کد خبر: ۹۷۱۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۰
تعداد بازدید: ۷۲
سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: افراد با استفاده از کارت ملی و شناسنامه می‌توانند رأی دهند، هم‌چنین ضرب مُهر در شناسنامه در انتخابات امسال حذف شده است و نیازی نیست

ستاد انتخابات: شناسنامه‌ها در انتخابات ۸ تیر مُهر نمی‌شوندبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ محسن اسلامی دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور، درخصوص سرانجام برگزاری تمام‌الکترونیکِ انتخابات ریاست‌جمهوری پیشِ‌رو، بیان کرد: در بند ۱۱۶ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره می‌شود که وزارت کشور می‌تواند پیشنهاد دهد در حوزه‌های دارای تعدد کرسی، انتخابات تمام‌مکانیزه برگزار شود. ما در مرحلۀ اول انتخابات مجلس شورای اسلامی دوازدهم، در چهار حوزه انتخابات تمام‌الکترونیک داشتیم و در مرحله دوم نیز با توجه به برگزاریِ مناسبِ تمام‌مکانیزه، هشت حوزه از جمله شهر تهران به این صورت برگزار شد.

وی در گفتگو با فارس، با بیان اینکه برگزاری این نوع از انتخابات انعکاس خوبی داشت، افزود: ما این موضوع را برای انتخابات ریاست‌جمهوری با شورای نگهبان مطرح کردیم و کارگروه مشترکی بین ما (وزارت کشور) و شورای نگهبان تشکیل شد. نکته این بود که در قانون انتخابات ریاست‌جمهوری به‌عکس قانون انتخابات مجلس، ماده‌ای درخصوص برگزاری الکترونیکی انتخابات نداریم و به‌جهت محدودیت قانونی در انتخابات ریاست‌جمهوری، متأسفانه این موضوع شکل نگرفت و در شورای نگهبان مصوب نشد و در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ صرفاً تعرفه‌های کاغذی را برای رأی‌گیری خواهیم داشت و صندوق‌های الکترونیک را استفاده نمی‌کنیم.

سخنگوی ستاد انتخابات اظهار داشت: تعرفه‌های کاغذی چاپ شده است و ۲۵ خرداد توزیع آن را آغاز خواهیم کرد؛ تعرفه‌ها دارای استاندارد بالای امنیتی است و طراحی اسلامی ـ ایرانی دارد. تعرفه‌ها برای مرحلۀ دوم هم در حال چاپ است که اگر احیاناً انتخابات به مرحلۀ دوم رفت، مشکلی از نظر تأمین تعرفه نداشته باشیم.

اسلامی در پاسخ به سؤالی درخصوص چگونگی احراز هویت رأی‌دهندگان عنوان کرد: احراز هویت‌ها الکترونیکی خواهد بود و برگزاری این انتخابات نیمه‌الکترونیکی است.

وی درباره مدارک موردنیاز برای رأی‌دهی گفت: افراد با استفاده از کارت ملی و شناسنامه می‌توانند رأی دهند، هم‌چنین ضرب مُهر در شناسنامه در انتخابات امسال حذف شده است و نیازی نیست؛ مشخصات رأی‌دهندگان در سامانه ثبت احوال ثبت می‌شود و دستگاه احراز هویت این کار را به‌صورت برخط انجام می‌دهد تا فرد، رأی تکراری ندهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: