کد خبر: ۹۷۱۵۴۳
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۶
تعداد بازدید: ۶۵
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: در ۲ هفته اخیر نوسان کاهش و افزایش کمی در بازار طلا و سکه داشتیم اما در کل نسبت به یک ماه گذشته کاهش خوبی داشتیم به طوری که از ابتدای هفته، انس جهانی طلا حدود ۶۸ دلار کاهش قیمت داشت که این موضوع در بازار داخلی ما سبب کاهش قیمت‌ها شد.

پیش‌بینی مهم رییس اتحادیه طلا درباره قیمت‌ها/ منتظر سقوط قیمت طلا و سکه باشیم؟به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران عنوان کرد: در ۲ هفته اخیر نوسان کاهش و افزایش کمی در بازار طلا و سکه داشتیم اما در کل نسبت به یک ماه گذشته کاهش قیمت خوبی را شاهد بودیم به طوری که از ابتدای هفته انس جهانی طلا حدود ۶۸ دلار کاهش قیمت داشت که این موضوع در بازار داخلی ما سبب کاهش قیمت‌ها شد.

 بذرافشان ادامه داد: به تبعیت از کاهش انس جهانی طلا، هر گرم طلای ۱۸ عیار تقریبا با ۵۲ هزار تومان کاهش به ۳ میلیون و ۳۳۸ هزار تومان رسید؛ سکه امامی با حدود ۴۰۰ هزار تومان کاهش به ۴۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید؛ سکه بهار آزادی، نیم سکه، ربع سکه و سکه‌ گرمی هم به تدریج ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان کاهش قیمت داشتند. همچنین، حباب سکه از ۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به ۷ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان رسید.

بذرافشان در مورد روند بازار طلا و سکه در روزهای آتی هم پیش‌بینی کرد: قیمت‌ها در یک ماه گذشته ثبات و کاهش نسبی خود را طی کرده و احتمال اینکه ما شاهد کاهش شدید قیمت‌ها باشیم بسیار کم است مگر آنکه شرایط با نوسانات بازارهای جهانی و بازار ارز در داخل و تغییر وضعیت تقاضا، تغییر کند.

کاهش تولید طلا در کشور

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در ادامه در مورد وضعیت تقاضا در بازار طلا و سکه گفت: متاسفانه تقاضا در صنعت ما به شدت پایین است و این شرایط از ابتدای سال بدتر شده است به گونه‌ای که در ۳ ماه گذشته حدود ۸۵ درصد تولید طلای ساخته شده در کشور کاهش داشته است.

بذرافشان درباره دلایل کاهش تولید طلای ساخته شده، ادامه داد: از دی ماه سال گذشته که بحث ثبت معاملات در سامانه جامع تجارت مطرح شد، مشکلات صنف ما بیشتر شد و با توجه به ابهامات این طرح واحدهای تولیدی ما حتی شب عید در تهیه مواد اولیه خود دچار مشکل بودند و فعالیتشان کاهش پیدا کرد. بعد از عید هم یک ماه، ماه رمضان را داشتیم و پس از آن با اجرایی شدن سامانه جامع تجارت شاهد اعتراض همکارانمان بودیم که متاسقانه سبب شد در سالی که با عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، بازار طلا عملا حالت نیمه تعطیل به خود بگیرد و همه اینها شرایط صنف ما به خصوص بخش تولید را بحرانی کرد.

او با بیان اینکه بیشتر واحدهای تولیدی ما در کارگاه‌ها و مغازه‌های اجاره‌ای مشغول فعالیت هستند و به سختی از پس پرداخت هزینه‌های جاری خود برمی‌آیند، افزود: فعال اقتصادی باید در حوزه کاری خود آرامش داشته باشد و نگران آینده خود نباشد اما این مسئله هنوز در صنف ما حل نشده است. در حال حاضر عنوان شده است که تغییراتی در سامانه جامع تجارت انجام شده و قرار است در آینده به تدریج جلساتی در این زمینه برگزار شود تا ابهامات در این موضوع برطرف شود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه در حال حاضر بازار طلا کاملا باز است، گفت: بازار حدود یک ماه است که باز است و همکاران ما فعالیت اقتصادی خود را انجام می‌دهند اما متاسفانه نبود تقاضا وجود دارد که ما امیدواریم با تدابیر مسئولان مربوطه شرایط تسهیل شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: