کد خبر: ۹۷۱۵۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
تعداد بازدید: ۱۲۵
پزشکیان دارای مدرک دکترای حرفه‌ای پزشکی و تخصص جراحی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی تبریز و همچنین فوق تخصص جراحی قلب از دانشگاه علوم پزشکی ایران است.

مسعود پزشکیان کیست و متولد چه شهری است؟ /این فوق تخصص جراحی قلب، وزیر دولت خاتمی بودبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ پس از اعلام اسامی ۶ نامزد تأیید صلاحیت‌شده از سوی شورای نگهبان، چهره کاندیداهایی که برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باهم رقابت می‌کنند، مشخص شد.

بنا به روایت ایسنا، مسعود پزشکیان متولد ۷ مهر ماه ۱۳۳۳ در مهاباد و هم اکنون نماینده مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو است. او سابقه نمایندگی در ادوار هشتم، نهم، دهم (نایب رئیس) و یازدهم مجلس و همچنین سابقه فعالیت به عنوان وزیر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دولت هشتم (اصلاحات) و ریاست بیمارستان قلب شهید مدنی تبریز را در کارنامه سوابق خود دارد.

پزشکیان دارای مدرک دکترای حرفه‌ای پزشکی و تخصص جراحی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی تبریز و همچنین فوق تخصص جراحی قلب از دانشگاه علوم پزشکی ایران است.

وی پیشتر دو مرتبه برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری در دوره‌های یازدهم (سال ۱۳۹۲) و سیزدهم (سال ۱۴۰۰) نام نویسی کرده بود که در سال ۱۳۹۲ پیش از اعلام اسامی افراد احراز صلاحیت شده، به نفع آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی دیگر داوطلب نامزدی این انتخابات از ادامه حضور در رقابت‌های انتخاباتی انصراف داد و در سال ۱۴۰۰ نیز از سوی شورای نگهبان احراز صلاحیت نشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: