کد خبر: ۹۷۱۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۸
تعداد بازدید: ۷۷
۵۰ همت برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری و فولاد است و ربطی به تامین اجتماعی ندارد.

اعلام جزییات مهم از اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان/ دریافتی بازنشستگان چقدر افزایش می‌یابد؟به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ ۵۰ هزار میلیارد تومانی که برای متناسب‌سازی در نظر گرفته‌اند هیچ ارتباطی به بازنشستگان تامین اجتماعی ندارد.

ایلنا در گزارشی نوشت: حسین قاسمی، کارشناس مسائل بازنشستگان در این رابطه گفت: تامین اجتماعی از محل پرداخت بدهی دولت که در سال جاری ۱۳۰ همت است، باید همسان‌سازی بازنشستگان را اجرایی کند. این ۵۰ همت به طور میانگین برای حدود ۲.۳ میلیون نفر بازنشسته کشوری و لشکری مشمول همسان سازی (حداقل ۲۰۰ هزار نفر از مجموع۲.۵ میلیون در سال اول مشمول نیستند) به طور میانگین ماهیانه ۱.۸ میلیون بابت همسان‌سازی به ارمغان خواهد آورد. از طرف دیگر دولت موظف است آیین نامه را بر مبنای شاغل مشابه و هم‌تراز تعیین کند و یقینا ملاک‌شان در هر دستگاه میانگین خواهد بود.

به گفته وی، در سال اول اجرای برنامه ۴۰ درصد تفاوت حقوق بازنشسته با ۹۰درصد حقوق مشمول کسور شاغل هم‌تراز مبنای محاسبه احکام خواهد بود و در سال دوم ۳۰ درصد و در سال سوم هم ۳۰ درصد تفاوت مدنظر است تا حقوق بازنشسته به ۹۰ درصد حقوق مشمول کسور شاغل مشابه و هم‌تراز برسد.

قاسمی افزود: بنابراین بازنشستگان سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ که از فوق العاده‌های ویژه، خاص یا رتبه بندی در دستگاه‌های مختلف بهره‌مند شده‌اند و این افزایش در میانگین حقوق بازنشستگی‌شان موثر بوده است، حقوق بازنشستگی‌شان فعلا از حقوق بازنشستگی سنوات قبل به اضافه ۴۰ درصد همسان‌سازی بیشتر است و در سال اول مشمول نخواهند شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: