کد خبر: ۹۶۶۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۸
تعداد بازدید: ۹۵
سخنگوی حزب اعتماد ملی می‌گوید: در شرایط کنونی به هیچ لیست ائتلافی در حوزه اصلاح‌طلبان نرسیده ایم. در کل کشور یک نفر از شورای مرکزی حزب اعتماد ملی صلاحیت شده است.

سخنگوی اعتماد ملی: قطعا از علی مطهری حمایت می کنیم / ۴ حزب اصلاح طلب هنوز به لیست واحد نرسیده اندبه گزارش خبرداغ به نقل ز  خبرآنلاین، جواد هروی سخنگوی حزب اعتدال و توسعه در گفتگویی که با خبرگزاری خبرآنلاین داشت از دستیابی احزاب اصلاح‌طلب به لیست ائتلافی خبر داد و گفت تا پایان هفته سرلیست‌ها مشخص خواهند شد.محمد صادق جوادی حصار، سخنگوی حزب اعتماد ملی اما در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین گرچه می گوید هنوز به لیستی نرسیده ایم اما تاکید دارد اگر شرایط مناسب باشد از تعدادی افراد دارای ویژگی‌های اصلاح‌طلبانه و حزبی حمایت می کنیم.

سخنگوی حزب اعتماد ملی همچنین حمایت از علی مطهری در انتخابات پیش رو را قطعی دانست.

او گریزی نیز به ردصلاحیت مرحوم محمدرضا خباز نیز زد و تشییع جنازه او را نشانه ای از رأی داشتن او در بین مردم حوزه انتخابیه کاشمر دانست.

در ادامه گفتگوی خبرگزاری خبرآنلاین با محمدصادق جوادی حصار، سخنگوی حزب اعتماد ملی را می‌خوانید:

********

*آقای جوادی حصار! آیا حزب اعتماد ملی برای ارائه لیست انتخاباتی با سایر احزاب از جمله کارگزاران سازندگی، ندای ایرانیان و اعتدال و توسعه ائتلاف می‌کند؟

در شرایط کنونی به هیچ لیست ائتلافی در حوزه اصلاح‌طلبان نرسیده ایم. در کل کشور یک نفر از شورای مرکزی حزب اعتماد ملی صلاحیت شده است، لذا در شهرستان‌ها نیروی حزبی که تایید صلاحیت شده باشد، را نداریم.

اشاره ای هم بکنم به این موضوع که چند روز پیش آقای محمدرضا خباز یکی از کاندیداهای ردصلاحیت شده، شورای مرکزی اعتماد ملی به خاک سپرده شد. او ۴ دوره نماینده مجلس شورای اسلامی بود علاوه بر این خباز استاندار ۲ استان بود، قبل از انقلاب مبارز بود، از طرفی متدین و بی‌ادعا بود وهر جایی به او پیشنهاد کار کردند، قبول کرد چنانچه نمایندگی مجلس شورای اسلامی را برعهده داشت و زمانی مدیر کل معاونت پارلمانی دولت روحانی بود.

برای فعالیت حزبی خلع انگیزه شده ایم

در مجموع وقتی به این ترتیب برخورد می‌شود که در نتیجه آن حزبی مثل اعتماد ملی جز یک حوزه هیچ کاندیدایی از حزب خود ندارد، برای فعالیت حزبی خلع انگیزه می‌شود اما باز هم بنابر وظیفه ملی و میهنی و برای انجام وظایف حزبی و تشکیلاتی خود تلاش می‌کنیم تا اگر کاندیدای مورد نظر پیدا شد، به شرط توافق مورد حمایت اعتماد ملی قرار بگیرد.

 

هنوز به ائتلاف نرسیده ایم اما...

*وضعیت ائتلاف با احزاب به چه صورت خواهد بود؟

در مورد ائتلاف ۴ حزب واقعیت آن است که هنوز به لیست واحد دست پیدا نکرده‌ایم . البته گفتگوهایی صورت گرفته، بنا هم بر این است که اگر شرایط مناسب باشد از تعدادی افراد دارای ویژگی‌های اصلاح‌طلبانه و حزبی حمایت کنیم ، اما تاکنون به لیست نرسیده‌ایم.

سخنگوی اعتماد ملی: قطعا از علی مطهری حمایت می کنیم / ۴ حزب اصلاح طلب هنوز به لیست واحد نرسیده اند

اگر کاندیداهای مورد تأیید مرحوم خباز تأیید صلاحیت شوند، میزان مشارکت افزایش پیدا می‌کند

*به نظر شما کاندیدهای ائتلافی از طریق تک رأی می‌توانند وارد مجلس شوند؟

بنده خیلی در مورد تک رأی‌ها اطلاع ندارم و نمی‌توانم در این مورد اظهار نظر کنم اما در هر صورت وضعیت در شهرستان‌ها فرق می‌کند، در پاره‌ای از مناطق کشور شرایط متفاوت است برای مثال در حوزه کاشمر که در مراسم خاکسپاری دکتر خباز حضور یافتم جمعیت بسیار قابل توجهی ایشان را بدرقه کردند ، کاندیداهایی که مورد حمایت دکتر خبار بوده و ردصلاحیت شده‌اند نیز در مراسم حضور داشتند، اگر صلاحیت یکی از این افراد تأیید شود احتمال اینکه سطح مشارکت را تا حدودی افزایش دهد، وجود دارد.

بحث کلی این است که اگر بر اثر رفتارهای ناهنجار، قانون‌گریز و قانون‌ستیز برخی افراد با این شرایط روبرو نبودیم، افراد می‌توانستند با پشتوانه فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی وارد حوزه‌های رقابتی شوند اما با توجه به شرایط فعلی نمی‌توانیم قاطعانه بگوییم چه خواهد شد ، بالاخره روش‌هایی وجود دارد که وقتی از گردونه رفتارهای حزبی و تشکیلاتی خارج می‌شود، به سلیقه مردم برمی‌گردد که تک رأی دادن در زمره این روش ها قرار می‌گیرد.

حزب اعتماد ملی از علی مطهری حمایت می‌کند

*آیا حزب اعتماد ملی از فردی مانند مطهری حمایت خواهد کرد؟

قطعاً، مطهری، یکی از شخصیت‌های مورد نظر حزب اعتماد ملی است. بنابراین درمورد موضع چهار حزب کارگزاران سازندگی، اعتدال و توسعه، اعتماد ملی و ندای ایرانیان می‌توان به این ترتیب گفت که هنوز به لیست نرسیدیم اما امکان دارد افرادی باشند که بخواهیم از آنها حمایت کنیم و اگر قرار باشد از افرادی حمایت کنیم قطعاً مطهری یکی از آن افراد است.

خاتمی از مواضع انتخاباتی جبهه اصلاحات حمایت کرد

*پیش از این گفته می‌شد که آقای خاتمی به دنبال حضور فعال در انتخابات نیست، آیا از مواضع اخیر او در مورد انتخابات اطلاع دارید؟

بنده غیر از اظهارات اخیر ایشان که موضع انتخاباتی جبهه اصلاحات را تأیید کردند ، موردی مشاهده نکرده ام که بیانگیر موضع فردی ایشان نسبت به انتخابات باشد، در مجموع آقای خاتمی تدابیر اتخاذی جبهه اصلاحات را مورد حمایت قرار داده و گفتند که معقول، منطقی و مدبرانه بوده و نگاه کلی انتخاباتی است که مربوط به دوره فعلی نیست بلکه این راهبرد اصلاح‌طلبانه جبهه اصلاحات است.

امیدوارم بتوانیم با خاتمی دیدار کنیم

*برنامه ای برای دیدار و مشورت با آقای خاتمی تا قبل از انتخابات دارید؟

تا این لحظه برنامه دیدار نداشته ایم اما امیدوارم که، در فاصله باقی مانده تا شروع برگزاری انتخابات مجلس بتوانیم با ایشان دیدار کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: