کد خبر: ۹۷۱۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۲
تعداد بازدید: ۱۵۹
محققان چینی دریافتند؛ رژیم های غذایی کم چرب در کاهش خطر ابتلا به سرطان ریه موثرند.

این نوع رژیم غذایی خطر ابتلا به سرطان ریه را کاهش می‌دهدبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ مطالعه مشاهده ای اخیر نشان می دهد که پیروی از یک رژیم غذایی کم چرب ممکن است به کاهش خطر ابتلا به سرطان ریه کمک کند.

مهر در گزارشی به نقل از مدیکال نیوز نوشت: محققان چینی داده‌های گروهی متشکل از ۹۸۰۰۰ نفر را که در یک مطالعه سرطان مستقر در ایالات متحده شرکت داشتند، تجزیه و تحلیل کردند و دریافتند که خطر ابتلاء به سرطان ریه در افرادی که کمترین میزان چربی را در رژیم غذایی خود داشتند، ۲۴ درصد کمتر است.

این کاهش حتی بارزتر بود و در سیگاری‌هایی که رژیم‌های غذایی کم‌چرب داشتند، با ۲۹ درصد کاهش خطر همراه بود.

این نتایج نشان می‌دهند که رژیم‌های غذایی سرشار از چربی‌های اشباع شده با ۳۵ درصد افزایش خطر ابتلاء به سرطان ریه به طور کلی و دو برابر خطر ابتلاء به سرطان ریه سلول‌های کوچک مرتبط است.

محققان داده‌های مربوط به بررسی سرطان پروستات، ریه، کولورکتال و تخمدان را به عنوان بخشی از این مطالعه مشاهده‌ای تجزیه و تحلیل کردند.

شرکت‌کنندگان بین نوامبر ۱۹۹۳ تا ژوئیه ۲۰۰۱ انتخاب شدند و داده‌های مربوط به سرطان و مرگ‌ومیر در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۸ جمع‌آوری شد.

سوابق پزشکی شرکت کنندگان جمع آوری شد، از جمله اطلاعاتی در مورد رژیم غذایی آنها که از طریق یک پرسشنامه رژیم غذایی ارائه شده بود که در مورد کالری مصرفی، درشت مغذی‌ها، و مقدار غذایی که از قسمت‌های مختلف هرم غذایی می‌خوردند، مانند میوه‌ها و سبزیجات، گوشت بدون چربی، لبنیات و قندهای افزودنی پرسیده شد.

میانگین سنی شرکت‌کنندگان در مرحله پیگیری ۶۵ سال بود.

محققان این داده‌ها را با داده‌های جمع آوری شده در مورد ابتلاء به سرطان، مرحله بندی و نوع آن مقایسه کردند.

نتایج نشان داد رابطه معکوس بین رژیم‌های غذایی کم چرب و خطر ابتلاء به سرطان ریه، وجود دارد.

نویسندگان مطالعه حاضر گفتند که یافته‌های آنها توسط تحقیقات دیگری پشتیبانی می‌شود، به طور مشابه نشان می‌دهد که رژیم‌های غذایی کم چرب می‌تواند با خطر کمتر برخی سرطان‌های دیگر مرتبط باشد. آنها به مطالعه‌ای در بریتانیا اشاره کردند که نشان داد رژیم‌های غذایی سرشار از گوشت قرمز و فرآوری شده با سرطان ریه مرتبط است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: