کد خبر: ۹۶۶۳۷۷
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۲
تعداد بازدید: ۷۸
دبیر بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اعلام کرد مراسم افتتاحیه این جشنواره روز ۳۰ بهمن و به شکلی مردمی در شهر اردکان برگزار می‌شود.

«خاله سارا» و «ململ» در افتتاحیه تئاتر کودک/ توجه به کودکان شهیدبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، امیر مشهدی‌عباس دبیر بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اردکان درباره مراسم افتتاحیه این دوره از جشنواره، به خبرنگار مهر گفت: مراسم افتتاحیه این دوره از جشنواره در روز دوشنبه ۳۰ بهمن در شهر اردکان برگزار و جشنواره نیز از ۱ اسفند اجراهای خود را آغاز می‌کند. در مراسم افتتاحیه جشنواره مجری‌های برنامه‌های کودک همچون «خاله سارا» و گروه «ململ» حضور دارند.

وی درباره برنامه‌های مدنظر در این مراسم، توضیح داد: قرار است در مراسم افتتاحیه نمایشی با محوریت کودکان شهید غزه و کرمان اجرا شود. ما یک شادپیمایی با حضور عروسک‌های غول پیکر داریم و از خانواده‌ها و کودکان‌شان هم دعوت می‌شود تا با عروسک‌های‌شان در شادپیمایی حضور پیدا کنند. این شادپیمایی از میدان آزادی اردکان تا ساختمان اداره‌کل ارشاد این شهر انجام می‌شود. همچنین در این مراسم با حضور چهره‌های هنری از خانواده‌های شهدا و بچه‌های موفق قدردانی می‌کنیم. سعی کرده‌ایم مراسم افتتاحیه بیست و هشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان برای مردم باشد.

به نقل از مهر مشهدی‌عباس درباره ویژگی‌های جشنواره بیست و هشتم تئاتر کودک و نوجوان، یادآور شد: یکی از ویژگی‌های این جشنواره این است که به کیفیت آثار نگاه کردیم. سعی کردیم به انتخاب آثار تخصصی نگاه کنیم و فقط به دنبال این نبودیم که صرفا از تمام استان‌ها کار در جشنواره حضور داشته باشد. البته در حد توان‌ و امکانات‌مان نیروها و هنرمندان شاخص تمام استان‌ها را به شکل‌های مختلف درگیر جشنواره کرده‌ایم تا از این فضا بهره ببرند.

وی ادامه داد: کارگاه های آموزشی جشنواره بیست و هشتم بهمن در ۲ بخش برگزار می‌شود. یک بخش کارگاه‌های ویژه خردسال، کودک و نوجوان است که برای این نوع مخاطب برگزار می شود. کارگاه‌های هنرمندان خارجی نیز ویژه هنرمندان شرکت‌کننده در جشنواره خواهد بود.

دبیر بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، تاکید کرد: در این دوره از جشنواره، کارگاه‌های هنرمندان ایرانی برای شرکت‌کنندگان در جشنواره نداریم. سال‌های گذشته تجربه کردیم که از هنرمندان شناخته‌شده برای برگزاری کارگاه دعوت به عمل می‌آمد ولی هنرمندان حاضر در جشنواره در این کارگاه‌ها شرکت نمی‌کردند. تصمیم‌مان بر این شد که این کارگاه‌های آموزشی ۶ ماه قبل از جشنواره برگزار شوند تا شاهد خروجی آن‌ها در جشنواره باشیم.

مشهدی‌عباس با اشاره به اجرای آثار جشنواره بیست و هشتم در ۱۰ نقطه از شهر اردکان، اظهار کرد: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان برای آموزش و پرورش اجراهای رایگان در نظر گرفته است.

وی درباره ویژگی‌های مدنظر برای انتخاب آثار خارجی جشنواره تصریح کرد: در این دوره ۴ نمایش خارجی در جشنواره داریم. سعی کردیم در این دوره آثاری را که روی خلاقیت تمرکز داشتند، انتخاب کنیم. ۹۸ درخواست از سوی گروه‌های خارجی برای شرکت در جشنواره داشتیم که خیلی‌های‌شان می‌توانستند کار خوبی باشند ولی کارهایی را که خلاقانه‌تر بودند انتخاب کردیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: