کد خبر: ۹۶۶۷۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۶
تعداد بازدید: ۱۳۵
شائبه استفاده از امکانات شهرداری در انتخابات اولین بار نیست که مطرح می‌شود. در دوره شهرداری محمدباقر قالیباف این موضوع به دلیل حضور او در انتخابات ریاست‌جمهوری بیش از پیش مطرح شد و به دلیل نبود مستندات در مرحله شایعه و شائبه باقی ماند.

توجیه سخنگوی شهرداری تهران برای فعالیتهای انتخاباتی زاکانی: وقتی او را به مراسم سیاسی دعوت می کنند، طبیعی است که تحلیل خودش را ارائه می کندبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین در دوره شهرداری علیرضا زاکانی که انتخابات مجلس دوازدهم را پیش رو دارد، دوباره شائبه استفاده از امکانات شهرداری مطرح شد اما این‌بار زاکانی کاندیدای انتخابات نبود بلکه در برخی از جلسات سیاسی به سخنرانی می‌پردازد.

عبدالمطهر محمدخانی، سخنگوی شهرداری درباره فعالیت‌های انتخاباتی شهرداری تهران در گفت‌وگو با روزنامه هم‎میهن چنین توضیح می‎دهد: «شهرداری در انتخابات بیشتر از یک راه ندارد، اینکه با تمام قوا پای کار باشد برای آنکه مشارکت حداکثری رقم بخورد. پرشور شدن فضای انتخابات و ترغیب مردم جهت حضور پای صندوق‌های رای یک وظیفه قانونی، شرعی و ملی است. این مطالبه جدی رهبری است که شهرداری در مسیر آن قدم برمی‌دارد».

او به تفکیک خطوط در شهرداری هم اشاره کرده و می‌گوید که خط قرمز فعالیت سیاسی مدیران با استفاده از ظرفیت‌های شهرداری است: «هرجا این موضوع اتفاق بیفتد با آن برخورد جدی می‌شود. اگر در دوره یا ادواری این موضوع رخ داده در این دوره خط قرمز پررنگ است که از امکانات، بودجه بیت‌المال و زیرساخت‌های شهرداری برای یک گروه سیاسی استفاده شود. تعبیر زاکانی این است که این موضوع را تحمل نمی‌کند و آن مدیر را ظرف یک‌ساعت عزل خواهد کرد».

محمدخانی درباره حضور و سخنرانی زاکانی در جلسات نیز تاکید می‌کند که «باید بین شخصیت حقیقی و حقوقی افراد و خط قرمز استفاده از امکانات دولتی و مردمی تفکیک قائل شد. زاکانی یک شخصیت سیاسی و چهره ملی است و دائم در معرض دعوت به مراسم مختلف است تا تحلیل‌های سیاسی خود را بیان کند. اگر او در این مراسم و همایش‌ها شرکت می‌کند درباره موضوعات ملی، آینده مجلس انقلابی، مسائل اساسی کشور و... سخنرانی کرده و محور صحبت‌هایش مشارکت حداکثری است.»

 

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: