کد خبر: ۹۶۷۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷
تعداد بازدید: ۱۶۲
سخنگوی دولت می‌گوید مذاکرات اولیه با دو بانک غیر دولتی برای واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس صورت گرفته است‌.

فوری: مالک پرسپولیس دوباره عوض می‌شود!به گزارش خبرداغ به نقل از  خبرآنلاین؛ علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در جمع خبرنگادان راجع به موضوع واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس صحبت کرد. در حالی که پیش‌تر خبرهایی مبنی بر واگذاری ۸۰ درصد سهام پرسپولیس به سازمان تامین اجتماعی منتشر شده بود، حالا سخنگوی دولت از احتمال واگذاری این دو باشگاه به بانک‌های غیر دولتی می‌گوید.

به نقل از ورزش سه او گفت: فرایند خصوصی‌سازی در این دولت در بورس رقم خورد. شفافیت از عملکرد مالی این دو باشگاه ایجاد شد و بخشی از سهام این باشگاه به مردم در سازمان بورس واگذار شد.

او در مورد منتفی شدن انتقال پرسپولیس به تامین اجتماعی گفت: قرار بود به تأمین اجتماعی واگذار شود و آنها به شرکت‌های سوده ده خودش با توان اقتصادی بالا واگذار کند. دولت بعد از بررسی پیشنهاد با آن موافقت و مجوز را به هیئت واگذاری صادر کرد. در صورت نهایی شدن و سنجیدن این پیشنهاد، امکان قانونی استقاده از این ظرفیت فراهم شود. هیئت واگذاری روز گذشته با برگزاری جلسه و بررسی جوانب به نتیجه بهره‌برداری از این مجوز نرسیدند. دلیل اصلی این بود که در این فاصله گزینه‌های دیگر واگذاری با پیگیری متولیان مربوطه در مجموعه‌های دیگر پیدا شد از مجموعه بانک‌های غیردولتی. مذاکرات اولیه صورت گرفته، امروز گزارش و پیشنهاد هیات واگذاری مطرح شد.

سخنگوی دولت در مورد واگذاری این دو باشگاه به بانک‌ها توضیح داد: باید توافق جمعی داشته باشیم در بخش‌های مختلف دولتی و غیردولتی مستعد با توانمندی بالا که حامی سرمایه‌های ملی ما باشند. بانک‌ها به واسطه اینکه سرمایه‌های عمومی مردم داخل آن هست توان اقتصادی بالایی دارند هم به نوعی یکی از بزرگترین شرکت‌های مردمی هستند. اگر ما موفق به واگذاری تیم‌های مردمی به بانک‌های غیردولتی بشویم، در حقیقت موفق شدیم که باشگاه‌ها را به بزرگترین شرکت‌های مردمی واگذار کنیم‌. دولت در صورت داشتن قابلیت تحقق این پیشنهاد خیلی از آن استقبال می‌کند.

او در پایان گفت: همه اجزا دولت توافق کردند که آقای وزیر محترم اقتصاد و رئیس کل محترم بانک مرکزی مذاکرات لازم را با اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل بانک‌ها داشت تا یک حمایت موثر داشته باشیم. ان‌شاالله که خبر خوبی برای هواداران هر دوتیم باشد و بازی خوبی از هر دو تیم ببینیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: