کد خبر: ۹۷۱۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۵
تعداد بازدید: ۲۱۷
دو قلاده توله خرس سیاه بلوچی در اصفهان کشف شد.

کشف ۲ توله خرس سیاه بلوچی در این استانبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش حفاظت محیط زیست استان اصفهان از کشف دو قلاده توله خرس سیاه بلوچی در ایست بازرسی محور نایین در شرق اصفهان خبر داد.

مریم امیدی، با اعلام این خبر به ایسنا گفت: این توله‌ خرس‌ها در مسیر قاچاق به مقصد تهران توسط نیروی انتظامی مستقر در ایست بازرسی نایین، کشف و به اداره حفاظت محیط زیست تحویل داده شدند.

وی با بیان اینکه این دو قلاده توله خرس سیاه حدود دو ماه سن دارند و از زیستگاه‌های کرمان زنده‌گیری شده‌اند، افزود: بررسی و معاینه اولیه این توله خرس‌ها توسط دامپزشکان انجام شد و مشکل خاصی در زمان حاضر ندارند.

رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش اداره محیط زیست استان اصفهان با اشاره به کشف یک قلاده توله خرس سیاه بلوچی از یکی از ایستگاه‌های بازرسی استان فارس، گفت: این توله خرس، شب گذشته به اصفهان انتقال یافت و به همراه دو توله خرس دیگرِ کشف شده در استان اصفهان به مرکز بازپروری حیات وحش «کلاه قاضی» در جنوب شرقی اصفهان منتقل شدند.

وی تصریح کرد: نگهداری از سه توله خرس سیاه بلوچی در مرکز بازپروری حیات وحش کلاه قاضی کار سنگین و هزینه‌بری است چرا که نیاز به تغذیه، توجه و رسیدگی مداوم دارند.

امیدی با اشاره به پراکنش گونه خرس سیاه بلوچی یا همان خرس سیاه آسیایی در سه استان سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان، خاطرنشان کرد: سه توله خرس کشف شده تا زمان تعیین تکلیف توسط سازمان حفاظت محیط زیست در مرکز بازپروری حیات وحش کلاه قاضی می‌مانند.

وی ادامه داد: پرونده قضایی مربوط به متخلف زنده‌گیری توله خرس‌های کشف شده در استان اصفهان در حال پیگیری است.

رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش اداره محیط زیست استان اصفهان، تاکید کرد: خرس سیاه بلوچی یا آسیایی جزء گونه‌های در خطر انقراضِ فهرست «اتحادیه جهانی حفاظت از منابع طبیعی» (IUCN) است، خرس سیاه آسیایی به‌دلیل محدوده جغرافیایی زیست این گونه جانوری به نام بلوچی خوانده می‌شود و گونه‌ای خاص ایران است.

وی در خاتمه متذکر شد: این گونه حیات وحش در وضعیت «در معرض خطر» (in danger) یا در خطر انقراض قرار دارد و به نظر می‌رسد در صورت تداوم صید و زنده‌گیری آن، در آینده نه چندان دور دچار وضعیتی مشابه یوز یعنی به شدت در معرض خطر انقراض شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: