کد خبر: ۹۷۲۳۹۱
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۶
تعداد بازدید: ۵۸
رئیس دولت دوازدهم گفت: افزایش بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی در ۳۲ ماه دولت یازدهم ۵۳ درصد بوده و در ۳۲ ماه دولت سیزدهم ۴۵۰ درصد بوده است. یعنی بانک‌ها از بانک مرکزی استقراض کردند و این نشان می‌دهد ما چه شرایط بحرانی داشتیم.

روحانی افشا کرد /افزایش بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی در ۳۲ ماه دولت یازدهم ۵۳ درصد بوده و در ۳۲ ماه دولت سیزدهم ۴۵۰ درصد بودبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ کاندیدایی در جریان مناظره‌های داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم ادعا کرده: «سال ۹۲ دولت وقت ۲۰۵ همت به بانک‌ها و صندوق‌های بازنشستگی بدهی داشت اما در سال ۱۴۰۰ که آقای روحانی دولت را تحویل داد ۱۲۹۹ همت بدهی داشت.»

پاسخ دکتر حسن روحانی:

بحث بدهی‌ها را در مناظرات مطرح می‌کنند. بدهی بخش دولتی به سیستم بانکی در ۳۲ ماه دولت یازدهم ۶۷ درصد افزایش پیدا کرد اما در دولت سیزدهم ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرد. اما مهم بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی است. جایی است که مخفی کردند برای اینکه معلوم نباشد چقدر بدهی دارند و از بانک مرکزی استقراض کردند. افزایش بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی در ۳۲ ماه دولت یازدهم ۵۳ درصد بوده و در ۳۲ ماه دولت سیزدهم ۴۵۰ درصد بوده است. یعنی بانک‌ها از بانک مرکزی استقراض کردند و این نشان می‌دهد ما چه شرایط بحرانی داشتیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: