کد خبر: ۹۷۲۱۲۱
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۱
تعداد بازدید: ۶۷
برخی مواد مغذی فواید بسیاری برای مبتلایان به میگرن دارند و می‌توانند سردردهای مزمن را بهبود ببخشند. کمبود برخی ویتامین‌ها، از جمله ویتامین D و منیزیم، می‌تواند باعث بروز میگرن شود.

۲ ویتامین برای تسکین سردردهای میگرنیبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ مصرف این دو ویتامین در تسکین و پیشگیری از حملات میگرن مؤثر است:

۱. ویتامین B۲

ویتامین B۲ (ریبوفلاوین) در بسیاری از فرآیندهای متابولیک بدن نقش دارد. به عنوان مثال، تصور می‌شود که دوره‌های میگرن با استرس اکسیداتیو و التهاب مغز مرتبط است؛ استرس اکسیداتیو حالت عدم تعادل بین رادیکال‌های آزاد و آنتی اکسیدان‌ها در بدن است که می‌تواند منجر به واکنش‌های التهابی شود. به گفته متخصصان، مصرف ویتامین B۲ برای کمک به کاهش استرس اکسیداتیو و التهاب مغز در دوره‌های میگرن مؤثر است. بر اساس مطالعات، مصرف روزانه ۴۰۰ میلی گرم ویتامین B۲ به مدت سه ماه به طور قابل توجهی درد مرتبط با حملات میگرن و هم‌چنین مدت و دفعات حملات را کاهش می‌دهد.

 

۲. ویتامین D

ویتامین D در مبارزه با التهاب مغزی نقش بسزایی دارد و کمبود آن با بروز میگرن مرتبط است. مصرف مکمل‌های ویتامین D به پیشگیری و درمان حملات میگرن، به ویژه در افراد مبتلا به کمبود ویتامین D مؤثر است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: