کد خبر: ۹۷۱۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۱
تعداد بازدید: ۲۰۶
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش به متقلبان احتمالی در امتحانات هشدار داد.

هشدار آموزش و پرورش به متقلبان احتمالی در امتحانات نهاییبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ضمن پاسخ به شائبه تقلب و بی‌نظمی در امتحانات نهایی به متقلبان احتمالی در این امتحانات هشدار داد.

«محمد مهدی کاظمی» معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایلنا در واکنش به وجود بی‌نظمی در برگزاری امتحانات نهایی و همچنین شائبه تقلب در این امتحانات گفت: آزمون راس ساعت مقرر برگزار می‌شود، اما ممکن است در هر حوزه‌ای بنا به هر دلیلی، همانگونه که در روز اول آزمون عربی با آن روبرو بوده‌ایم با تاخیر پنج الی ده دقیقه آغاز کرده باشند، یکی از دلایل تاخیر، مربوط به تکثیر برگه‌ها است. البته تمامی دانش آموزان در این بازه زمانی تاخیر، در سالن حضور داشته‌اند و کسی از حوزه خارج نشده است و تا پایان آزمون هم حضور داشته‌اند.همچنین زمان پنچ دقیقه‌ای که امتحان با تاخیر آغاز شده، به زمان پایان آزمون اضافه شده است.

معاون آموزش متوسطه وزارت متوسطه وزارت آموزش و پرورش در ادامه گفت: ما به عنوان امانت‌دارهای دانش آموزان و اولیا موظف هستیم که همه شرایط آزمون را به سلامت برگزار کنیم و امنیت آزمون را در نظر بگیریم. موضوع به دانش آموزان مرتبط است و حق آن‌ها است، این حساسیت را با جدیت بیشتری دنبال کنیم و فردی که تقلب کرده، آن عنوان درسی برایش صفر لحاظ می‌شود.

ت

کاظمی در پاسخ به این که گفته می شود، بازرسی دانش آموزان در بعضی از حوزه‌ها و شهرها به خوبی صورت نگرفته و از دستگاه‌های راکت فلزیاب استفاده نشده است که این مسئله استفاده از وسایل هوشمند توسط دانش آموزان را برای تقلب ممکن می‌کند، گفت: بازرسی دانش آموزان کامل و به خوبی صورت می‌گیرد، سیگنال‌یاب‌ها در تمام حوزه‌ها وجود دارد و در طول فرایند آزمون کنترل صورت می‌گیرد که اگر سیگنالی مشخص شود، اعمال قانون صورت می‌گیرد. در بازدیدی که شخصا از حوزه‌های امتحانی در حین برگزاری آزمون نهایی داشتم با استفاده از راکت فلزیاب، وسایل الکترونیکی که دانش آموزان ممکن است با خود به همراه داشته باشند، کنترل صورت می گرفت.

وی تصریح کرد: ما در سال گذشته ۲۸۰۶ تخلف ثبت شده داشتیم که عمده‌ی تخلف ثبت شده، مربوط به همراه داشتن ابزارهای تقلب بود. البته آرا برای متخلفان اعلام شد که بنابر آن، آنها از یک عنوان درسی تا سه سال از کل فرآیند آزمون امتحان نهایی محروم شدند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه آیا از زمان برگزاری امتحانات نهایی تاکنون تخلفی صورت گرفته است؟ گفت: تخلفات در سامانه مربوطه ثبت می‌شود و از روز گذشته به صورت کشوری قابل بهره برداری بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: