کد خبر: ۹۷۰۹۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۰
تعداد بازدید: ۹۵
اگر کمبود ویتامین B دارید، طبیعی است که اغلب احساس خستگی یا حتی افسردگی کنید. مصرف مکملی که حاوی ویتامین B باشد، چه به صورت قرص و چه به صورت تزریقی، می‌تواند باعث افزایش سطح انرژی شود. برای اینکه بدانید این ویتامین را چه زمانی از روز مصرف کنید، این مطلب را بخوانید.

این ویتامین را صبح‌ها بخورید؛ بهتر جذب می‌شودبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ الهه جعفرزاده: ویتامین‌های گروه B، شامل هشت نوع مختلف است که هر کدام عملکرد متفاوتی دارند، اما همگی محلول در آب هستند و به راحتی دفع می‌شوند. از همین رو، بدن نمی‌تواند آنها را برای استفاده بعدی ذخیره کند و در مواقع نیاز، لازم است مجدد این ویتامین‌ها را مصرف کنید. اگر رژیم غذایی متعادلی دارید، می‌توانید ویتامین‌های B را از مواد غذایی مصرفی دریافت کنید. مکمل‌های ویتامین B نیز در تأمین این ماده مغذی به شما کمک می‌کنند.

 

بهترین زمان برای مصرف ویتامین B

بهترین زمان برای مصرف ویتامین B بعد از بیدار شدن از خواب است. همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد مصرف ویتامین B در عصر یا اواخر روز می‌تواند بر خواب شما تأثیر بگذارد. برای جلوگیری از تأثیر منفی بر خواب، سعی کنید ویتامین‌های گروه B را صبح‌ها ترجیحاً همراه با غذا مصرف کنید تا جذب آنها به حداکثر برسد. البته در برخی موارد توصیه می‌شود افرادی که دچار کمبود B۱۲ هستند، مکمل‌های B۱۲ را با معده خالی همراه با آب مصرف کنند تا جذب حداکثری را افزایش دهند.

مصرف ویتامین‌های B در آغاز روز، به دلیل نقش مهم آنها در متابولیسم مواد مغذی و تولید انرژی، اغلب توصیه می‌شود. گفتنی است که مصرف همزمان چندین ویتامین B بی‌خطر است.

این ویتامین را صبح‌ها بخورید؛ بهتر جذب می‌شود

 

بهترین منابع طبیعی ویتامین B کدامند؟

برای داشتن یک رژیم غذایی سرشار از ویتامین‌های گروه B، سعی کنید طیف گسترده‌ای از مواد غذایی مانند گوشت و سایر پروتئین‌ها، لبنیات، غلات، میوه‌ها و سبزیجات را مصرف کنید.

اگر رژیم غذایی محدودی مانند رژیم گیاهخواری دارید، ممکن است در معرض خطر کمبود ویتامین باشید. از همین رو برای دریافت ویتامین B کافی، مصرف مکمل‌ها به شما کمک می‌کند.

 

تیامین ()

B۱ در ماهی، گوشت، نان سبوس دار، غلات غنی‌شده با ویتامین B۱ یافت می‌شود.

این ویتامین را صبح‌ها بخورید؛ بهتر جذب می‌شود

 

ریبوفلاوین ()

B۲ در محصولات لبنی مانند شیر، ماست و پنیر، تخم مرغ، نان گندم کامل و غلات غنی‌شده یافت می‌شود.

 

نیاسین ()

B۳ در گوشت، مرغ، ماهی و آجیل یافت می‌شود.

این ویتامین را صبح‌ها بخورید؛ بهتر جذب می‌شود

 

اسید پانتوتنیک ()

B۵ در بسیاری از مواد غذایی از جمله جگر، گوشت، شیر، تخم مرغ، بادام زمینی و حبوبات یافت می‌شود.

 

پیریدوکسین ()

B۶ در گوشت، ماهی، غذاهای گندم کامل، آجیل و سبزیجات یافت می‌شود.

 

بیوتین ()

B۷ در جگر، گل کلم، بادام زمینی، مرغ، مخمر و قارچ یافت می‌شود.

این ویتامین را صبح‌ها بخورید؛ بهتر جذب می‌شود

 

فولات ()

B۹ در جگر، حبوبات، نان‌ها و غلات سبوس‌دار و سبزیجات برگ‌دار یافت می‌شود.

 

کوبالامین (B۱۲)

B۱۲ در محصولات حیوانی مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ و شیر و برخی غلات غنی‌شده یافت می‌شود.

این ویتامین را صبح‌ها بخورید؛ بهتر جذب می‌شود

منابع: healthdirect ، livestrong

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: