کد خبر: ۹۷۱۴۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۱
تعداد بازدید: ۱۰۳
بذرپاش که در سال ۱۳۷۷ با پذیرش در رشته مهندسی صنایع وارد دانشگاه شریف شد، ورود به عرصه‌های سیاسی را از بسیج همان دانشگاه شریف آغاز کرد.

ماجرای ازدواج مهراد بذرپاش در دانشگاه شریف/ پدر همسر او کیست؟به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛  در گزارشی با عنوان «بذرپاش؛ نورچشمیِ احمدی نژاد که با تأخیر به دولت رئیسی رفت / رونمایی زودهنگام از «برنامه انتخاباتی» آقای کاندیدا» نوشته است:

«مهرداد بذرپاش»، یکی از چهره‌های جوان در اردوگاه اصولگرایان تندروست که درست از زمان روی کار آمدن احمدی‌نژاد به چهره‌های سیاسی کشور افزوده شد.

این متولد مردادماه ۱۳۵۹ در تهران که در دو سالگی پدرش در فکه به شهادت رسید و سال‌هاست که تلاش می‌کند در میان اصولگرایان خود را معیار جوان مومن انقلابی معرفی می‌کند.

بذرپاش که در سال ۱۳۷۷ با پذیرش در رشته مهندسی صنایع وارد دانشگاه شریف شد، ورود به عرصه‌های سیاسی را از بسیج همان دانشگاه شریف آغاز کرد. هنوز ویدیوی معروف درگیری او و یاران همراهش چون دهنوی نماینده مردم تهران در مجلس قبلی که به خاطر حواشی شخصی از لیست اصولگرایان کنار گذاشته شد را با جستجوی مختصر و گوگلی می‌ توان یافت. آنجا که در یکی از سخنرانی‌های دانشجویی روز دانشجو در اوایل دهه ۸۰ با دخالت بذرپاش و همراهانش میانه نطق انتقادی یک هم دانشگاهی، جنجالی به راه افتاد.

زندگی مشترک هم برای مهرداد بذرپاش از همین دانشگاه شریف رقم خورد و او همین جا با دختری همکلاسی آشنا شد که اتفاقا پدرش علی احمدی یک سیاستمدار اصولگرا و چهره نزدیک به احمدی‌نژاد بود. که بعدها وزیر آموزش و پرورش دولتش شد. بذرپاش در سال ۱۳۸۲ و در سال فارغ التحصیلی‌شان ازدواج کرد. او از همین سال عملا وارد حلقه مدیران احمدی نژادی شد. ابتدا عضو حلقه مشاوران شهردار وقت و سپس مدیر فرهنگسرای نیاوران.

وقتی بذرپاش نورچشمی احمدی نژاد شد

با کوچ احمدی نژادی‌ها از شهرداری به پاستور، بذرپاش ردای رییس مشاوران جوان احمدی‌نژاد را بر تن کرد و از او به عنوان نورچشمی دولت نام برده شد.

این‌قدر زیاد که وقتی دو سال بعد نوبت انتخابات شورای شهر رسید، عملا او تصمیم‌ساز اصلی احمدی‌نژادی‌ها برای شورای شهر بود. لیستی که با نام رایحه خوش خدمت به رقابت لیست اصولگرایان طیف قالیباف رفت و شکستی سخت خورد.

این اما پایانی بر مسیر رو به رشد بذرپاش در دولت احمدی نژاد نبود. بذرپاش که در این سال‌ها ارشدش را حین کار در دانشگاه علامه گرفته و دکتری بدون آزمون هم انتخاب شده بود، بعد از تجربه مدیریت فرهنگسرای خاوران و بدون تجربه مستقیم صنعتی راهی شرکت سایپا شد و یکی از بزرگترین بنگاه‌های اقتصادی کشور به او سپرده شد.

دوره نزدیک به دو ساله بذرپاش در این بنگاه اقتصادی همراه شد با طراحی خودرویی که آن سال‌ها مینیاتور نامگذاری شد و بعدها نامش شد تیبا. خودرویی که پلتفرمش پلتفرم پایه خودروهای جدیدتر سایپا شد و حالا پر تکرارترین محصول این شرکت است و جایگزین پراید در بازار خودروی داخلی.

بذرپاش پس از سایپا به سازمان ملی جوانان رفت تا جایگاهش به معاونت ریاست جمهور ارتقاء پیدا کند. آن هم در دولت دوم احمدی نژاد و درست در میانه اتفاقات سال ۸۸ کشور. بذرپاش در سازمان ملی جوانان جشنواره سراسری جوان ایرانی را برپا کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: