع حباب سکه گرمی را افزایش داده است و به ۶۷ درصد رسانده است.

قیمت دلار در بازار رسمی

در این میان، در بازار رسمی قیمت دلار نسبت به روز گذشته روند افزایشی را دنبال کرده است. براساس اعلام مرکز مبادله ایران، ‌ دلار مبادله ای ۴۶۴۵۹ تومان قیمت خورد و حواله دلار هم ۴۳۳۷۹ تومان ارزش گذاری شد. قیمت یورو مبادله ای هم امروز در بازار به ۵۰۳۳۲ تومان رسید و حواله یورو هم ۴۶۹۹۶ تومان معامله شد. طبق اعلام مرکز مبادله ایران، ‌ درهم امارات هم امروز ۱۲۶۵۰ تومان خرید و فروش شد و ارزش حواله آن هم به ۱۱۸۱۲ تومان رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: