کد خبر: ۹۷۱۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۳
تعداد بازدید: ۷۸
بیشترین مصرف برق در ساعت‌هایی که اوج بار نامیده می‌شوند صورت می‌گیرد و هرچه در این ساعت‌ها مصرف کمتری داشته باشیم مشمول جوایز برقی خواهیم شد.

کاهش مصرف برق در چه ساعت‌هایی پاداش دارد؟به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ میزان مصرف برق کشور این روزها و هم‌زمان با افزایش دمای هوا صعودی شده و همین موضوع لزوم توجه بیشتر به مدیریت مصرف را جدی‌تر می‌کند.

ایرنا در خبری نوشت:هم‌زمان با اوج‌گرفتن دمای هوا، شدت استفاده از وسایل سرمایشی برای رهایی از گرما بیش‌ازپیش شده است و وارد مدار شدن وسایل سرمایشی بار شبکه برق کشور را بالاتر برده است.

ساعت‌های اوج مصرف در شبکه برق چه ساعت‌هایی است

مصرف برق در دو بازه زمانی شدت می‌یابد و هرچه در این ساعت‌ها از وسایل برقی کمتر استفاده شود مشترکان می‌توانند از جوایز بهره‌مند شوند.

یک دو بازه زمانی یکی از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۸ عصر است و از ساعت ۲۰ تا ۲۳ شب که ساعت‌های اوج بار نامیده می‌شوند.

مشترکان در این ساعت‌ها چه نکاتی را رعایت کنند مشمول دریافت جایزه می‌شوند؟

مشترکان صنعت برق باید توجه داشته باشند که در این ساعت‌ها نباید از وسایل پرمصرف مانند استفاده از اتو، استفاده از ماشین ظرف‌شویی و لباس‌شویی، روشن گذاشتن چراغ‌های بدون نیاز استفاده کنند.

همچنین در این ساعت‌ها بهتر است دمای کولرهای گازی را تنظیم کرده و به دمای آسایش (۲۴ تا ۲۶ درجه) برسانند و نیز از دور کند کولرهای آبی استفاده کنند.

مشترکان می‌توانند با نصب برنامه کاربردی باانرژی از این آدرس (https://ba-energy.ir/) از میزان مصرف خودآگاه شده و با رعایت موارد خواسته شده از جوایز هفتگی و ماهانه آن برخوردار شوند.

امسال وزارت نیرو و شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران باهدف فرهنگ‌سازی مدیریت بهینه مصرف اقدام به راه‌اندازی کمپینی به نام باانرژی کرده‌اند.

در این کمپین ۸۰ نوع جایزه شامل جدیدترین خودروهای داخلی به تعداد ۳۰۰ هزار خودرو، لوازم برقی کم‌مصرف، لوازم الکترونیکی، گوشی‌های هوشمند تلفن همراه، اینترنت و سایر جوایز است.

مشترکانی که در بازه زمانی نیمه خرداد تا آخر شهریور نسبت به رعایت مصرف بهینه اقدام کنند علاوه بر آنکه از جوایز به‌صورت هفتگی به‌قیدقرعه برخوردار می‌شوند ماهانه نیز در قرعه‌کشی‌ها شرکت داده می‌شوند.

اجرای این برنامه باهدف اولیه کاهش ۱۵ درصد مصرف برق طی ۲۱ هفته است و امید است پس از سپری‌شدن این مدت، مصرف بهینه برق جزئی از رفتار روزمره مردم ایران شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: