کد خبر: ۹۶۶۵۵۸
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
تعداد بازدید: ۲۰۵
حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در ادامه برنامه‌های سفرش به سریلانکا با رانیل ویکر مسینگه، رئیس‌جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان: در موضوع غزه، اولویت اصلی توقف جنگ و احقاق حقوق مردم فلسطین استبه گزارش خبرداغ به نقل از  خبرآنلاین، وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به توافق جمهوری اسلامی ایران و سریلانکا برای برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور، حمایت رئیس‌جمهور سریلانکا برای اجرائی شدن توافقات انجام شده در این کمیسیون را موثر خواند.

امیرعبداللهیان همچنین تصریح کرد، بخش‌های اقتصادی و صنعتی کشورمان از جمله وزارت نیرو برای توسعه همکاری‌ها با سریلانکا آماده هستند.

رئیس دستگاه دیپلماسی با قدردانی از مواضع سریلانکا در خصوص مردم فلسطین در غزه و کرانه باختری تاکید کرد، اولویت اصلی توقف جنگ و جنایت‌های رژیم اسرائیل در غزه و احقاق حقوق مردم فلسطین است.

امیر عبداللهیان اهتمام جمهوری اسلامی ایران بر امنیت دریانوردی در آب‌های بین‌المللی را خاطرنشان کرد.

رئیس جمهور سریلانکا نیز در این دیدار با اشاره به پیشرفت‌های کشورمان افزود، جمهوری اسلامی ایران توانسته به دستاوردهای بزرگی دست پیدا کند.

وی با اشاره به موقعیت استراتژیک جمهوری اسلامی ایران، کشورمان را دریچه ورد به آسیای میانه دانست و بر افزایش تعاملات اقتصادی با ایران تاکید کرد.

رئیس جمهور سریلانکا در مورد تحولات غزه تاکید کرد، سریلانکا موافق تغییر ترکیب جمعیتی در کرانه باختری و غزه نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: