کد خبر: ۹۷۱۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۸
تعداد بازدید: ۲۲۴
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه‌های هفتم و دهم را در مدارس اعلام کرد.

زمان ثبت‌نام پایه‌های هفتم و دهم مدارس اعلام شدبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه هفتم از اول تیر و ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه دهم در مدارس از نیمه تیرماه آغاز می‌شود.

محمد مهدی کاظمی در گفت‌وگو با ایرنا درباره زمان و چگونگی ثبت‌نام دانش‌آموزان اظهار کرد: فرآیند ثبت نام دانش آموزان در مدارس هر ساله در قالب پروژه مهر انجام می شود که امسال نیز با برنامه ریزی های انجام شده این روند برای دانش آموزان پایه اول ابتدایی از ۱۹ اردیبهشت ماه آغاز شده و از یکم تیرماه نیز فرآیند ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه هفتم متوسطه اول را خواهیم داشت.

وی افزود: دانش آموزان میان‌پایه، هم پس از اعلام نتایج امتحانات نهایی می‌توانند نسبت به ثبت‌نام خود در همان مدرسه یا مدرسه دیگری اقدامات لازم را انجام دهند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه فرآیند ثبت‌نام به صورت حضوری و اینترنتی انجام می‌شود، گفت: ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه دهم با توجه به دریافت سوابق تحصیلی و انجام فرآیند هدایت تحصیلی در نیمه تیرماه انجام می‌شود.

فرآیند ثبت‌نام به صورت حضوری و اینترنتی انجام می‌شود، ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه دهم با توجه به دریافت سوابق تحصیلی و انجام فرآیند هدایت تحصیلی در نیمه تیر انجام می‌شود

کاظمی یادآورشد: ثبت نام دانش‌آموزان مدارس خاص هم پس از اعلام نتایج آزمون سمپاد و نمونه دولتی آغاز خواهد شد.

عدالت هدف محدوده بندی مدارس است

وی همچنین درباره محدوده بندی مدارس توضیح داد: یکی از اهداف محدوده بندی بحث عدالت است از این منظر که دانش آموزان هر منطقه از برخی مدارس که دارای ویژگی‌های خاص‌تری هستند، بهره‌مند شوند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش یادآورشد: از قابلیت‌های ویژه این است که محدودیت جغرافیایی را ملاک عمل ثبت‌نام دانش آموزان قرار دهیم.

هنرستان و مدارس خاص، محدوده جغرافیایی ندارند

کاظمی عنوان کرد: مدارس خاص تابع قوانین و مقررات هستند و آیین‌نامه مربوطه که مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی برای مدارس سمپاد و نمونه دولتی است، تابع قانون شورای عالی آموزش و پرورش بوده و دانش آموزان باید طبق ضوابط تعریف شده در آزمون شرکت کنند و این مدارس محدوده جغرافیایی ندارند و در صورت قبولی ثبت‌نام آنها انجام می شود.

وی درباره محدوده‌بندی هنرستان‌ها، خاطرنشان کرد: هنرستان‌ها با توجه به محدودیت رشته‌ها محدوده جغرافیایی ندارند و دانش‌آموزان می‌توانند در هر هنرستانی ثبت‌نام کنند.

والدین در صورت اشتباه در محدوده‌بندی چه اقداماتی انجام دهند؟

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که در صورت‌اشتباه در محدوده بندی، والدین برای ثبت‌نام چه اقداماتی باید انجام دهند، گفت: محدوده‌بندی براساس نشانی از طریق سامانه مربوط به وزارت راه و شهرسازی و سامانه آموزش و پرورش مشخص می‌شود که باهم ارتباط دارد و براین اساس شناسایی و محدوده مشخص می‌شود اگر فردی اطلاعات منزل را به درستی ثبت نکرده باشد، باید نسبت به اصلاح نشانی منزل در سامانه مربوطه اقدام کند.

کاظمی عنوان کرد: مشکلی از بابت شناسایی محدوده دقیق جغرافیایی وجود ندارد و والدین در صورت بروز هر مشکل می توانند با ارائه مستندات نسبت به ثبت‌نام در مدرسه محدوده جغرافیایی خود اقدام کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: