کد خبر: ۹۶۶۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
تعداد بازدید: ۴۴۸
٤٧ تفاهم‌نامه همكاري و هم‌افزایی بين شرکت‌های صندوق بازنشستگي كشور امضا شد.

امضای 47 تفاهم نامه همکاری بین شرکت‌های صندوق بازنشستگیآیلین سیروس: صبح امروز سه‌شنبه 24 بهمن‌ماه همایش و نمایشگاه رونمایی از خدمات نوین و دستاوردهای ارزش‌آفرین صندوق بازنشستگی کشوری، هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه آن صبح امروز (سه‌شنبه 24 بهمن‌ماه) در تالار قلم مرکز همایش‌های کتابخانه ملی ایران برگزار شد.

در این رویداد با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، مدیران عامل و اعضای هیات مدیره هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه صندوق بازنشستگی کشوری برگزار شد، ٤٧ تفاهم‌نامه همكاري و هم‌افزایی بين شرکت‌های صندوق بازنشستگي كشور امضا شد.

سالانه ۶۰ همت بابت بیمه تکمیلی و حقوق بازنشستگان پرداخت می‌شود

در این مراسم صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه صندوق‌های کشوری و لشکری نزدیک به ۴۰۰ هزار میلیارد تومان کسری منابع داشت و در لایحه بودجه اساساً به‌صورت صوری پیش‌بینی‌هایی صورت گرفته بود، گفت: این در حالی بود که اساساً صادرات نفتی و غیرنفتی‌مان با چالش جدی مواجه بود. در آن بازه زمانی، مجموعه صادرات نفت کمتر از ۴۰۰ هزار بشکه بود و هزینه‌های تعریف‌شده از قبل درآمد نفتی بالغ‌بر یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه بود و حدود ۴۰۰ همت کسری صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری بود؛ علاوه بر آن بدهی‌های انباشته به صندوق تأمین اجتماعی نیز قریب به ۵۰۰ همت محاسبه می‌شود.

مرتضوی اعلام کرد: بدهی صندوق تأمین اجتماعی به بانک‌های عامل نیز این صندوق را تبدیل به ابر بدهکار بانکی کرده بود، اما باروی کار آمدن دولت بخشی از منابع مسدود شده آزاد و صادرات غیرنفتی افزایش یافت. همچنین میزان صادرات نفتی و محصولات پتروشیمی رو به افزایش رفت. اکنون تقریباً یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت صادر می‌شود؛ اگرچه با دشواری، اما منابع آن برمی‌گردد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: گاهی اوقات در مواجهه با بازنشستگان کشوری و سایر بازنشستگان گفته می‌شود که در بودجه ۱۴۰۰ موضوع همسان‌سازی را برای ما پیش‌بینی کردند و چرا عملیاتی نمی‌شود، باید در پاسخ عرض کنم که به فضل الهی بخش قابل‌توجهی در صندوق بازنشستگی کشوری ازجمله همسان‌سازی پرسنل وزارت بهداشت و طرح رتبه‌بندی معلمان بازنشسته انجام و تا پایان سال محقق خواهد شد.

وزیر کار گفت: سالانه ۶۰ همت بابت بیمه تکمیلی و حقوق بازنشستگان پرداخت می‌شود و حلقه مفقوده این است که بهره‌وری را نتوانسته‌ایم افزایش دهیم.

لزوم راهبردی جدید در حوزه بازنشستگی

به گزارش معدن‌نامه در ادامه مراسم رونمایی از خدمات نوین مدیرعامل صندوق بازنشستگي و دستاوردهای ارزش‌آفرین صندوق بازنشستگی کشوری گفت: بابیان اينكه بازنشستگي تهديد است يا فرصت، گفت: آيا بحران بازنشستگي وجود دارد يا می‌شود در مسير مجاهدت راه را باز كرد؟ بحران صندوق‌های بازنشستگي يعني اينکه صندوق محکوم‌به شكست است اما در نگاه دوم كه برگرفته از فرهنگ ايثار و جهاد است پديده سالمندي فرصتی در راستای مدیریت این حوزه قلمداد می‌شود.

مهدي مسكني افزود: درجایی که دولت در راستای امنیت غذایی تصمیم گرفت شیر رایگان به مدارس عرضه کند و بخش خصوصی علیرغم تمام تلاش‌ها کمتر توانست نقشی داشته باشد اما صنایع شیر ایران این وعده را محقق کرد.

وی ادامه داد: می‌توان صندوق‌ها را در ریل حل مسائل استراتژیک قرارداد و هر جا نیاز بوده علیرغم مشکلات، مجاهدانه اقدامات صورت گرفته است. می‌توان بحران بازنشستگی را به فرصت تبدیل کرد فقط کافی است که باور داشته باشیم و سالمندان و بازنشستگان فرصت برای صندوق بازنشستگی کشوری هستند.

مسکنی گفت: پرداخت دو میلیون و ۲۰۰ مستمری‌بگیر از فرصت صندوق است که با دیجیتالی کردن اقتصاد می‌توان از آن بهره برد. اصلاح شاخص‌های بیمه‌ای هم فرصت است ۶۳۲ هزار کارمند زیر ۱۵ سال خدمت داریم که ورودی آن‌ها برای صندوق بازنشستگی نیست و اگر ورودی بیاید فرصت است. بهره‌وری و سود شرکت‌ها هم حائز اهمیت است.

وی بیان داشت: امروز ۴۷ تفاهم‌نامه در راستای تبادل ظرفیت‌ها انجام و در ماه‌های اخیر هم ۱۲۴ پروژه نوین و دستاورد ارزش‌آفرین مدنظر قرار گرفت و امروز رونمایی شد.

گفتنی است در این مراسم مديرعامل هلدينگ صبا انرژي نیز بابیان اینکه فولاد اکسین رکود دار سوددهی شرکت‌ها بوده است گفت: فولاد اكسين طي ٩ ماه گذشته با ١٠٢ درصد افزايش سوددهي ركورد مهمي در اين حوزه به ثبت رساند.

بر اساس این گزارش در این مراسم رونمایی از ۱۲۰ خدمت نوین و دستاورد ارزش‌آفرین صندوق بازنشستگی، امضای 47 تفاهم نامه باهدف هم‌افزایی، توسعه خدمت و استفاده از دانش و فناوری‌های نوین و همچنین تبادل تجربه‌های موجود، به امضای مدیران عامل بنگاه‌های اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: