کد خبر: ۹۶۶۴۵۸
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱
تعداد بازدید: ۱۳۸
طبق روال معمول، پس از پایان جشنواره فیلم فجر، اکران نوروزی به مهم‌ترین مسئله سینمای ایران بدل شده است؛ اکرانی که هم برای مخاطبان جذاب است و هم برای سینمایی‌ها اهمیت دارد.

تمساح و زرافه سر سفره هفت‌سین سینما /تصویر متفاوت بهرام افشاری در فیلمی ساخته خودشبه گزارش خبرداغ به نقل از  خبرآنلاین، اواخر آبان‌ماه روح‌الله سهرابی، مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم گفت: «اولویت اکران نوروزی با فیلم‌هایی است که در جشنواره فیلم فجر شرکت کرده و واجد کیفیت خوب و قابل دفاع باشند.» به این ترتیب، مشخص شد که اولویت اکران نوروزی با فیلم‌هایی است که در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمده باشند.

برخی معتقدند از مجموع فیلم‌های به‌نمایش‌درآمده در جشنواره امسال، تعداد فیلم‌هایی که امکان موفقیت در گیشه داشته باشند، خیلی پرتعداد نیست؛ نکته‌ای که همایون اسعدیان، رئیس شورای صنفی نمایش نیز به آن اشاره کرد و گفت: «واقعیت این است که حداکثر ۲ تا ۳ فیلم جشنواره فجر امسال می‌توانند به لحاظ اقتصادی موفق باشند مابقی از قبل شکست‌خورده هستند و اطمینان دارم خیلی از آنها برای اکران گرفتن دچار مشکل خواهند شد.» قواعد جشنواره با بازار اکران متفاوت است و ممکن است فیلمی که در جشنواره واجد ارزش‌های هنری دانسته شده و چندین سیمرغ بلورین دریافت کرده، خیلی با قواعد حاکم بر گیشه متناسب نباشد؛ موضوعی که منحصر به امروز نیست و از سال‌های دور شاهد تفاوت میان سلیقه داوران جشنواره با سینماروها بوده‌ایم. مثلا سال‌۶۹ و در نهمین جشنواره فیلم فجر، فیلم «پرده آخر» ساخته واروژ کریم مسیحی، موفق به دریافت ۹سیمرغ بلورین شد و رکورد دریافت جایزه را در جشنواره شکست. ولی فیلم ستایش‌شده جشنواره نهم با وجود حمایت منتقدان و رسانه‌ها، در گیشه شکست خورد. با توجه به ویترین جشنواره امسال به‌نظر می‌رسد در نهایت یکی دو فیلم راه‌نیافته به جشنواره در فهرست اکران عید قرار گیرند.

فیلم بهرام افشاری مهمان ناخوانده نوروز
«عامریان‌فیلم» موفق‌ترین دفتر تولید سینمای ایران در سال ۱۴۰۲ که فیلم پرفروش «فسیل» را راهی اکران کرده بود، حالا با فیلمی از ستاره فیلم «فسیل» از راه رسیده است. «هفتاد سی»، نخستین ساخته بلند سینمایی بهرام افشاری، یک کمدی اجتماعی است که گفته می‌شود در تداوم فیلم «فسیل» تولید شده است؛ فیلمی که بهرام افشاری علاوه بر کارگردانی، بازیگر اصلی‌اش هم هست و کنارش هوتن شکیبا نیز حضور دارد. «هفتاد سی» از گزینه‌های جدی اکران
نوروزی است. «هفتاد سی» مهم‌ترین فیلمی است که در جشنواره غایب بود ولی احتمالا نوروز به سینماها خواهد آمد.

دو کمدی و یک فیلم جنگی
اگر ملاک انتخاب فیلم‌های اکران نوروزی‌ حضور در جشنواره باشد، چه فیلم‌هایی گزینه‌های جذابی برای دفاتر پخش و سینماداران هستند؟ با توجه به مناسبات اکران و اخباری که از رایزنی‌های دفاتر پخش با مدیریت سینما و شورای صنفی نمایش به بیرون درز کرده، ۲کمدی حاضر در فجر چهل‌ودوم، بخت بیشتری برای حضور در اکران نوروزی دارند؛ «تمساح خونی» ساخته جواد عزتی و «صبحانه با زرافه‌ها» به کارگردانی سروش صحت. از فیلم‌های غیرکمدی هم از «مجنون» ساخته مهدی شامحمدی به‌عنوان گزینه اکران نوروزی نام برده شده است؛ فیلم برگزیده جشنواره چهل‌ودوم که اثری دفاع‌مقدسی است. ۲سال پیش هم «موقعیت مهدی» ساخته هادی حجازی‌فر، به‌عنوان فیلم برگزیده جشنواره چهلم به اکران نوروزی آمد و مورد توجه قرار گرفت. ‌

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: