کد خبر: ۹۷۱۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۳
تعداد بازدید: ۵۵
اوسمار ویه‌را در 16 بازی 12 برد به دست آورد تا رکوردی تاریخی را از خود به جای بگذارد.

اوسمار علیه 7 نام بزرگ در باشگاه پرسپولیس!به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ اوسمار ویه‌را که چهل و سومین سرمربی تاریخ باشگاه پرسپولیس محسوب می‌شود، ایران را با سابقه 16 حضور روی نیمکت پرسپولیس به عنوان سرمربی ترک کرد و به کشورش بازگشت. اگرچه تکلیف او هنوز روشن نشده اما در میان هواداران پرسپولیس نظر دوگانه نسبت به او وجود دارد و گروهی از هواداران تصور می‌کنند که کار او در پرسپولیس به پایان رسیده و دیگر به ایران بازنخواهد گشت.

به نقل از ورزش سه نکته جالب اینکه سرمربی برزیلی یک فصل و نیم هم به عنوان مربی روی نیمکت پرسپولیس حضور داشت تا تجربه منحصربفردی را در لیست سرمربیان پرسپولیس را به خود اختصاص دهد. با این حال همین 16 بازی نیز کافی بود تا او با یک رکورد جالب، نام خود را برای همیشه در دفتر باشگاه پرسپولیس ماندگار کند.

اوسمار در 16 بازی رکورد 12 برد و 3 تساوی را ثبت کرد که او را به یکی از موفقترین مربیان پرسپولیس تبدیل می‌کند. جالب است بدانید 7 سرمربی دیگر با وجود تعداد بازی بیشتر نسبت به او، نتوانستند این تعداد پیروزی را به دست بیاورند.

ایوان کونوف، وینکو بگوویچ، زلاتکو کرانچار، نکو وینگادا، حمید استیلی، یورگن گده و مانوئل ژوزه نام‌هایی هستند که علی‌رغم تعداد بازی بیشتر کمتر از 12 برد روی نیمکت پرسپولیس کسب کردند تا ارزش کار اوسمار بیشتر مشخص شود.

جالب اینکه اگر اوسمار فصل آینده روی نیمکت پرسپولیس حضور داشته باشد و متوسط 20 برد در هر فصل را برای این تیم حفظ کند، با 32 پیروزی بالاتر از استانکو پوکله‌پوویچ و افشین قطبی، با وجود تعداد بازی کمتر، هفتمین سرمربی موفق تاریخ پرسپولیس از نظر تعداد برد خواهد شد.

تیم اوسمار ویه‌را همچنین در 16 بازی موفق به زدن 32 گل شد که او را تبدیل به شانزدهمین سرمربی برتر پرسپولیس از نظر گل زده می‌کند. برای اهمیت این عدد کافی است بدانید که او از نظر تعداد بازی، بیست و سومین سرمربی این باشگاه است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: