کد خبر: ۹۶۷۴۸۲
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۳
تعداد بازدید: ۸۵
همزمان با کاهش شدید قیمت دلار در بازار، قیمت طلا و سکه در دومین روز هفته سقوط کرد.

قیمت طلا و سکه سقوط کرد/ ریزش قیمت‌ها تا کجا ادامه دارد؟به گزارش خبرداغ به نقل از  خبرآنلاین، بررسی‌ها از روند بازار خودرو، از سقوط نزدیک به یک میلیون تومانی قیمت سکه حکایت دارد. قیمت طلا نیز نزدیک به ۶۰ هزار تومان کاهش پیدا کرد.

بر همین اساس، هر قطعه سکه امامی طی ۲۴ ساعت گذشته با کاهش ۹۶۶ هزار تومانی به قیمت ۳۶ میلیون و ۲۸۸ هزار تومان رسید و هر گرم طلای ۱۸عیار هم با ریزش ۵۹ هزار و ۶۰ تومان، قیمتی در حدود ۳ میلیون و ۹۱ هزار تومان پیدا کرد.

محمد کشتی‌آرای، رییس سابق اتحادیه طلا و جواهر و فعال بازار در همین رابطه درباره وضعیت بازار گفته است: با توجه به این‌که امروز بازار جهانی تعطیل بود، قیمت اونس جهانی طلا تغییری نداشت، اما قیمت سکه و طلا با توجه به کاهش یک‌باره‌ نرخ ارز در بازار که هر دلار آمریکا حدود ۱۲۵۰ تومان کاهش داشت، سبب شد که سکه حدود یک میلیون تومان نسبت به روز گذشته (شنبه) ارزان‌تر شود.

کشتی‌آرای در رابطه با علت این توقف روند صعودی قیمت‌ها در بازار سکه و طلا و دور زدن از مسیر صعود، عنوان کرده است: علت این کاهش، دو عامل بوده است. واگذاری ارز و حراج سکه و طلا توسط بانک مرکزی سبب شد در حالی که قیمت جهانی طلا ثابت بود، قیمت سکه و طلا در بازار داخل سیر نزولی پیدا کند.

او در رابطه با آخرین وضعیت حباب سکه نیز به ایسنا متذکر شده است: حباب سکه نیز با حدود ۳۰۰ هزار تومان کاهش، به پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید. این درحالی ست که روز شنبه سکه ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان دارای حباب بود. این کاهش حباب سکه نیز در اثر واگذاری سکه توسط بانک مرکزی بوده است.

این کارشناس بازار سکه و طلا برای روزهای آتی نیز پیش‌بینی کرده: با توجه به این‌که روز دوشنبه بازارهای جهانی بازگشایی می‌شود و طی مدت اخیر، در بازار جهانی، نوسان اونس جهانی طلا نیز بسیار بوده است؛ لذا بایستی منتظر وضعیت اونس پس از بازگشایی بازار باشد. علاوه‌ بر مسائل داخلی، در مسائل خارجی نیز متغیرهای زیادی داریم و به‌ تبع تغییرات خواهیم داشت اما مثبت یا منفی آن قابل پیش‌بینی نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: