کد خبر: ۹۷۲۳۸۲
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۵
تعداد بازدید: ۹۲
سیدحسین نقوی حسینی می گوید: شرایط موجود اگر تا روز انتخابات ادامه پیدا کند آقای پزشکیان با آراء بالا، رأی به دست می آورد احتمال دارد قالیباف در سطر رای آوری قرار گیرد و انتخابات به دور دوم کشیده شود.

افشای مأموریت زاکانی و قاضی زاده در مناظرات از زبان یک اصولگرا /قالیباف و جلیلی به نفع هم کنار نمی روند /پزشکیان پایگاه رأی خوبی داردبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ آزاده رحیمی: سیدحسین نقوی حسینی نماینده پیشین مجلس و همچنین فعال سیاسی اصولگرا در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین با بیان اینکه هنوز موج آن گونه که باید ایجاد نشده و هنوز انتخابات به کف خیابان نرسیده است، اظهار امیدواری می کند که با تغییر تاکتیک های انتخاباتی از سوی شش کاندیدا، طی روزهای منتهی به روز رأی گیری، انتخابات به کف جامعه برسد.

او ضمن نقد برخی کاندیداها در مناظرات، آن ها را دارای «مأموریت خاص» دانست و با اشاره به اینکه هماهنگی هایی بین برخی کاندیداها برای چگونه نقش پلیس خوب و بد را بازی کردن وجود دارد، گفت: زاکانی همان «ب» بسم الله به آقای پزشکیان حمله کرد در حالی که قرار بود که افراد نقطه نظرات خود را بیان کنند اما او این کار را نکرد در واقع وی مأموریت داشت که حمله کند و تنش ایجاد کند.

او در گفتگویی که داشت به طور تلویحی از کابینه دولت مرحوم رییسی انتقاد می‌کند و می گوید: به یکباره ۵ نفر از این کابینه برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کردند و طبق اطلاعاتی که بنده داشتم مابقی کابینه هم چندان بی میل نبودند که ثبت نام کنند اما ظاهرأ روی آمدن به وزارت کشور برای ثبت نام را نداشتند!

سخنگوی پیشین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقد است پزشکیان با فاصله بسیار زیادی از سایر رقبا، رأی خواهد آورد.‌

به باور این نماینده پیشین مجلس، پزشکیان تنها کاندیدایی است که برای نظام، آورده خواهد داشت در حالی که سایر کاندیداها از سرمایه نظام برای خودشان هزینه می کنند.

در ادامه گفتگوی خبرگزاری خبرآنلاین با سید حسین نقوی حسینی فعال سیاسی اصولگرا را می خوانید؛

******

*آقای نقوی حسینی! آقای قاضی زاده گفته اند که انصراف نمی دهند و آقای زاکانی هم این گونه که به نظر می رسد انصراف نمی دهد، ارزیابی شما از این فضای حاکم در اردوگاه اصولگرایان چیست؟

برداشت بنده از نحوه گفت و گو و فعالیت های انتخاباتی هر شش نامزد چهاردهمین دوره ریاست جمهوری این است که هیچ کدام از این کاندیداها نیامده اند که انصراف بدهند و همه برای ماندن و رقابت کردن وارد عرصه شدند.

هیچ کدام از کاندیداها انصراف نخواهند داد

اینکه در مناظرات، نقش پلیس خوب و بد را بازی کردن یا اینکه چه کسی چه نقشی بازی کند ممکن است تقسیم کارهایی صورت گیرد یا هماهنگی هایی داشته باشند اما بنده هیچ دورنمایی از انصراف هیچ کدام از نامزدها و آقایان را در این دوره از انتخابات تاکنون نمی بینم.

قالیباف تا پایان می ماند و مدعی است رییس جمهور است

یقینا آقای قالیباف تا پایان انتخابات خواهد ایستاد چون ایشان به هر حال مدعی است که رییس جمهور است و آقای جلیلی تا پایان انتخابات خواهد ایستاد چون هم خودش را رییس جمهور می بیند و هم از سوی دیگر حضور خود را اعتقادی و تکلیفی می بیند.

پورمحمدی با چهره ای نو وارد انتخابات شده است

زاکانی می گوید که نتیجه و رأی برایم مهم نیست بلکه رقابت تکلیفی و رقابتی انجام می دهیم. آقای قاضی زاده هاشمی نیز همیشه مدعی است که مرد برنامه است و فقط او برنامه دارد آقای پورمحمدی هم با یک چهره نوینی وارد انتخابات و مناظرات شده است و با یک گرایش جدید اصولگرایی ورود پیدا کرده است.

امیدوار نیستم هیچ یک از نامزدها انصراف بدهند

آقای زاکانی هم می‌گوید در همه مسائل صاحب نظر است با این ادعا که همه مسائل را خوب می بیند و خوب حرف می زند و در نهایت مردم هم به خوبی توجه می کنند بنابراین تاکنون بنده هیچ نکته امیدوارکننده ای برای انصراف نامزدی یا ائتلاف بین نامزدها نمی بینم.

قاضی زاده هاشمی و زاکانی بقیه نامزدها را مشغول می کنند تا...

*اشاره کردید که ممکن است در مناظرات هماهنگی و تقسیم کاری بین کاندیداهای اصولگرا صورت گرفته باشد، بین کدام نامزدهاست؟

بله اشاره کردم که ممکن است که این کاندیداها با یکدیگر هماهنگی هایی داشته باشند.

*خُب، منظورتان چه کسانی است؟

فرض کنید آقای قاضی زاده هاشمی و آقای زاکانی بقیه نامزدها را مشغول کنند تا بتوانند آقای جلیلی و آقای قالیباف کار خودشان را انجام دهند و به نوعی کارها را پیش ببرند یعنی درگیری را بین خودشان تقسیم می‌کنند.

زاکانی همان «ب» بسم الله به پزشکیان حمله کرد

همانطور که شاهد بودید آقای زاکانی همان «ب» بسم الله به آقای پزشکیان حمله کرد در حالی که قرار بود که افراد نقطه نظرات خود را بیان کنند اما او این کار را نکرد در واقع وی مأموریت داشت که حمله کند و تنش ایجاد کند همچنین آقای قاضی زاده در بیاناتش، یک سر حمله ها و واکنش های تندی به آقای پزشکیان دارد و حتی نام می برد.‌

به نظر می رسد شاید یک سری تقسیم کارهایی بین خودشان داشته باشند اما به نظر می رسد همه این کاندیداها تا پایان رقابت انتخابات باقی می مانند.

توافق نانوشتهٔ قالیباف،جلیلی، زاکانی و قاضی زاده

* ممکن است این چهار نفر با یکدیگر جلسات مشترکی برگزار کنند؟ یا خط مشی هایی از قبل برای مناظره هماهنگ کرده اند.

من فکر می کنم یک توافق نانوشته ای بین دوستان وجود دارد نه اینکه بعد از مناظره می روند دور هم می نشینند با هم هماهنگ می کنند اما به نظر می رسد یک توافق نانوشته ای بین دوستان در این زمینه وجود دارد در دوره قبل هم این شرایط را شاهد بودیم بدین گونه که هر کدام از دوستان در مناظره، ماموریت خاص خودشان را داشتند و انجام دادند.

افشای مأموریت زاکانی و قاضی زاده در مناظرات از زبان یک اصولگرا /قالیباف و جلیلی به نفع هم کنار نمی روند /پزشکیان پایگاه رأی خوبی دارد

همه اعضای کابینه رییسی قصد کاندیداتوری داشتند اما...

* آقای قاضی زاده می گوید دوره قبل هم انصراف ندادم این دوره هم انصراف نمی دهم و در قامت کاندیدای دولت رییسی وارد انتخابات شده است.. ارزیابی شما در این باره چیست؟

یکی از موضوعاتی که در این دوره با آن مواجه شدیم و تا حدودی هم به مظلومیت رییس جمهور شهیدمان پی بردیم این بود که به یکباره ۵ نفر از این کابینه برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کردند و طبق اطلاعاتی که بنده داشتم مابقی کابینه هم چندان بی میل نبودند که ثبت نام کنند اما ظاهرأ روی آمدن به وزارت کشور برای ثبت نام را نداشتند این موضوع بسیار عجیب بود یقینا هر ۵ نفری که ثبت نام کردند مدعی این هستند که نماینده دولت شهید خدمت هستند اگرچه برخی از این ثبت نام کنندگان تایید نشدند اما در ستادهای مختلفی حضور دارند.

دلیل حضور صولت مرتضوی در ستاد زاکانی را درک نمی کنم!


به عنوان مثال آقای صولت مرتضوی در ستاد آقای زاکانی است اینکه چطور در ستاد زاکانی است را نمی دانم و درک نمی کنم. آقای قاضی زاده هاشمی معاون رییس جمهور، عضو کابینه دولت و رییس بنیاد شهید بوده است و یکی از کاندیداها است. آقای جلیلی هم به صراحت بیان می کنند که برای دولت شهید رییسی دولت در سایه بودند و آن را تمجید می کنند و بر این باور است که دولت در سایه، بسیار خوب است و به دولت کمک کرده است.

معلوم نیست کدام کاندیدا نماینده دولت شهید خدمت است!

بنابراین همه اینها مدعی هستند که ادامه دهنده راه دولت شهید خدمت هستند نمی توان گفت که کدام یک از آنها، این دیدگاه را نمایندگی می کنند ( با خنده) اما آقای قاضی زاده هاشمی به گونه ای صحبت می کند که گویا او تنها علمدار دولت شهید رییسی است.

زاکانی به شرط معاون اولی کنار می رود وگرنه ...

*با توجه به اینکه گفته می شود که در دوره گذشته قالیباف رییس مجلس، جلیلی رییس دولت در سایه، زاکانی شهردار و قاضی زاده هاشمی هم رییس بنیاد شهید بوده است از دیدگاه شما آیا آقای زاکانی اهل معامله با بقیه نامزدهای اصولگرا است یا اینکه چه سهمی بگیرد از انتخابات کنار می رود؟

آقای زاکانی اگر بخواهد وارد مذاکره شود و بخواهد جایگاه خوبی برای آینده اش تعریف کند حتما در حد معاون اولی وارد عرصه خواهد شد وگرنه پست وزارت و .. در شأن خودش نمی بیند. بنابراین اگر در سطح معاون اولی با زاکانی صحبت و رایزنی شود.

البته بسیار بعید به نظر می رسد که ایشان انصراف بدهد زاکانی تا انتهای رقابت ها می ماند، رقابت هم خواهد داشت اما اگر بخواهد جایگاهی بگیرد یقینا در سطح معاون اول فکر می‌کند.

اصولگراها ناراحت و نگرانند/امیدی برای ائتلاف نیست

*در شرایطی که همه کاندیداهای اصولگرا در رقابت باقی بمانند پیش بینی تان از این وضعیت چیست؟ اصولگراها نگران این وضعیت هستند؟ آیا جلیلی به نفع قالیباف کنار می رود و ..‌؟

به هر حال همه طیف اصولگرا در حال حاضر ناراحت و نگران هستند بابت این مسئله که تفرقه بین آراء شأن وجود دارد ولی هیچ نقطه امیدی برای ائتلاف وجود ندارد چون همانطور که اشاره کردم این رقبا آمده اند که تا انتهای رقابت ها بمانند بنابراین قطعا آرائی که به سبد اصولگرایان ریخته می شود بین این پنج نفر توزیع خواهد شد این موضوع قطعی است یعنی بخشی از این آراء اصولگرایان را آقای پورمحمدی کسب می کند بخشی آقای زاکانی، بخشی جلیلی و بخشی را آقای قالیباف و در نهایت بخشی را هم آقای قاضی زاده هاشمی به دست خواهند آورد. بنابراین سبد آراء آنها تقسیم خواهد شد.

مخالفان پزشکیان نمی توانند هیچ نقطه تاریکی در زندگی اش پیدا کنند در حالی که ...

*در این شرایط پس بر این باورید که آقای پزشکیان شانس بیشتری برای پیروزی خواهند داشت؟

بله، آقای پزشکیان چند ویژگی بسیار مثبت دارد نخست اینکه به لحاظ شخصیتی، فرد خالص، سالم و صادقی است که زندگی اش بیانگر این ویژگی ها است و شعار نمی دهد. نه تنها در اظهارات و سخنانش بلکه درزندگی عملی او، از قبل از انقلاب تاکنون، این سلامت، صداقت، درستی و پاک دستی را نشان می دهد.

همین اندازه که مخالفان او، کوچکترین نقطه ضعفی پیدا نمی کنند که علیه او استفاده کنند نه از خودش، خانواده ش، نه فرزندانش، و این نکته بسیار مهم و مثبتی است.

*این در حالی است که وضعیت بقیه کاندیداها را نیز شاهدیم به زاکانی می گویند دخترت در سوئیس چه می کند؟ به قالیباف درباره سیسمونی و... می گویند که چه می کنند و ...

اما در مورد آقای پزشکیان هیچ کس نمی تواند هیچ نکته تاریکی را بیان کند. اینکه در ارتباط با مواضع سیاسی، می خواهند او را به بعضی دولت ها منسوب کنند و... این حرف ها را مطرح می کنند اما در مورد شخص پزشکیان نمی توانند حرفی بزنند.

نکته دوم اینکه، به هر حال آقای پزشکیان پله های مدیریتی را از پایین به بالا یکی یکی طی کرده است دارای تخصص بالای پزشکی است فوق تخصص جراحی قلب است فردی است که از لحاظ علمی شخصیت برجسته ای است.

پزشکیان پایگاه رأی خوبی دارد زیرا../ پزشکیان می تواند آراء خاموش را به صحنه بیاورد

سوم اینکه پایگاه های رأی پشتیبان خوبی دارد هم به لحاظ شخص خودش و هم به لحاظ آراء قومیتی و هم به لحاظ آراء جناح سیاسی اش. چون تک کاندیدای جبهه خودش است بنابراین همه آراء این جبهه را می تواند به دست بیاورد همچنین بسیاری از آراء خاموش را هم می تواند به صحنه بیاورد.

بقیه کاندیداها از سرمایه های نظام برای خودشان هزینه می کنند جز پزشکیان.

بنده بر این باور که که تنها نامزدی که بین این شش نفر آورده هایی برای نظام جمهوری اسلامی دارد آقای پزشکیان است چون بقیه از سرمایه های نظام برای خودشان هزینه می کنند اما آقای پزشکیان برای نظام آورده خواهد آورد. بنابراین این ویژگی های مثبت، او را در جایگاه ممتازی قرار می دهد.

جلیلی و قالیباف به نفع هم کنار نمی روند

*ممکن است آقای جلیلی و قالیباف به نفع یکدیگر کنار بروند؟

اصلا امکان پذیر نیست.

آراء جلیلی هرگز به سبد قالیباف ریخته نمی شود زیرا..

*نکته ای که وجود دارد هر کدام از این کاندیداها به نفع دیگری کنار بروند به نوعی آینده سیاسی شان را دچار خدشه و آسیب خواهند کرد، نظر شما در این باره چیست؟

اولا، ائتلاف بین قالیباف و جلیلی ممکن نیست به دلیل سپهر سیاسی که دارند، به جهت اهدافی که در بدو ورود به عرصه انتخابات دنبال می کنند.

نکته دوم این است که اگر یکی هم به نفع دیگری کنار برود به این معنا نیست که آراء آن به سبد دیگری ریخته شود به فرض اگر آقای جلیلی به نفع آقای قالیباف کنار برود بیش از ۶۰ درصد آراء جلیلی به سبد قالیباف ریخته نخواهد شد. چون قبول ندارند به هر حال با طیف ها، افراد، جریانات و طرفداران و حامیانشان آشنایی داریم اینها اصلا یکدیگر را قبول ندارند و به هیچ وجه آراء آنها به سبد قالیباف نمی آید.

انتخابات به دور دوم کشیده خواهد شد اگر...

*در نهایت رقابت بین کدام دو نفر خواهد بود؟

شرایط موجود اگر تا روز انتخابات ادامه پیدا کند آقای پزشکیان با آراء بالا، رأی به دست می آورد احتمال دارد قالیباف در سطر رای آوری قرار گیرد و انتخابات به دور دوم کشیده شود.

پزشکیان با فاصله بسیار بالا رأی می آورد

*بقیه کاندیداها چطور؟

به نظرم آقای پزشکیان با فاصله بسیار بالایی رای می آورد، بعد از آقای پزشکیان، آقای قالیباف در رده دوم است جلیلی هم در رده سوم و سه نفر دیگر یعنی آقای زاکانی، پورمحمدی و قاضی زاده هاشمی با فاصله بسیار زیادی از سه نفر یاد شده قرار خواهند گرفت.

ظریف توانست حرکت خوبی انجام دهد اما ../ انتخابات هنوز به کف خیابان نرسیده است


*صحبت های آقای ظریف آیا توانسته موجی راه بیندازد؟

آقای ظریف حرکت خوبی انجام داد اما هنوز موج آن گونه که باید ایجاد نشده است یعنی به نظرم انتخابات هنوز به کف خیابان نرسیده است.انتخابات بیشتر در میان رجال سیاسی، فعالان سیاسی، جریانات سیاسی فعال و در مجموع در طبقات بالا است. هفته پیش رو ممکن است هر کدام از کاندیداها یک تاکتیک انتخاباتی را پیاده کنند و انتخابات را به کف خیابان خواهند کشاند و در نهایت انشالله موج نیز ایجاد خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: