کد خبر: ۹۶۶۳۸۳
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴
تعداد بازدید: ۷۱
مشاور عالی فرمانده کل سپاه گفت: گفت: به آمریکا گفتیم در قبال آزادی جیسون رضاییان باید ۱.۷ میلیارد دلار اصل و سود پول ما را بدهید و ۱۸ زندانی ایرانی را آزاد کنید. قرار بود بانک های سپه و صادرات را نیز از تحریم دربیاورند. این مسیر مذاکره از طریق دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی بود و مذاکرات آن نیز ربطی به برجام نداشت.

پیغام جان کری به ایران به روایت طائب /به آمریکا گفتیم در قبال آزادی جیسون رضائیان، ۱۸ زندانی ایرانی آزاد شود و ۱.۷ میلیارد دلار پول ما را بدهیدبه گزارش خبرداغ به نقل از  خبرآنلاین، حسین طائب مشاور عالی فرمانده کل سپاه در نشست دانشجویی «نظم جدید در دنیا» گفت: در قرآن آمده آمریکا و اسرائیل را دوست خود نبینید چون اینها پشت یکدیگر در می آیند؛ اگر دولت اسلامی میل به یکی از این دو کشور کند، جزو آنها می شود.

آنگونه که فارس روایت کرده، وی اضافه کرد: در خود انقلاب اسلامی هم اتفاق افتاده و همیشه در دولت ها هم دو ایده داریم. یک عده ای می گویند سازش یک عده می گویند مقاومت.
حجت‌الاسلام طائب تصریح کرد: هر جریان سازش همیشه می گوید تا دَم کدخدا را نبینی مسائل جهان حل نمی‌شود.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: آنهایی که در دل شان یک بیماری دارند به سمت یهود و نصاری شتاب می گیرند. وقتی از آنها علت را می پرسند می گوید می ترسم. آنها خیلی خوب دشمن را معرفی می کنند ولی می گویند اگر قدرت آنها را نبینیم به جایی نمی رسیم و همچنین می ترسیم یک بلایی سرمان بیاید و می‌روند به آنها نزدیک می شوند.

وی گفت: با وعده های دشمنان، فکر می کنند هوا و آب هم با برجام درست می شوند و نتیجه این می شود که ۱۰ سال کشور را از پیشرفت وا داشتند و عامدین اساسی در از دست دادن بخشی از سرمایه اجتماعی شدند.

طائب یادآور شد: اگر زمانی کار نکنی و مدام وعده بدهی سرمایه اجتماعی را از دست می دهی در نتیجه بخشی از مردم بی تفاوت و بخشی هم واگرا می‌شوند.

وی اضافه کرد: آنها در دل شان به خاطر این کار پشیمان هستند ولی روی‌شان نمی شود بگویند.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه اضافه کرد: هیچ وقت دشمن را کم نگیریم. با دشمن در حال جنگ هستیم و دشمن هم بزرگ است. آمریکایی ها ۷۵۰ تریلیون دلار بودجه نظامی دارند و در منطقه پایگاه های نظامی دارند.

طائب تاکید کرد: باید پایگاه‌های آمریکایی در منطقه را بی خاصیت کنیم که اتفاق افتاده است؛ الان آمریکا می تواند عملیاتی بکند؟ می تواند غلطی علیه ایران بکند؟

وی گفت: این که انتظار داشته باشیم در جنگ امنیتی اسرائیل چپ و راست بخورد و کشتی آمریکایی بخورد و همه پایگاه های آنها بخورد اتفاقی نیفتد منطقی نیست طبیعی است چند جا از ما هم بخورد.

طائب با بیان اینکه نیروهای امنیتی ما شبانه روز در حال مقابله و جنگ با توطئه های‌ دشمن هستند، گفت: همه تلاش آمریکا و اسرائیل این بود ۲۲ بهمن را ناامن کنند که روی انتخابات اثر منفی بگذارد، اینکه در این همه نقاط مختلف کشور یک حادثه امنیتی هم نداشته باشیم دست مریزاد به سیستم امنیتی کشور دارد.

طائب در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در برجام به دولت وقت کمک کردیم، گفت: به آمریکا گفتیم در قبال آزادی جیسون رضاییان باید ۱.۷ میلیارد دلار اصل و سود پول ما را بدهید و ۱۸ زندانی ایرانی را آزاد کنید. قرار بود بانک های سپه و صادرات را نیز از تحریم دربیاورند. این مسیر مذاکره از طریق دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی بود و مذاکرات آن نیز ربطی به برجام نداشت.

وی اضافه کرد: قبل از به نتیجه رسیدن مذاکرات تماس گرفتند و گفتند جان کری گفته ما روز پاک داریم ایران در یک کار ویژه یکدفعه به صورت یکطرفه جیسون را آزاد کند. اعلام کردیم اول پول را در فرودگاه تحویل می گیریم بعد او را تحویل می دهیم؛ پول را گرفتیم و عزت جمهوری اسلامی نیز رعایت شد.

وی تاکید کرد: نه تنها کاری نکردیم که در برجام به مشکل بخورند بلکه کمک‌شان هم کردیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: