کد خبر: ۹۷۱۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۵
تعداد بازدید: ۵۴
میانگین دمای هوای کشور نیز در مقایسه با نرمال تا انتهای تیر روند افزایشی خواهد داشت.

وضعیت دما و بارش کشور تا پایان تیرماهبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ بر اساس اعلام پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو، طی دو هفته آینده بارش در شمال ‌غرب و نیمه غربی خزر و در نیمه دوم تیر در جنوب‌ شرق کشور بیش از نرمال است. در سایر مناطق در محدوده نرمال بلند مدت برآورد می ‌شود. میانگین دمای هوای کشور نیز در مقایسه با نرمال تا انتهای تیر روند افزایشی خواهد داشت.

ایسنا در خبری نوشت: بر اساس جدیدترین نقشه‌های پیش‌بینی هفتگی بارش کشور بر مبنای نقشه‌های احتمالاتی از ۲۱ خرداد ماه تا ۳۱ تیر ماه، طی دو هفته آینده (۲۱ خرداد تا ۳ تیر) در شمال ‌غرب، دو سوی دامنه‌های البرز مرکزی و غربی، شرق زاگرس، جنوب ‌شرق و مناطق محدودی از شمال ‌شرق کشور بارش رخ می‌دهد که در شمال ‌غرب، زاگرس شمالی و دامنه‌های البرز میانی نرمال تا بیش از آن، شرق، جنوب و جنوب ‌غرب کشور عمدتا بی ‌بارش و در سایر مناطق کمتر از نرمال خواهد بود. بارش تجمعی با احتمال حدود ۵۰ درصد در بخش‌هایی از شمال‌ غرب و مناطق محدودی در دامنه‌های البرز میانی از ۲۰ تا ۶۰ میلیمتر پیش ‌بینی شده است.

طی هفته سوم بارش در اغلب مناطق کشور برابر نرمال بلند مدت فصل خواهد بود. بارش هفته‌ های چهارم تا ششم در شمال ‌غرب و سواحل خزر کمتر از نرمال، در جنوب‌ شرق در محدوده نرمال با گرایش به بیش از نرمال و در سایر مناطق کشور در محدوده نرمال بلند مدت فصل برآورد می‌شود.

روند افزایشی دما تا پایان تیرماه

طی هفته آینده (۲۱ تا ۲۷ خرداد) نابهنجاری دمای هوا در امتداد دامنه‌های زاگرس و محدوده کویر لوت در حدود یک درجه کمتر از نرمال، شمال ‌شرق، دو سوی نیمه شرقی البرز، غرب خزر و مناطق محدودی از نوار غربی کشور ۱ تا ۲ درجه بیش از نرمال و در سایر مناطق نرمال خواهد بود.

طی هفته دوم دمای هوا در مرکز و شرق کشور در محدوده نرمال تا یک درجه کمتر از آن، در بیشتر مناطق استان گلستان، بخش‌هایی از غرب کوه‌های البرز، شمال استان اردبیل، مناطق محدودی از نوار جنوب ‌غرب و استان هرمزگان ۳ تا ۵ درجه بیش از نرمال و برای سایر مناطق ۱ تا ۳ درجه بیش از نرمال پیش ‌بینی شده است.

دمای هفته سوم در استان‌های نوار شمالی، نوار غربی و جنوبی کشور ۱ تا ۳ درجه بیش از نرمال و برای سایر مناطق حدود یک درجه بیش از نرمال برآورد می‌شود. دمای هفته چهارم در سواحل سیستان و بلوچستان نرمال و در سایر مناطق ۱ تا ۳ درجه بیش از نرمال خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، دمای هوای هفته‌های پنجم و ششم در شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان نرمال، در یک ‌سوم شمالی کشور و استان‌ها در غرب کشور ۱ تا ۳ درجه بیش از نرمال و برای سایر مناطق یک درجه بیش از نرمال برآورد شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: