کد خبر: ۹۷۱۸۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۰
تعداد بازدید: ۱۰۹
بنابر بررسی محققان، شاخص توده بدنی دقیق نیست و بسیاری از افراد را چاق نمی‌داند. درحالی‌که بیشتر افراد از نظر پزشکی چاق‌اند اما این شاخص آنها را به اشتباه می‌اندازد و خود را چاق نمی‌دانند.

نتایج مهم یک تحقیق؛ شاخص توده بدنی (BMI) آنقدر دقیق نیست/ چرا به BMI اعتماد نکنیم؟به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ نادیا زکالوند: بنابه گفته محققان ایتالیایی با یک تغییر کوچک در شاخص توده بدنی (BMI)، میلیون‌ها بریتانیایی در طبقه افراد چاق قرار می‌گیرند.

نسبت وزن به قد، شاخصی است که سازمان جهانی بهداشت آن را تایید کرده و پزشکان از این نسبت برای تعیین مقدار چاقی استفاده می‌کنند. افراد چاق به‌دلیل وجود چربی اضافی در بدن در خطر بیماری‌هایی چون دیابت، حملات قلبی و مغزی قرار می‌گیرند.

در شاخص BMI فعلی،‌ فرد با داشتن امتیاز ۱۸.۵ تا ۲۵، ۲۵ تا ۲۹ و ۳۰ به بالا، به‌ترتیب سالم، دارای اضافه‌وزن و چاق در نظر گرفته می‌شود. افرادی که در وضعیت اضافه‌وزن و چاقی قرار دارند، بیشتر از دیگران به بیماری‌های مختلف و حتی خطرناک مبتلا می‌شوند.

اخیرا محققان ایتالیایی در بررسی‌های خود به این نتیجه رسیده‌اند این شاخص برای افراد ۴۰ سال به بالا باید بازنگری شود یا هر کس که شاخص BMI او ۲۷ به بالا است، در رده افراد چاق قرار گیرد.

نتایج مهم یک تحقیق؛ شاخص توده بدنی (BMI) آنقدر دقیق نیست/ چرا به BMI اعتماد نکنیم؟شاخص توده بدنی

داده‌های سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد ۲۶درصد از بزرگسالان، شاخص BMI بالاتر از ۳۰ دارند و این مشکل‌ساز است.

بنابه گفته محققان، شاخص BMI بسیاری از بریتانیایی‌های ۴۰ ساله مابین ۲۷.۵ و ۲۷.۶ است و بنابر تعریف جدید محققان این افراد چاق هستند اما آنها خودشان را چاق نمی‌دانند.

افراد ۴۰ سال به بالا دچار چاقی‌های موضعی دور شکم هستند که با کاهش ماهیچه در بدن ناشی از بالا رفتن سن ترکیب می‌شود و به همین دلیل فرد تصور می‌کند به وزنش اضافه نشده است. این نشان می‌دهد که شاخص توده بدنی نمی‌تواند به‌موقع هشدارهای لازم را بدهد و افراد متوجه نمی‌شوند در معرض بیماری‌های ناشی از چاقی قرار گرفته‌اند.

محققان ایتالیایی برای تایید نتایج خود ۴۸۰۰ داوطلب ۴۰ تا ۸۰ ساله ایتالیایی را که نیمی از آنها مرد و نیمی دیگر زن بودند بررسی کردند و دریافتند ۳۸درصد از مردها و ۴۱درصد از زن‌ها چاق و در خطر ابتلا به بیماری قرار داشتند اما شاخص توده بدنی آنها ۳۰ بود. سپس با بررسی‌های دقیق‌تر مشخص شد ۷۱درصد از مردها و ۶۴درصد از زن‌ها چاق هستند و چربی‌های اضافی در بدن دارند و باید چاقی خود را درمان کنند.

منبع:

dailymail

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: