کد خبر: ۹۶۸۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۱
تعداد بازدید: ۸۴
رابرت اف. کندی جونیور، از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا گفت، بایدن می‌تواند بیش از ترامپ خطر بزرگتری برای دموکراسی آمریکا باشد.

رابرت اف. کندی جونیور: بایدن تهدیدی برای دموکراسی استبه گزارش خبردغ به نقل از  خبرآنلاین رابرت اف. کندی جونیور در گفت‌وگویی با شبکه خبری سی.ان.ان به مسدود شدنش در بسیاری از پلتفورم‌های رسانه‌های اجتماعی در دوران ریاست جمهوری جو بایدن اشاره کرد و آن را تلاشی برای سانسور نظرات سیاسی دانست که نقض متمم نخست قانون اساسی ایالات متحده محسوب می‌شود.

وی همچنین این سانسور را فشاری از سوی کاخ سفید دانست.

صفحه اینستاگرام رابرت اف. کندی جونیور در سال ۲۰۲۱ بابت گزارش شرکت متا درباره اینکه وی بارها ادعاهایی درباره کروناویروس یا واکسن‌های آن منتشر کرد، مسدود شد. این حساب کاربری در سال ۲۰۲۲ کمی پس از آغاز به کار کارزار انتخاباتی این کاندیدا به حالت عادی برگشت.

در دسامبر همان سال، دیوان عالی آمریکا وی را از پیوستن به یک پرونده مربوط به ارتباط دولت بایدن با پلتفورم‌های رسانه‌های اجتماعی به دلیل پست‌هایی که دولت آن را اطلاعات نادرست می‌دانست، منع کرد. این سیاستمدار همچنین پرونده مشابهی در دادگاه بدوی داشت.

به گزارش ایسنا رابرت اف. کندی جونیور همچنین بیان کرد، بایدن نخستین ریاست جمهوری در تاریخ آمریکاست که به دنبال بسیج آژانس‌های فدرال برای ساکت کردن اپوزیسیون و مخالفان سیاسی خود است.

وی در ادامه صحبت‌هایش گفت، با اینکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا نقشی در یورش ششم ژانویه به کنگره داشت، اما بزرگترین خطر و تهدید برای دموکراسی آمریکا بایدن است.

سال گذشته میلادی، رابرت کندی جونیور در مقابل کمیته فرعی قضایی مجلس نمایندگان آمریکا درباره سوءاستفاده‌های دولت فدرال شهادت داد و در آنجا به عنوان بخشی از تحقیقات جمهوری‌خواهان مجلس در مورد ادعای سانسور رسانه‌های اجتماعی علیه محافظه‌کاران سخنرانی کرد. این سیاستمدار همچنین آزادی بیان را در مرکزیت کمپین ریاست جمهوری خود قرار داده است.

کندی ۷۰ ساله پسر رابرت کندی، دادستان سابق کل آمریکا و برادر زاده جان اف.کندی، رئیس جمهور  سابق این کشور است که در دهه 60 میلادی ترور شد. او بابت انتقادهایش از واکسن‌ها و همچنین درخواست برای پایان جنگ‌های نیابتی تحت رهبری آمریکا مشهور شده است.

وی که پیشتر کاندیدای حزب دموکراتیک بود، اکنون به صورت مستقل برای انتخابات نوامبر ۲۰۲۴ کاندیدا شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: