کد خبر: ۹۷۱۵۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۸
تعداد بازدید: ۷۶
در اینجا فهرستی از بهترین سریال‌های کره‌ای را ملاحظه می‌کنید که در واقع بازسازی سریال‌های معروف و محبوب آمریکایی هستند.

بهترین سریال‌های کره‌ای که بازسازی سریال‌های آمریکایی هستندبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ در دنیای تلویزیون و سینما، معمول است که کشورها به بازسازی یا اقتباس از فیلم‌ها و سریال‌های محبوب سایر کشورها بپردازند. برای مثال بسیاری از برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌های محبوب آمریکایی توسط سایر کشورها مورد اقتباس قرار گرفته‌اند.

به گزارش فرادید؛ یکی از کشورهایی که این کار را انجام داده، کره جنوبی است. این کشور که سریال‌هایش در دهه‌های اخیر شهرت جهانی پیدا کرده‌اند، تعدادی از سریال‌ها و فیلم‌های آمریکایی را اقتباس کرده و در آن‌ها ارزش‌ها و دیدگاه‌های سیاسی و اجتماعی خود را نیز وارد کرده است، بدون اینکه از اصل داستان خیلی دور شود. در اینجا نگاهی می‌اندازیم به برخی از موفق‌ترین سریال‌های کره‌ای که از روی سریال‌ها و فیلم‌های آمریکایی ساخته شده‌اند.

۱. ازدواج با یک میلیونر (Marrying a Millionaire) (۲۰۰۵)
اقتباسی از «جو میلیونر» (۲۰۰۳)

یون-یونگ (با بازی کیم هیون-جو) دختری است که به شرکت در یک برنامه رئالیتی‌شو به نام «ازدواج با یک میلیونر» دعوت می‌شود؛ موضوع اصلی برنامه درباره مردی عادی است که باید نقش یک فرد ثروتمند را بازی کند. این مرد، یونگ-هون (با بازی گو سو)، فردی سخت‌کوش و تامین‌کننده اصلی خانواده‌اش است. یون-یونگ در ابتدا نمی‌داند که یونگ-هون همان عشق اول دوران کودکی‌اش است. شرکت در این برنامه، احساسات قدیمی او را زنده می‌کند و داستانی پر از عشق و احساس را به تصویر می‌کشد.

۲. ذهن‌های جنایتکار: کره (Criminal Minds: Korea) (۲۰۱۷)
اقتباسی از «ذهن‌های جنایتکار» (۲۰۰۵)

در تیم تحقیقات جنایی بازرسانی وجود دارند که وظیفه‌شان یافتن جنایتکاران از طریق پی بردن به ذهنیت آنان است. این تیم شامل کی-هیونگ (با بازی سون هیون-جو)، هیون-جون (با بازی لی جون-گی)، مین-یونگ (با بازی لی سون-بین) و چند بازرس دیگر است. رهبر تیم، کی-هیونگ، پس از انفجار بمب در بیمارستان و کشته شدن اعضای تیم ضربت، هنوز درگیر تروما است، اما پس از یک پرونده قتل خاص دوباره به مسئولیت خود بازمی‌گردد. این سریال با بازی بازیگران محبوب و داستان‌های احساسی، تماشاگران را جذب می‌کند.

۳. دار و دسته (Entourage) (۲۰۱۶)
اقتباسی از «دار و دسته» (۲۰۰۴)

یونگ-بین (با بازی سئو کانگ-جون) یک ستاره جوان و خوش‌چهره است که با چالش‌های شهرت روبه‌رو می‌شود. او در این مسیر به سه دوست نزدیکش، لی هو-جین (با بازی پارک جونگ-مین)، ترتل (با بازی لی دونگ-هوی) و چا جون (با بازی لی کوانگ-سو) و نماینده‌اش کیم اون-گاب (با بازی چو جین-وونگ) تکیه می‌کند. این سریال ماجراهای کمدی این گروه را در دنیای شهرت دنبال می‌کند و با حضور بازیگران مهمان مختلف، از جمله سونگ جی-هیو، مامامو، و کانگ ها-نئول، لحظات سرگرم‌کننده‌ای را خلق می‌کند.

بهترین سریال‌های کره‌ای که بازسازی سریال‌های آمریکایی هستند

۴. دادخواست‌ها (Suits) (۲۰۱۸)
اقتباسی از «دادخواست‌ها» (۲۰۱۱)

گو یون-وو (با بازی پارک هیونگ-شیک) یک نابغه با حافظه‌ای عالی است که به دلیل نیاز به پول سریع، درگیر یک معامله مواد مخدر می‌شود و تحت تعقیب قرار می‌گیرد. اما در یک چرخش غیرمنتظره او به اشتباه به عنوان یک کارآموز برای یک شرکت حقوقی پذیرفته می‌شود. با وجود نداشتن مدرک حقوق، یون-وو تمامی مطالب کتاب راهنمای وکلا را حفظ کرده است. با کمک کانگ-سوک (با بازی جانگ دونگ-وون)، یون-وو موفق می‌شود از دستگیری فرار کند و به عنوان وکیل جدید شرکت معرفی شود. این سریال با پیچش‌های داستانی هیجان‌انگیزش بینندگان را مجذوب خود می‌کند.

۵. همسر خوب (The Good Wife) (۲۰۱۶)
اقتباسی از «همسر خوب» (۲۰۰۹)

هه-کیونگ (با بازی جئون دو-یئون) پس از خیانت همسرش، دادستان ته-جون (با بازی یو جی-ته) که با زنی دیگر رابطه داشته و به فساد و رشوه‌گیری متهم شده است، به کار خود به عنوان وکیل بازمی‌گردد. این سریال با حفظ موضوعات اصلی نسخه آمریکایی و افزودن پیچش‌ها و تغییرات فرهنگی خاص کره‌ای، داستانی جذاب را به تصویر می‌کشد.

 

بهترین سریال‌های کره‌ای که بازسازی سریال‌های آمریکایی هستند

۶. زنان کوچک (Little Women) (۲۰۲۲)
اقتباسی از «زنان کوچک» (۲۰۱۹)

این سریال داستان سه خواهر به نام‌های این-جو (با بازی کیم گو-اون)، این-کیونگ (با بازی نام جی-هیون) و این-هه (با بازی پارک جی-هو) و فقری اسا که آن‌ها از کودکی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. اما ماجرا از جایی تغییر می‌کند که یک خویشاوند، ثروت فراوانی برای آن‌ها به جا می‌گذارد ولی آن‌ها برای به دست آوردن آن ثروت باید وارد مبارزه‌ای با یکی از ثروتمندترین خانواده‌های کره شوند. این سریال با تمرکز بر تفاوت‌های فرهنگی و چالش‌های مشابه، اقتباسی مدرن و متفاوت از نسخه اصلی است.

۷. بازمانده برگزیده: ۶۰ روز (Designated Survivor: ۶۰ Days) (۲۰۱۹)
اقتباسی از «بازمانده برگزیده» (۲۰۱۶)

مو-جین (با بازی جی جین-هی) وزیر محیط زیست کره جنوبی است اما قرار است از مقامش برکنار شود؛ در همین حال یک حادثۀ بمب‌گذاری در مجلس ملی اتفاق می‌افتد و به دلیل مرگ رئیس‌جمهور و همۀ وزیران، مو جین به عنوان تنها بازماندۀ دولت به مدت ۶۰ روز به عنوان جانشین رئیس‌جمهور تعیین می‌شود؛ او در طی این مدت باید ماجرای پشت پردۀ بمب‌گذاری را کشف کند.

بهترین سریال‌های کره‌ای که بازسازی سریال‌های آمریکایی هستند

۸. وینچنزو (Vincenzo) (۲۰۲۱)
اقتباسی از «پدرخوانده» (۱۹۷۲)

وینچنزو کاسانو (با بازی سونگ جونگ-کی) که توسط یک خانواده مافیایی به فرزندخواندگی پذیرفته شده، پس از مرگ پدرخوانده‌اش دون فابیو و تهدید شدن به قتل توسط پسر واقعی او، به سئول فرار می‌کند. او در آنجا با شرکت بزرگ و قدرتمندی به اسم بابل درگیر می‌شود و از دانش مافیایی خود برای نابودی آن‌ها استفاده می‌کند. این سریال گرچه یک بازسازی دقیق از پدرخوانده نیست اما الهامات زیادی از آن گرفته و ضمنا با ترکیب طنز و صحنه‌های جدی، داستانی احساسی و جذاب را به نمایش می‌گذارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: