کد خبر: ۹۷۱۶۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۱
تعداد بازدید: ۹۹

۱احیای امر ما!- هر پست و مقامی، به‌ویژه ریاست جمهوری از نگاه بیرونی و درونی خود دریایی است. امواج و اعماقی دارد، کسی که خود را برای شنا در این دریا مهیا نکرده باشد گرفتار می‌شود.
ریاست‌جمهوری به قرائت اصل ۱۱۳ قانون اساسی پس از مقام معظم رهبری عالی‌ترین مقام رسمی کشور است. مسئولیت اجرای قانون اساسی و ریاست قوه مجریه را بر عهده دارد. اقیانوسی از آگاهی، کار، مسئولیت و توانمندی را طلب می‌کند.
فصل نهم قانون اساسی شامل ۳۸ اصل است که وظایف و مسئولیت‌های مستقیم و غیرمستقیم رئیس‌جمهور را متذکر می‌شود. حداقل ۲۰ مسئولیت مهم و کلیدی به عهده رئیس‌جمهور است که مهم‌ترین آن اجرای قانون اساسی و ریاست قوه مجریه و مسئولیت مستقیم «برنامه» و «بودجه» کشور ... است.
این نشاطی که ۸۰ تن از رجال سیاسی به هنگام ثبت‌نام در وزارت کشور از خود نشان دادند، فکر می‌کنند عشق آسان است، اما برخی متوجه مشکل‌های آن نیستند. از راه و رسم منزل‌های آن بی‌خبرند و به قول بایزید، از هزار مرد یک نفر به منزل نخواهد رسید.
۲- از معصوم این کلام را شنیده‌ایم که فرمود: رحمت خدا بر بنده‌ای که امر ما را زنده کند.
امام صادق (ع) در مورد مصادیق «امر ما» می‌فرماید: از خدا پروا کنید، نسبت به هم خوش‌رفتار باشید. برای خدا یکدیگر را دوست داشته باشید. نسبت به هم مهر و محبت بورزید. به دیدار هم بروید و در مورد امر ما با یکدیگر مذاکره کنید و آن را زنده نگه دارید.
مهم‌ترین امر بدون شک همان امر «ولایت» است که در طول تاریخ از آن غفلت شده است.
۳- مراد از «احیای امر ما» چیست؟ امر در فرهنگ قرآنی به کارهایی دارای اهمیت و مهم اطلاق می‌شود. امور اجتماعی و سیاسی جامعه به‌عنوان امر مهم معرفی می‌شوند.
امروز ملت ما در آستانه یک انتخاب بزرگ آن‌هم در حساس‌ترین زمان حیات انقلاب اسلامی است. سرنوشت اجرای قانون اساسی و قوه مجریه قرار است به یک رجل سیاسی و مذهبی سپرده شود که میراث‌دار ارزش‌های الهی دولت شهید رئیسی باشد.
رقبای در میدان باید از این سوگ، یک حماسه بیافرینند.
امر مولای ما در چهاردهم خرداد این است : «مردم جمع شوند با آراء بالا رئیس‌جمهور بعدی را انتخاب کنند.»
امر مولای ما این است که رئیس‌جمهوری «پرکار» ، «فعال» ، «آگاه» و «معتقد به مبانی انقلاب» انتخاب شود.
امر مولای ما به نامزدها این است که : «اخلاق را رعایت کنید تا خداوند متعال دل‌های مردم را به بهترین گزینه هدایت کند.»
باید دید فضای گفت‌وگو و رقابت در انتخابات همان است که امام صادق (ع) فرموده‌اند!
مذاکرات ابعاد ، اکناف و اطراف گروه‌ها و احزاب و جبهه‌ها حول «احیای امر» چه چیزی می‌چرخد؟!
امر صیانت از سرمایه اجتماعی نظام!
امر حفظ نظام که از اوجب واجبات است!
امر تضمین مشروعیت مردمی نظام!
امر تحکیم پایه‌های قوه مجریه که با معیشت مردم ربط مستقیم دارد!
دشمنان قسم‌خورده نظام، اجازه نمی‌دهند چنین اموری تحقق یابد. باید هوشیار بود در زمین دشمن بازی نکرد. اینجاست که مرز امر خدا و امر شیطان معنی پیدا می‌کند.
حضور فعال در انتخابات ریاست جمهوری یک تکلیف عقلی، شرعی و ملی برای تحکیم اقتدار و امنیت و منافع ملی است.

نویسنده: محمدکاظم انبارلویی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: