کد خبر: ۹۷۱۷۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۱
تعداد بازدید: ۵۶
گفت: پرونده فرش‌های نفیس درباره فرش های کاخ سعدآباد گفت: تقاضای ما از دوستانی که می‌گویند فرشی پیدا شده این اشت که اگر فرشی شده باید تحویل بدهند تا ما آن را تحویل کاخ سعدآباد بدهیم.

واکنش دولت به رأی صادر شده برای هواپیمای اوکراینی /اگر فرش های سعدآباد پیدا شده به ما تحویل بدهدبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ محمد دهقان، معاون حقوقی رئیس جمهور روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت، در جمع خبرنگاران گفت: پرونده فرش‌های نفیس کاخ سعد آباد مفتوح بوده و تا الان رأیی صادر نشده است؛ خوشبختانه قاضی پرونده با جدیت موضوع را دنبال می‌کند. از ۴۸ فرشی که به سرقت رفته شده هنوز هیچ فرشی پیدا و تحویل ما نشده است.

بنابر گزارش ایرنا، وی اضافه کرد: تقاضای ما از دوستانی که می‌گویند فرشی پیدا شده این است که اگر فرشی شده باید تحویل بدهند تا ما آن را تحویل کاخ سعدآباد بدهیم. ما از دوستانی که بازجویی کردند، سوال کردیم و گفتند پرونده به خوبی پیش می‌رود.

معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه متهمان مربوط به این موضوع بازجویی شدند، افزود: آنچه برای ما اهمیت دارد، بازگرداندن فرش‌هاست. به محض پیدا شدن باید تحویل ما شود تا آن را به کاخ سعدآباد برگردانیم.

دهقان همچنین با اشاره به رأی صادر شده در خصوص هواپیمای اوکراینی در روزهای گذشته، گفت: دو دعوا درمورد هواپیمای اوکراینی وجود دارد که یکی در دیوان بین‌المللی دادگستری و دیگر در ایکائو مطرح شده است. کنواسیون مونترال مبنای دعوا است و رأیی که در کانادا برای ۲۱ نفر از خانواده‌های قربانیان هواپیمای اوکراینی صادر شده، رأی خوبی است. قاضی رأی عادلانه‌ای صادر کرده و قصور شرکت هواپیمایی اوکراینی برای آنها ثابت شده است.

وی اظهار کرد: استدلال‌هایی که در آنجا آمده برای دعوای موجود در ICJ (دیوان بین‌المللی دادگستری) قابل استفاده است و هیچ سودی برای جمهوری اسلامی ایران و دستگاه‌های اجرایی نداشت که ما بخواهیم اتباع خود را بزنیم. متاسفانه چند کشور که بعضاً بی‌ارتباط با پرونده هستند، علیه شکایت کردند.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور با بیان اینکه این موضوع یک قصور بوده که شرکت هواپیمایی در آن نقش داشته و فضایی که در کشور وجود داشته باعث آن شده است، گفت: ما از رأی صادر شده در کانادا استقبال می‌کنیم و می‌تواند در این زمینه موثر باشد که جمهوری اسلامی ایران مرتکب تقصیر نشده است.

دهقان خاطرنشان کرد: ما سعی خواهیم کرد از این رأی برای پرونده‌ای که در ICJ و ایکائو وجود دارد استفاده کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: