کد خبر: ۹۷۱۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰
تعداد بازدید: ۷۴
بررسی ها نشان می دهد که نرخ دلار آزاد از روزهای پایانی اردیبهشت ماه زیر مرز قیمت ۶۰ هزار تومانی معامله می‌شود.

دلیل آرامش بازار ارز چیست؟به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ دلار آزاد در بازار ارز تهران در کریدور ۵۸ هزار و ۵۰۰ تا ۵۹ هزار و ۵۰۰ تومان در حال نوسان است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که نرخ این ارز از روزهای پایانی اردیبهشت ماه زیر مرز قیمت ۶۰ هزار تومانی معامله می‌شود. همین امر سبب شده تا برخی از کارشناسان از شروع دوره ثبات بازار ارز سخن به میان بیاورند. در هفته‌های گذشته بازه نوسان نرخ ارزهای شاخص کوچک شده است. اما محاسبات نشان می‌دهد که حتی در صورت تعدیل نرخ‌های هزار تا دو هزار تومانی نیز قیمت شاخص‌های ارزی همچنان نسبت به روزهای ابتدای سال، در محدوده ضرر قرار دارند. نرخ دلار آزاد بازار سال گذشته را در کانال ۶۰ هزار تومانی به اتمام رساند، میانگین قیمت دلار آزاد در بازار خرداد ماه تا انتهای ساعات کاری روز گذشته نیز حوالی رقم ۵۸ هزار و ۳۴۰ تومان محاسبه می‌شود. در نتیجه می‌توان‌ دید که قیمت اسکناس آمریکایی در بازار خرداد نسبت به نرخ انتهای اسفند حدود ۳درصد کاهش یافته است.

این در حالی است که در فروردین ماه نرخ این ارز تا کانال‌های ۶۸ و ۶۹ هزار تومانی پیشروی کرده بود. به عقیده برخی از تحلیلگران تلاش‌های بانک مرکزی در جهت حمایت از ریال نقش بسزایی در ثبات قیمتی هفته‌های اخیر دارد. برخی دیگر از فعالان نیز کاهش سطح ریسک‌های سیاسی را عامل مهمی در این راستا می‌دانند. از سوی دیگر بر اساس مشاهدات پیشین، نوسانات نرخ ارز در هفته‌های پیش از انتخابات محدود می‌شود. در نتیجه می‌توان‌ پیش‌بینی کرد که در چشم‌انداز کوتاه‌مدت، بازار نوسان قابل توجهی را تجربه نکند و در نهایت با یک تا دو کانال تعدیل در حوالی نرخ ابتدای سال معامله شود.

۲ گام متضاد دلار و سکه
دیروز شنبه ۱۹ خرداد ماه روند نرخ دلار آزاد در بازار تهران افزایشی بود. هر برگ از این اسکناس آمریکایی که در بازار روزهای پایانی هفته گذشته در نیمه دوم کانال ۵۸ هزار تومانی معامله می‌شد در بازار روز گذشته با حدود ۵۰۰ تومان رشد نسبت به نرخ پیشین در رقم ۵۹ هزار و ۲۰۰ تومان به فروش رسید. این در حالی است که سکه با رشد نرخ دلار همراه نشد.

طلای جهانی در واکنش به آمار اقتصادی جدید منتشر شده از جانب دولت‌های غربی دچار افت قیمت شد. در نتیجه این افت قیمت، روند نرخ قطعات مختلف سکه طلا نیز کاهشی شد. هر یک از قطعات ربع، نیم و تمام بهار سکه طلا در روز گذشته با افت نرخ یکسان ۳۰۰ هزار تومانی به ترتیب در ارقام ۱۵میلیون تومان، ۲۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و ۴۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شدند.

 

 

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: