کد خبر: ۹۷۱۷۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۶
تعداد بازدید: ۸۹
کاندیدای ریاست جمهوری چهاردهم گفت: فساد نه اصولگرا و نه اصلاح طلب می شناسد و همه جا است. برخی جاها کم و برخی جاها زیاد است.

ادعای زاکانی درباره وزیر اطلاعات دولت خاتمی روی آنتن تلویزیون /فساد نه اصولگرا می شناسد نه اصلاح طلب/در واحد تخریب و اطلاعات مسئولیت داشتمبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ علیرضا زاکانی کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مهمان برنامه امروز «صف اول» بود.

او در این برنامه گفت: متولد ۱۲ / ۱۲ / ۴۴ تهران هستم،عدد رندی هم هست، بین میدان شوش و میدان خراسان، اتابک و لرزاده. ۱۱ ساله بودم که انقلاب شد. حیات سیاسی بنده در بستر کارکردهای انقلاب اسلامی شکل گرفت.بعد از انقلاب توجه به حفظ این موجودیت اولویت داشت.

زاکانی گفت: در ماههای اول جنگ توفیق رفتن به جبهه را داشتم و شهید چمران برایم اسطوره بود و هست. در دوران دفاع مقدس در واحد تخریب و اطلاعات و عملیات جنگ مسئولیت‌های مختلف داشتم. از مسئول واحد اطلاعات و عملیات محور نجف ۳ گرفته تا مسئول گردان و قائم مقام لشکر ۲۷ بودم. در بهترین دوره زندگی ام در بهترین نقطه در خدمت میهن بودم.

وی گریزی نیز به دوران حضورش در دانشگاه نیز زد و گفت: بعد از آن ۶ ماه درس خواندم و در دانشگاه علوم پزشکی تهران بعد از ۸ سال ترک تحصیلی قبول شدم. یک ماه بعد از ورود به دانشگاه توجه دیگران را به خود جلب نکردم، اما دوستانم در دانشگاه هویت ما را گفتند و مسئول گروه ۲۲۰ نفره‌ای شدم و بعد بسیج دانشگاه را راه‌اندازی کردم و تقریبا ۱۴ سال در جریان جنبش دانشجویی خدمت‌گزاری کردم و تشکل کشوری جنبش دانشجویی را با بیش از ۲۰۰۰ واحد فعال کردیم.

اهم اظهارات زاکانی را بخوانید؛

*از سال ۸۲ در انتخابات مجلس شرکت کردم. به توصیه دوستان آمدم و سه دوره نماینده مجلس بودم. هفتم، هشتم و نهم و مناصب مختلفی داشتم.

*رئیس کمیسیون برجام در مجلس هم بودم.

* در مجلس یازدهم به عنوان نماینده قم شرکت کردم و متولی مرکز پژوهش ها شدم.

*در انتخابات دوره سیزدهم شرکت کردم و در آخر ۳۳ ماه است که شهردار تهران هستم و افتخار نوکری مردم را دارم.

*پاسخگوی هر مسئولیتی که در چهل و پنج سال گذشته داشتم، هستم.

*از دهه ۸۰ کار مبارزه با فساد را شروع کردم و با مسئولان محتلف کار کردم. برای برخورد با فساد معتقدم باید با افراد قوی کار را آغاز کنیم آن‌های که برای خودشان یک حریم ایجاد کرده بودند. من ۷ الی۸ بار برای مردم دادگاه رفتم، من تنها رفتم و مسئولین با ۸ وکیل در دادگاه حاضر شدند اما رأی به زاکانی دادند.

*بعضا دیده می‌شود کسانی در مختصات خودشان رعایت قانون نمی‌کنند. فساد نه اصلاح طلب می‌شناسد نه اصولگرا .و همه جا است. برخی جاها کم و برخی جاها زیاد است.

*یادم هست وزیر اطلاعات وقت آقای خاتمی مطلبی را گفت، مسئول وقت گفت میدانی کیست؟ از جناح خودتان است گفتم برای من فرقی ندارد. 

*{ با توجه به سوابقتان شعار محوری شما چیست؟ و این شعار چه نسبتی با سوابق دارد}: پاک باش و خدمتگزار شعار دولت من است.

*خدا رحمت کند مرحوم سید علی اکبر ابوترابی را که این شعار او بود که نور چشم ما و همه ملت ایران بود، بی تعارف خدمتگزاری بدون پاکی نمی شود و هر کسی می خواهد در موضع خدمتگزاری قرار بگیرد باید اول روی صندلی داغ بنشیند و به او بگویند کجا بودی، چه کردی و حاصل کار شما چه بود و امروز چه شعاری می دهید که با گذشته تو منطبق هست یا نیست و بنده سعی کرده ام همین مسیر را ادامه دهم و اسم دولت من هم "دولت خدمت" است.

* اسم دولت من هم دولت خدمت است و اساس اساس این دولت بر مشارکت با مردم است

*{درباره روابط قوای سه‌گانه با یکدیگر}: قوای سه گانه سرجای خود نیستند، چون قانون اساسی تاکید دارد دولت ملی و دولت‌های محلی داریم و برای آن ستونی از خدمت در حوزه‌های اقتصادی، عمرانی، اجتماعی و فرهنگی و سلامت و رفاهی تعیین کرده است. اساس کار دولت ملی هم سیاست‌گذاری، حامی، تسهیل‌گر و ناظر است. این دولت مکمل دولت محلی است هر چند که در حوزه امنیت کار را خودش بر عهده می‌گیرد. دولت‌های محلی شکل نگرفته و دولت ملی، فربه شده است. در چارچوب قانون اساسی نیازمند اثرگذاری و بالا بردن ویژگی‌های نخبگی و اشراف بر امور کشور هستیم.

* در مدیریت شهر تهران سعی کردیم این روابط را طوری تنظیم کنیم که بیشترین خیر و برکت به مردم برسد.

*در حوزه مسکن، معیشت و .. کارهای دولت را بر عهده گرفتیم تا با پشتیبانی دولت به بهترین نحو انجام دهیم.

* دولت مشوق و حامی ما بود و به ما کمک می کرد.

* مسئول همه چیز در شهر تهران هستیم.

*در میادین گوشت را نصف قیمت می دهیم ولی در بازار نزدیک ۷۰۰ هزار تومان باشد.

* روزی ۱۲۰ تن تولید می کنیم و افزایش می دهیم.

*تهران خودش یک کشور است و مشکلاتش متنوع است.

* مدیریت شهری تهران هم در تمام سطوح ارتباط مستقیم با مردم دارد.

* شایسته سالاری 3 ویژگی دارد. علم و تجربه داشته باشد. سلامت و پاکدستی داشته باشد و آن مکان را طعمه نبیند بلکه محل خدمت ببیند. سوم هم باید عرضه داشته باشد.

* همیشه توجهم این بود که بهترین ها را انتخاب کنیم.

* از ادبیات دینی خود فاصله گرفته ایم

* اعضای ستاد زحمت می کشند، اگر انتخاب شدم ما از بین نخبگان و عزیزان بهترین ها را انتخاب می کنیم.

* رئیس جمهور رئیس جمهوری همه مردم است. حتی کسانی که خارج از کشور هستند. باید از همه ظرفیت ها استفاده شود.

* رئیس جمهور باید نسبت درستی از داشته ها ایجاد کند.

* باید نقش داد و افراد در نقش ها فعال شوند ولو اینکه از جناح ما نباشند و یا حتی بنده را قبول نداشته باشند. باید دست چنین افراد را بوسید و در مکان ها به کار گرفت.

*باید افراد دور میز هم داستان و متعهد باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: