کد خبر: ۹۶۷۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۷
تعداد بازدید: ۸۰
دولت سیزدهم از نیمه سال ۱۴۰۰ با وعده یکسانسازی نرخ ارز و مبارزه با رانتهای ارز دونرخی به میدان آمد و محمدرضا فرزین نیز از دیماه سال گذشته با شعار تثبیت نرخ ارز به جای علی صالح‌آبادی بر کرسی ریاست بانک مرکزی نشست اما شرایط اقتصادی کشور تحقق وعده‏ها را نشان نمی‏دهد.

نزدیک به رکوردشکنی /چرا و چگونه ابزارهای متعدد بانک مرکزی حریف دلار نشد؟به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، کارشناسان اقتصادی به آن باور دارند این است که نرخ ارز و دلار باید براساس تورم ارزیابی و تعدیل شود اما بانک مرکزی بارها تلاش کرده با استفاده از ابزارهای متعدد مانند فروش اوراق با نرخ سود بالاتر از عرف بانکها یا ایجاد بازارهای تهاتری و بازارهای توافقی بین صادرکنندگان و واردکنندگان به سرکوب نرخ ارز و ثابت نگه داشتن آن دست بزند که اوضاع کنونی نرخ دلار نشان می‏دهد که این سیاستها جواب نداده است.

مرتضی افقه استاد اقتصاد دانشگاه، شهیدچمران اهواز گفت : دولت درباره کنترل نرخ ارز بلوف زد.

به روایت هم میهن ،محمدتقی فیاضی کارشناس اقتصادی می گوید : بانک مرکزی ابزار کنترل اوضاع را ندارد و حجت‌الله میرزایی پژوهشگر و معاون اقتصادی سابق وزارت کار معتقد است با یک دولت هفت‌نرخی مواجه هستیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: