کد خبر: ۹۷۱۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۰
تعداد بازدید: ۸۱
جانشین ‌معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران از افزایش مرزهای زمینی اربعین در راهپیمایی اربعین ۱۴۰۳ خبر داد.

خبر خوش برای زائران اربعین حسینیبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ سردار فضلی در دومین جلسه شورای سیاست گذاری اربعین حسینی که با حضور دبیرکل جمعیت هلال احمر و نمایندگان ارگان‌های مسئول و خدمات‌رسان در راهپیمایی اربعین ۱۴۰۳ برگزار شد، گفت:‌ خدمت در اربعین توفیقی است که به جمعیت هلال‌احمر داده شده تا به بهترین بندگان خدا، یعنی زائرین اربعین خدمت کنند.

وی ادامه داد: طبیعی است که از تجربیات گذشته استفاده کنیم و به آسیب‏ شناسی آنچه که در سال گذشته انجام دادیم، بپردازیم. از اتفاقات مهم در سال گذشته، افزایش مرزهای کشور است که در سال گذشته به شش مرز رسید و امسال به هفت مرز افزایش پیدا کرد.

به گزارش ایسنا، جانشین ‌معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران ادامه داد:‌ لازم است که با استفاده از ظرفیت‏‌های استان‏‌ها زائران را به استفاده از مرزهایی که کمتر استفاده می‏‌شوند، تشویق کنیم.

فضلی همچنین گفت: حسن دیگر امسال این است که جلسات سیاست‎گذاری زودتر برگزار شد و برای آمادگی بهتر جمعیت هلال‎احمر بهتر است که رزمایش خدمت در مراسم اربعین هم برگزار شود.

پیاده‌روی اربعین برای همه است

سعید اوحدی، دستیار ویژه رئیس جمعیت هلال‌احمر نیز در این جلسه با تاکید بر تفاوت اربعین امسال با سال‎های دیگر، گفت: در سال گذشته، ۲۲ میلیون نفر در مراسم پیاده‎روی اربعین شرکت کردند و امسال حتما به تعداد زائران اضافه می‏‌شود؛ با توجه به فرمایش سیدالشهدا (ع) که می‌فرماید، خداوند کارهای خیر را در بهترین شکل و اوج خود می‎خواهد، ما هم باید به بهترین شکل ممکن از زائرین سیدالشهدا (ع) میزبانی کنیم.

وی ادامه داد: در این راستا، لازم است که کمیته‎های شورای سیاست‎گذاری مانند، کمیته‎های اطلاع‎رسانی، هماهنگی و پشتیبانی، امداد و نجات، سلامت و ... تشکیل شود و شرح وظایف آن‎ها نیز برای پیشبرد بهتر کارها مشخص شود. برای برگزاری بهتر و باشکوه‎تر مراسم امسال، باید از تجربیات سال‎های گذشته، استفاده کنیم و درصدد رفع مشکلات اقدام کنیم.

اوحدی با اشاره به ظرفیت‎های داوطلبان جمعیت هلال‎احمر، گفت: مراسم پیاده‏ روی برای همه است و باید همه هم در آن شرکت کنند، استفاده از ظرفیت‎های مردمی و داوطلبانه در اربعین ۱۴۰۳ می‎تواند به برگزاری هر چه بهتر این آئین کمک کند.

اهمیت استفاده از تجربیات سال‎های قبل

یعقوب سلیمانی، دبیرکل جمعیت هلال‌احمر نیز با اشاره به اهمیت حضور آحاد مردم در مراسم پیاده‎روی اربعین گفت: در این مراسم، همه خارج از گرایش‎ها، نگاه‏‌ها و تفکرات متفاوت شرکت می‏‌کنند، اتفاقی که در دفاع مقدس هم افتاد؛ بحث اربعین، بحث دلی است.

وی ادامه داد: برای برگزاری بهتر مراسم، باید به آسیب‎شناسی مشکلات سال گذشته بپردازیم. بهتر این است که از همین حالا، لیست داروها را تهیه کرده و بدانیم که کدام دارو بسته به نیاز شرایط و جغرافیا لازم به ارسال به عراق است و در این خصوص استانداردهای لازم را تعریف کنیم.

در این جلسه همچنین لیست داروها و ‌تجهیزات مورد نیاز در اربعین، تهیه لیست آمبولانس‌ها و خودروها، گرفتن گواهینامه بین‌المللی و تعیین شرح وظایف کمیته‎های شورای سیاست‏گذاری اربعین در هلال‎احمر در این جلسه، مورد بررسی قرار گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: