کد خبر: ۹۷۱۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۰
تعداد بازدید: ۷۵
خطرناک‌ترین پارک آبی دنیا در نیوجرسی آمریکا واقع شده است که جان چند نفر را هم گرفته است.

به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ نادیا زکالوند: «اکشن پارک»، نوعی پارک موضوعی و البته آبی واقع در نیوجرسی است که بازدیدکنندگان متعددی دارد. این پارک که در سال ۱۹۷۴ افتتاح و در دهه ۸۰ میلادی مجهز به سرسره‌های آبی متعدد شد. اما ایمنی در این پارک بسیار پایین بود و حداقل ۶ نفر از بازدیدکنندگان، مستقیم و غیرمستقیم، جان خود را در این پارک از دست دادند. سرانجام این پارک که به خطرناک‌ترین پارک دنیا معروف شده بود در سال ۲۰۱۶ بسته شد.

خطرناک‌ترین پارک آبی دنیا که ۵ نفر را به کشتن داد/ عکس

«اچ‌بی‌او» -HBOـ یکی از شبکه‌های تلویزیونی کابلی واقع در آمریکا، هم از رویدادهای این پارک مستندی ساخته است.

موقع افتتاح این پارک در سال ۱۹۷۸، استخر موج وحشی داشت که همان روز افتتاح، کارکنان این مجموعه مجبور شدند، حداقل ۱۰۰ نفر را از غرق شدن در این استخر نجات دهند.

درضمن این پارک سرسره‌ای بسیار خطرناک با نام «حلقه گلوله توپ» داشت که به‌تنهایی به چندین بازدیدکننده صدمه زده بود. درواقع این سرسره پیش از استفاده به‌وسیله کارکنان این پارک در مقابل دریافت ۱۰۰ دلار تست شده بود که تقریبا همه آنها با دهان خونی و دندان‌های شکسته از سرسره بیرون آمدند. اما بعدها بالشتک‌هایی در این سرسره تعبیه کرده بودند که ظاهرا آن هم بی‌فایده بوده است.

خطرناک‌ترین پارک آبی دنیا که ۵ نفر را به کشتن داد/ عکس

اولین فردی که در این شهربازی جان خود را از دست داد، پسری ۱۹ ساله به نام جورج لارسن بود که موقع سرخوردن روی سرسره آلپاین، به طول ۸۲۳ متر، به هوا پرتاب شد و با سر به زمین برخورد و پس از مدتی در کما بودن، فوت کرد.

بعد از اینکه ۵ نفر دیگر هم در این شهربازی طی حوادث مختلف کشته شدند، این مجموعه بسته شد.

 

منبع:

ladbible

 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: