کد خبر: ۹۷۱۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۵
تعداد بازدید: ۶۵
یک بازی همه‌گیر شده که خبرهایش این روزها داغ است: همستر کامبت.

همه هشدارها درباره بازی همستر کامبت؛ از دادگستری تا پلیس راهوربه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ همستر کامبت یک بازی در سبک Tap to Earn و رباتی تلگرامی است. بازیکنان در همستر کامبت باید با زدن روی یک سکه درون بازی مقدار بیشتری توکن جمع کنند. این توکن‌ها ممکن است در آینده در قالب ایردراپ بین بازیکنان همستر کامبت توزیع و به پول تبدیل شود.

رواج این بازی در بین کاربران ایرانی باعث شده که بحث‌هایی درباره کلاهبرداری از این طریق مطرح شود،‌ در همین خصوص معاون اجتماعی پلس فتا هفته گذشته از تشکیل ۱۸ پرونده کلاهبرداری در خصوص بازیِ همستر خبر داد.

مهر در خبری نوشت: سرهنگ رامین پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتا درباره بازی همستر گفت: هیچ کارشناس داخلی و خارجی نسبت به این بازی خوش‌بین نیست. البته اعلام شده است که رمزارزها را روی بستر بلاک‌چین بالا می‌آوریم و در صرافی‌ها لیست می‌کنیم. اما هنوز این اتفاق نیفتاده است.

وی افزود: تفاوت بازی همستر با با نات‌کوین این است که در آن فقط ۲۵ میلیون کاربر در این فعالیت و بازی شرکت کردند. ولی الان تقریباً ۱۲۰ میلیون نفر درگیری بازی همستر هستند. این خودش یک چالش است. زیرا تعداد زیادی رمز ارز وجود دارد. یعنی فروشنده‌هایی زیادی هستند و هر چیزی هم که فروشنده زیادی داشته باشد قطعاً کاهش قیمت پیدا می‌کند.

پاشایی همچنین تاکید کرد: هنوز معلوم نیست که کدام کشور پشت این قضیه است و چه کسی بازی را توسعه می‌دهد. این‌ها همه نکاتی است که باید توجه شود.

هشدار دادگستری استان تهران

معاون دادگستری استان تهران درباره بازی همستر کامبت گفت: مردم باید به این موضوع فکر کنند که آیا با ضربه زدن به یک سامانه می‌توانند کسب درآمد کنند؟

ابوالفضل نیکوکار؛ معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت: مطابق گزارش ارائه شده کابران و افراد بسیاری در ایران از بازی‌های رایانه‌ای استفاده می‌کنند که بسیاری از آنان به فرآیند و قواعد ثبت و انتخاب صرافی و تشکیل کیف پول و نحوه معاملات آگاهی لازم را ندارند و با این همه به‌دنبال دستیابی به رمز ارزها از طریق غیر متعارف هستند.

همه هشدارها درباره بازی همستر کامبت؛ از دادگستری تا پلیس راهور

تسنیم در خبری نوشت:معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران افزود: وقتی فرد با اصول ارز دیجیتال باشند ناآشنا باشند و به لحاظ عدم آگاهی، اطلاعات شخصی خود را در اختیار افراد متخلف قرار می‌دهد زمینه وقوع جرم و کلاهبرداری را ایجاده کرده و پس از آنکه سرمایه آنها از بین رفت برای طرح شکایت به دستگاه قضایی مراجعه می‌کنند در حالی که باید پیش از وقوع آسیب و جرم از آن جلوگیری کرد.

وی اظهار کرد: ساخت و عرضه و قیمت‌گذاری رمزارزها تحت نظارت هیچ مرجع رسمی داخلی و بین‌المللی نیست و به‌راحتی امکان از دست رفتن کامل سرمایه وجود دارد و هیئت دولت جمهوری اسلامی ایران طی مصوبه‌ای، رمزارزها را مشمول حمایت و ضمانت دولت و نظام بانکی نمی‌داند و استفاده از آن را در مبادلات داخل کشور مجاز نمی‌شمارد.

نیکوکار افزود: راستای آگاه‌سازی و پیشگیری از وقوع جرائم در سال گذشته ۷۰ میلین پیامک در ۷ موضوع هشداری در زمینه رمزارزها از طریق یکی از اپراتورهای تلفن همراه برای مردم استان تهران ارسال شده است.

هشدار پلیس راهور

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ نسبت به استفاده از ربات «همستر کامبت» در حین رانندگی هشدار داد. سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور رئیس پلیس راهور تهران بزرگ درباره آمار علت تصادفات در پایتخت گفت: سال گذشته ۳۶ درصد از تصادفات پایتخت و امسال نیز ۳۸ درصد از تصادفات به علت عدم توجه به جلوی رانندگان اتفاق افتاد که این مسئله بیشتر به خاطر استفاده از تلفن همراه حین رانندگی است.

وی با اشاره به فراگیری بازی همستر کامبت نیز افزود: متاسفانه اخیرا با فراگیر شدن این بازی یا به عبارت بهتر ربات تلگرامی، شاهد هستیم که افراد در حالات مختلف حتی در رانندگی نیز مشغول بازی همستر هستند و به جایی اینکه توجه و تمرکز خود را به خودرو و خیابان بدهند، در حال اندازه گیری تعداد سکه‌های خود هستند که این مسئله می‌تواند باعث وقوع تصادفات جرحی و حتی فوتی زیادی شود.

همه هشدارها درباره بازی همستر کامبت؛ از دادگستری تا پلیس راهور

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد : بازی همستر جدا از اینکه تمرکز و توجه راننده را تحت شعاع قرار می‌دهد ، به دلیل استفاده مستمر از حرکات دست و چشم طبیعتا مانع از این می‌شود که راننده نیز به شکل تمام و کمال در خدمت رانندگی باشد.

موسوی‌پور گفت: متاسفانه حتی شاهد هستیم که موتورسواران نیز در حال انجام این بازی هستند و این مسئله برای راکبان موتورسیکلت‌ها بسیار خطرناک‌تر است زیرا با کوچک‌ترین بی‌احتیاطی موتورسیکلت زمین می‌کند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از رانندگان خواست که حین رانندگی تمام حواس خود را به جلو بدهند و از تلفن همراه خود برای هر هدفی استفاده نکنند.

وی افزود: لازم است عابران پیاده هم هنگام عبور از عرض خیابان و... از توجه به این بازی پرهیز کرده و با حواس جمع وارد خیابان شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: