کد خبر: ۹۶۷۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵
تعداد بازدید: ۸۷
طی فردا و پس فردا شهر کرد با کمینه ۱- و ۱ درجه سانتیگراد و بندرعباس با بیشینه دمای ۳۲ و ۳۳ درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

ورود سامانه بارشی به کشور از فردا/ آسمان این استان‌ها بارانی می‌شودبه گزارش خبرداغ به نقل از  خبرآنلاین، رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: روز دوشنبه (۲۸ اسفند) سامانه بارشی وارد کشور می‌شود و در نقاط مختلف کشور رگبار و رعد و برق را در پی خواهد داشت.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی اظهارکرد: یکشنبه (۲۷ اسفند) در استان‌های گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: در روز دوشنبه (۲۸ اسفند) سامانه بارشی وارد کشور می‌شود و در استان‌های شمال غرب، غرب، برخی نقاط جنوب غرب، استان‌های واقع در سواحل غربی و مرکزی خزر، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، دامنه‌های زاگرس مرکزی سبب بارندگی، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در نقاط مستعد بارش تگرگ، در برخی نقاط گرد و خاک و در نقاط مرتفع و سردسیر سبب بارش برف می‌شود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: در روز سه شنبه (۲۹ اسفند) فعالیت سامانه بارشی تشدید می‌شود و علاوه بر مناطق ذکر شده مناطقی از جنوب و مرکز کشور و شمال شرق کشور را نیز در بر می‌گیرد. بیشترین فعالیت سامانه بارشی اواخر دوشنبه و روز سه شنبه در استان‌های لرستان، خوزستان، کرمانشاه، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شمال فارس، غرب استان‌های اصفهان و کردستان پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه اظهار کرد: روز چهارشنبه (اول فروردین ۱۴۰۳) از شدت فعالیت سامانه بارشی کاسته می‌شود. در این روز به‌جز استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان، در سایر مناطق کشور بارش پیش بینی می‌شود. در این روز به‌تدریج از سمت غرب از میزان ابرناکی و بارش کاسته می‌شود. پنجشنبه (۲ قروردین ۱۴۰۳) در شمال شرق بارش پراکنده رخ می‌دهد و سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.

به گفته ضیاییان روزهای سه شنبه و چهارشنبه خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشوردرباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۸ اسفند) نیمه ابری و غبار صبحگاهی، به‌تدریج در بعضی ساعت‌ها رگبار باران، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتیگراد و طی ‌سه شنبه ( ۲۹ اسفند) ابری، در بعضی ساعت‌ها، بارش باران و گاهی رگبار و رعد و برق و افزایش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا شهر کرد با کمینه ۱- و ۱ درجه سانتیگراد و بندرعباس با بیشینه دمای ۳۲ و ۳۳ درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: