کد خبر: ۹۷۱۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۸
تعداد بازدید: ۵۷
مسئولان باغ‌وحشی در چین دو ماه است تلاش می‌کنند پلنگی را لاغر کنند اما هنوز نتیجه‌ای نگرفته‌اند.

به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ نادیا زکالوند: دو ماه پیش وقتی تصاویر پلنگی در باغ‌وحش پانژیهوا واقع در استان سیچوآن چین در اینترنت منتشر شد، این پلنگ بسیار معروف و البته محبوب شد.

این گربه‌سان زیبا دچار اضافه وزن بسیار بالاست تا جایی‌که مردم اسم آن را «افسر کلاو هاوزر» چینی گذاشتند. کلاو هاوزر در واقع یکی از شخصیت‌های کارتونی انیمیشن زوتوپیاست که آن اضافه‌وزن داشت و البته او هم پلنگ بود.

تلاش برای لاغر کردن یک پلنگ چاق در چین/ عکس

بسیاری از مردم به شوخی گفتند که این حیوان، بیشتر از اینکه پلنگ باشد، شبیه فوک است. ولی افراد بسیار دیگری از مردم نگران سلامتی‌اش شدند و از مسئولان باغ‌وحش خواستند که فکری به حال وزن این پلنگ کنند.

مسئولان باغ‌وحش هم به دنبال انتقادهایی که روزبه‌روز اضافه می‌شد، طی بیانیه‌ای اعلام کردند قصد دارند به‌زودی از وزن این پلنگ کم کنند.

تلاش برای لاغر کردن یک پلنگ چاق در چین/ عکس

آنها از دو ماه پیش در تلاش‌اند تا این پلنگ را لاغر کنند اما کوچکترین موفقیتی کسب نکردند و این حیوان همچنان فربه و بسیار چاق است.

این پلنگ از سال ۲۰۱۰ در این باغ وحش نگهداری می‌شود و ۱۶ ساله و از نظر سنی مانند انسانی بین ۶۰ و ۷۰ ساله است. سن زیاد پلنگ و فضای کم حرکتی در این باغ‌وحش باعث شده است این حیوان تا این حد چاق شود. البته این پلنگ دایما تحت مراقبت‌های پزشکی است و علی‌رغم چاقی، کاملا سالم است.

مسئولان این باغ‌وحش گفتند با مشورت متخصصان لاغری حیوانات به این نتیجه رسیدند این پلنگ پیرتر از آن است که بتواند رژیم‌غذایی و ورزش‌های سخت را تحمل کند و قرار شد آن را به حال خود بگذارند.

تلاش برای لاغر کردن یک پلنگ چاق در چین/ عکس

پلنگ‌ها در اسارت معمولا ۲۳ سال عمر می‌کنند.

منبع:

odditycentral

 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: