کد خبر: ۹۷۱۶۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۱
تعداد بازدید: ۸۲
نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی ضمن رد ادعای منتفی شدن اصل موضوع افزایش تعطیلات آخر هفته را یک روز به دو روز، گفت: مطلبی که در رسانه‌ها به نقل از رئیس اتاق بازرگانی تهران مبنی بر منتفی شدن تعطیلی روز پنجشنبه، بعد از عدم تأیید تعطیلی روز شنبه از سوی شورای نگهبان منتشر شده، وجه قانونی ندارد.

تعطیلی پنجشنبه‌ها منتفی شد؟به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ امروز خبری به نقل از رئیس اتاق بازرگانی تهران مبنی بر منتفی شدن تعطیلی روز پنجشنبه، بعد از عدم تأیید تعطیلی روز شنبه از سوی شورای نگهبان منتشر و در رسانه‌ها بازنشر شد.

خانه ملت نوشت: باس گودرزی، نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی ضمن رد این ادعا عنوان کرد: مطلبی که در رسانه‌ها به نقل از رئیس اتاق بازرگانی تهران منتشر شده وجه قانونی ندارد. درخصوص طرح افزایش تعطیلات پایان هفته، برابر قانون مصوبه‌ای در مجلس گذرانده شده، فرایند قانونی آن طی شده و به تصویب مجلس رسیده، اما مورد ایراد هیات نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار گرفته است.

وی ادامه داد: طبق روال قانونی در این صورت لایحه به مجلس بازگشت داده می‌شود و مجددا به کمیسیون اجتماعی مجلس ارجاع و در آنجا بررسی می‌شود. بعد از بررسی و تصویب در کمیسیون اجتماعی هم به صحن علنی مجلس ارائه و آنجا بررسی و رأی‌گیری می‌شود؛ بنابراین اینکه گفته شده تعطیلی روز پنجشنبه منتفی است، اصلاً وجه قانونی ندارد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس دوازدهم تاکید کرد: اساساً در متن اولیه این لایحه به روز تعطیل اشاره نشده بود؛ بلکه متن لایحه دولت از مجلس مجوز افزایش تعطیلات آخر هفته از یک روز به دو روز -یا به تعبیر بهتر کاهش ساعات ارائه خدمات اداری و روز کاری از ۶ روز در هفته به ۵ روز در هفته- را خواسته بود. انتخاب روز تعطیل هم در اختیار دولت بود که مجلس هم به آن ورود کرد و به تعطیلی روز شنبه رأی داد که خوشبختانه مورد مخالفت مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار گرفت؛ اما اصل موضوع منتفی نیست.

گودرزی تصریح کرد: در جلسات آتی مجلس و در ادامه فرایند قانونی که مجمع تشخیص مصلحت نظام تصمیم و نظر خود را به مجلس اعلام می‌کند، هیات رئیسه مجلس آن را به کمیسیون اجتماعی ابلاغ خواهد کرد ارجاع خواهد داد و ما در کمیسیون اجتماعی حتما آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: