کد خبر: ۹۷۳۲۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۴
تعداد بازدید: ۱۶۵
همانطور که نور خورشید به پوست آسیب می‌رساند، می‌تواند به موها نیز صدمه بزند، آن را کدر کند و بسوزاند.

«اشعه خورشید، ساقه مو را می‌پزد!»/ ۸ نکته ضروری برای مراقبت از مو در تابستانبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ الهه جعفرزاده: به گفته متخصصان پوست و مو، اشعه ماوراء بنفش خورشید در واقع «ساقه مو را می‌پزد.» و این آسیب زمانی آشکارتر می‌شود که موهای رنگ‌شده پژمرده، رنگ‌پریده و خشک شوند. حتی موهای رنگ‌نشده نیز از استرس ناشی از نور خورشید رنج می‌برند. اشعه ماوراء بنفش مو را خشک کرده و کوتیکول نرمال یا لایه بیرونی ساقه مو را خشن می‌کند.

با استفاده از این روش‌های طبیعی و بدون مواد شیمیایی می‌توانید موهای خود را در تمام تابستان شاد و سالم نگه دارید:

۱. موها را در برابر مستقیم آفتاب بپوشانید

هنگامی که زیر نور خورشید هستید، از شال نازک یا کلاه برای پوشاندن سر خود استفاده کنید، بخصوص اگر موهای رنگ‌شده دارید. این کار علاوه بر محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید، به پوست سر کمک می‌کند تا رطوبت را در خود حفظ کند. استفاده از کلاه هم‌چنین آسیب‌های ناشی از وزش باد را کاهش می‌دهد، به خصوص اگر موهای شما مستعد گره خوردن باشد.

«اشعه خورشید، ساقه مو را می‌پزد!»/ ۸ نکته ضروری برای مراقبت از مو در تابستان

۲. موهای خود را آزاد بگذارید

بستن مو با کش‌مو یا گیره‌های سفت و خشن، می‌تواند برای سلامت مو آسیب‌زا باشد زیرا باعث کشیده شدن و پارگی تار مو می‌شود، به خصوص اگر موهای شما در اثر گرمای تابستان خشک شده باشد.

۳. کمتر موهایتان را بشویید

در فصل تابستان موهای خود را ۲ تا ۳ بار در هفته بشویید. شست‌وشوی مکرر می‌تواند چربی طبیعی مو را از بین ببرد و منجر به خشکی شود. از شست‌وشوی روزانه خودداری کنید و یک روز در میان این کار را انجام دهید.

۴. استفاده از لوازم حرارتی به حداقل برسانید

استفاده از ابزارهای حرارتی مانند سشوار و اتوهای مو، به منظور حالت‌دادن و خشک کردن، را محدود کنید. در عوض، اجازه دهید بافت طبیعی موهایتان به همان شکلی باشد که هست و تا حد امکان موی خیس را در هوای آزاد خشک کنید.

۵. از شانه دندانه‌درشت استفاده کنید

زمانی که موهایتان خیس است، از شانه کردن آن خودداری کنید، زیرا در این وضعیت، موها بیشتر مستعد شکستن و ریزش هستند. اجازه دهید نم موها کمی گرفته شود و سپس با شانه دندانه‌درشت به آرامی موها را شانه کنید؛ این شانه‌ها، نسبت به برس، برای باز کردن گره‌ی موها ملایم‌تر هستند.

«اشعه خورشید، ساقه مو را می‌پزد!»/ ۸ نکته ضروری برای مراقبت از مو در تابستان

۶. از مصرف بیش از حد محصولات شیمیایی خودداری کنید

موهای شما به راحتی تحت تاثیر محصولاتی که استفاده می‌کنید قرار می‌گیرند. برای حفظ سلامت مو، از مصرف محصولات آرایشی و مراقبتی شیمیایی که چربی طبیعی مو را از بین می‌برند و خشکی و شکنندگی در بر دارند خودداری کنید. شامپوهای ملایم و بدون سولفات و محصولاتی را انتخاب کنید که موهای شما را تغذیه و محافظت می‌کنند.

۷. یک رژیم غذایی مغذی برای تقویت موها داشته باشید

موها نیز مانند بدن از مواد مغذی مصرفی روزانه تغذیه می‌کنند. با داشتن یک رژیم غذایی سالم، موهای خود را به بهترین نحو تغذیه کنید. میوه‌ها، سبزیجات و پروتئین‌های بدون چربی مصرف کنید تا ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم را برای درخشندگی مو دریافت کنید. رژیم‌های غذایی سالم معمولاً مواد مغذی ضروری مانند ویتامین‌های A، C، E و بیوتین را فراهم می‌کنند و باعث رشد و استحکام مو می‌شوند. هم‌چنین بهتر است در طول روز مقدار زیادی آب بنوشید تا موها و پوست سرتان هیدراته بمانند.

«اشعه خورشید، ساقه مو را می‌پزد!»/ ۸ نکته ضروری برای مراقبت از مو در تابستان

۸. محصولات ضدآفتاب را انتخاب کنید

به گفته کارشناسان، حفظ سلامت مو در طول تابستان، نیازمند دریافت آنتی اکسیدان‌ها و محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش است. استفاده از ماسک مو و سایر محصولات ضدآفتاب که در برابر اشعه UV از موها مراقبت می‌کنند، موها را سالم نگه می‌دارد.

منابع: vegamour ، rawbeautywellness ، treehugger

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: