کد خبر: ۹۶۷۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲
تعداد بازدید: ۷۵
رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا وضعیت جوی کشور طی روزهای آینده را اعلام کرد.

ورود سامانه بارشی به کشور/ شدت بارندگی در این استان‌هابه گزارش خبرداغ به نقل از  خبرآنلاین، رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: امروز(۲۱ اسفند) با ورورد سامانه بارشی به کشور و ماندگاری آن تا روز سه شنبه (۲۲ اسفند)برف و باران اغلب مناطق کشور را فرا می گیرد.

صادق ضیاییان در گفت‌وگو با ایسنا، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی اظهارکرد: امروز(۲۱ اسفند) با ورود سامانه بارشی در مناطقی از غرب، جنوب غرب، مرکز، جنوب و به‌تدریج در شرق و شمال شرق کشور، بارش باران گاهی رعدو برق و وزش باد و برخی مناطق غربی و زاگرس، برخی نقاط شمال شرق و در ارتفاعات زاگرس و البرز بارش برف پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: چهار محال و بختیاری، شرق لرستان و شمال کهگیلویه و بویراحمد بیشینه بارش رخ خواهد داد. طی این مدت برای سواحل دریای خزر بارش پراکنده پیش بینی می شود.

ضیاییان ادامه داد: سه شنبه(۲۲ اسفند) بارش در سواحل دریای خزر، شمال شرق و بخش هایی از شرق و جنوب شرق کشور پیش بینی می شود. همچنین شدت بارش در خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی است در ارتفاعات البرز، خراسان شمالی، خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی بارش برف رخ خواهد داد.

وی اظهار کرد: اواخر وقت سه شنبه، این سامانه از مرزهای شرقی کشور خارج می شود. همچنین چهارشنبه(۲۳ اسفند) تا جمعه(۲۵ اسفند) جوی آرام همراه با روند افزایش نسبی دما در کل کشور برقرار می شود.

ضیاییان گفت : دوشنبه فارس، کرمان، یزد، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، شرق سمنان و سه شنبه کرمان، سیستان و بلوچستان سمنان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی وزش باد شدید و در مناطقی که بارش نبوده گاهی خیزش گرد و خاک روی می دهد.

وی افزود: امروز و فردا خلیج فارس و دریای خزر مواج است.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۲ اسفند) صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد گاهی وزس باد شدید قسمتی ابری تا نیمه ابری در بعضی ساعت‌ها افزایش باد گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد و طی ‌چهارشنبه ( ۲۳ اسفند) صاف به تدریج غبار محلی با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۶درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا زنجان و بجنورد با کمینه ۳- و ۲- درجه سانتیگراد و بندرعباس با بیشینه دمای ۲۸ و ۲۶ درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: