کد خبر: ۹۷۱۰۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
تعداد بازدید: ۹۷
دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) گفت: سخنران برنامه شب ۱۴ خرداد به جای رئیس جمهور شهید، آقای مخبر سرپرست دولت خواهد بود.

مخبر سخنران مراسم شب ۱۴ خرداد شدبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ محمدعلی انصاری دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) صبح امروز در نشست خبری در مرقد مطهر به تشریح برنامه‌های سی و پنجمین سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب پرداخت و گفت: امسال این مراسم با دو حادثه جانسوز و غم انگیز همراه شده است. اولین حادثه شهادت رییس جمهور عزیز، دوست داشتنی، خدوم‌ ملت ایران و پیرو راستین امام و رهبری آیت الله سیدابراهیم رییسی و همراهان ایشان و حادثه غم انگیزتر دیگر مسئله غزه و فلسطین است که داغ این حوادث نه بر جسم و جان ملتهای مسلمان بلکه بر دلهای آزادی خواهان سایه انداخته است.

بنابر گزارش تسنیم، وی افزود: سکوت مرگبار و معنادار قدرتها در مقابل این جنایات این پیام را می‌دهد که بشریت نباید منتظر آنها باشد و خود باید قیام کننده برای مسائل خودش باشد. امروز فلسطین عزیز در جنایات رژیم خون آشام دست وپا می‌زند. این غم بزرگ را باید به ملتهای آزاده تسلیت گفت و انسانها باید راه تدبیر و درستی اتخاذ کند.

انصاری ادامه داد: بزرگداشت امام مناسبتی است که می‌توانیم در آن هم یاد شهدای عزیزمان را گرامی بداریم و هم‌ با ملت مظلوم فلسطین همدردری داشته باشیم و جنایات اسرائیل را فریاد زنیم.

انصاری خاطرنشان کرد: ۱۴ خرداد برای ما یادآور روز غم انگیزی است که در آن امام عزیزمان که همه وجودش برای مردم می‌سوخت را از دست دادیم. در این سالگرد برنامه ما این است با اجتماعات میلیونی این روز بزرگ را پاس بداریم.

وی به هدف برگزاری این مراسم اشاره کرد و گفت: عظمت و شخصیت امام را در روز ۱۴ خرداد از بیانات مهم رهبر انقلاب می شنویم. ایشان به حق شخصیتی بی‌بدیل و جانشین خلف امام هستند که به عنوان یک امام شناس، راه امام را می‌شناسد و در این روز آن را تبیین می‌کنند.

انصاری در ادامه با اشاره به عظمت امام صداقت را یکی از ویژگی‌های مهم امام نام برد و گفت: صراحت و صداقت امام باعث شد که مردم احساس کنند او جلوتر از آنها به آرمانها و اصول پایبند است. صفتی که در پیامبران هم وجود داشت. این صفت امروز در رهبر انقلاب نیز پررنگ است.

وی تحمل پذیری را از دیگر شاخص‌های بنیانگذار انقلاب دانست و گفت: امام بزرگوار قبل از اینکه به عنوان رهبر انقلاب معرفی شوند ۷۰ حادثه سخت و طاقت فرسا را پشت سر گذاشت که شهادت فرزندشان حاج مصطفی یکی از آنها بود که امام آن را لطف بزرگ الهی نامید. شهادت یارانش پس از انقلاب و مردم ایران در حوادثی چون ۱۵ خرداد و ۱۷ شهریور هر کدام می‌توانست نقطه پایانی بر صلابت امام باشد اما به نقطه‌ای برای حرکت انقلاب و بروز صلابت و اقتدار امام تبدیل شد.

انصاری گفت: دست پروده‌های امام امروز در فلسطین با اسراییل مبارزه می‌کنند و اگر امروز در سراسر دنیا علیه این رژیم صهیونیستی جبهه‌ای تشکیل شده است به خاطر عظمت راه کسانی است که راه امام و آرمان های او و آزادی را فریاد می زنند.

وی گفت: قدرتهای بزرگ از این پس دیگر ماه عسلی نخواهند داشت. اگر قرار بود کشتی جنگی اثرگذار باشد تا کنون اثر داشت در طوفان الاقصی به اندازه هر شهید یک بمب بر سر مردم عزه فرود آمد اما آنها از آرمانهای خود دست بر نمی‌دارند.

انصاری گفت: طوفان الاقصی از وعده‌های صادق الهی است. عملیات وعده صادق سپاه نیز ضربه‌ای به قدرت پوشالی قدرتهای حامی اسراییل وارد کرد که تا کنون چنین ضربه‌ای به این رژیم وارد نشده بود.

وی گفت: شعار ما امسال در بزرگداشت امام راحل "محو اسراییل" و حمایت از مردم غزه و رفع ظلم تا محو اسراییل و برچیدن این غده سرطانی است.

انصاری با اشاره به جزییات مراسم بزرگداشت امام گفت: این مراسم ها در سراسر کشور از طریق استانداری ها و شورای هماهنگی برگزار می‌شود.

وی گفت: مراسم ۱۴ خرداد در تهران با حضور میلیونی مردم، بیت امام و بیش از ۳۰۰ مهمان خارجی و ۱۰۰ خبرنگار داخلی و خارجی در ساعت ۸ صبح ۱۴ خرداد برگزار می‌شود.

انصاری گفت: پس از تلاوت قرآن و عزاداری و سخنرانی و خیر مقدم یادگار امام، پای سخنان رهبر انقلاب می‌نشینیم. غم بزرگ امسال ما فقدان رییس جمهور است که جایگاه ایشان در این مراسم خالی خواهد بود. با توجه به نزدیک بودن انتخابات امیدواریم ۱۴ خرداد امسال بستری برای انسجام، همدلی و حضور پرشور مردم در انتخابات تبدیل شود.

وی تاکید کرد: سخنران برنامه شب ۱۴ خرداد به جای رییس جمهور شهید، آقای مخبر سرپرست دولت خواهد بود.

وی گفت: همایشی با عنوان غزه مظلوم در این ایام و همزمان با روز ۱۲ خرداد با سخنرانی شخصیتهای بزرگ اسلام وجهان در خصوص فلسطین برگزار می‌شود.

انصاری از هم افزایی کمیته سه گانه اجرایی، فرهنگی و امنیتی خبر داد و گفت: وظایف کمیته اجرایی بر عهده دولت است که حقا و انصافا با وجود داغدار بودن هییت دولت، آقای وحیدی و جانشین ایشان در کمیته آقای نامی تلاشهایی را برای هرچه بهتر بودن مراسم انجام دادند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: