کد خبر: ۹۶۶۱۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷
تعداد بازدید: ۹۶
دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی گفت: همه کاندیداهای هدف ما در کرمان تایید صلاحیت شده اند و می توان با یک فرمان عاقلانه حرکت کرد که میدان به نفع مردم باز بماند.

حسین مرعشی: اصلاح طلبان در اکثر شهرهای کرمان نامزد دارند /نماینده سالم در مجلس می خواهیم /فساد اخلاقی خط قرمز ماست/با سرنوشت مردم شوخی نکنید!به گزارش خبرداغ به نقل از  خبرآنلاین، حسین مرعشی عصر دوشنبه در نشست انتخاباتی اصلاح طلبان کرمان و راور اظهار داشت: نمی‌شود ‌کسانی را به مجلس بفرستیم که در برابر رهبری زاویه داشته باشند، خط قرمز اول ما این است.

نماینده سالم در مجلس می خواهیم

آنگونه که ایرنا روایت کرده، وی تاکید کرد: ما نسبت به فساد مالی حساس هستیم، ما نماینده سالم در مجلس می خواهیم.

دبیر حزب کارگزاران سازندگی افزود: فساد اخلاقی نیز دیگر خط قرمز است و عرصه سیاست عرصه پاکدامنی، پاک دستی و سلامت نفس است.

وی تصریح کرد: به لحاظ منطقه ای ایران نیازمند انتخاباتی است که کشور را در برابرخطرات کاملا جدی بیمه کند.

مرعشی گفت: فرمایشات رهبری در رابطه با انتخابات طی هفته های اخیر نشان دهنده توجه ایشان به امید ملی است و شرایط ایران و شرایط سیاسی منطقه پس از عملیات هفتم اکتبر حماس وارد فاز جدیدی شده است .

وی با اشاره به اهمیت حضور مردم و مشارکت در انتخابات اظهار داشت: وقتی آمریکا پس از شکست طالبان برای حرکت بعدی آماده می شد، نتانیاهو در واشنگتن جمله تاریخی گفت که بغداد آدرس غلط است و آدرس درست تهران است، اما چون انتخاباتی با بیش از ۷۲ درصد برگزار شده بود، آمریکایی ها ‌متوجه شدند که ایران پشتیبان مردمی دارد و جنگ با ایران به شکست منجر می شود، به همین دلیل آمریکایی ها ایران را کنار گذاشتند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب بیان کرد: نهادهای حاکمیتی باآنکه به خوبی متوجه اهمیت حضور مردم در صحنه سیاسی هستند لوازم آن را نیز باید بپذیرند. این نهادها با وجود تاکید صریح رهبر معظم انقلاب حاضر نشدند در اکثر حوزه های انتخابیه کشور فرصت رقابت را فراهم کنند تا انتخابات پرشور برگزار شود.

فضای رقابتی در کرمان

این فعال سیاسی با اشاره به تغییرات انجام شده در کشور بیان کرد: ما ضرورت انتخابات را برای مردم و فرزندانمان درک می کنیم و حق مردم نیست که با ندانم کاری زحمات را هدر دهیم.

وی اظهار داشت: اصلاح طلبان و حزب توسعه و آزادی در استان کرمان با این فرمان که حرکت کردند شرایط متفاوتی ایجاد کردند، برخلاف اکثر استان های دیگر در کرمان با فضای متفاوتی مواجه هستیم و از ۱۰ کرسی استان کرمان ۹ کرسی رقابتی شده است.

مرعشی بیان کرد: همه کاندیداهای هدف ما در کرمان تایید صلاحیت شده اند و می توان با یک فرمان عاقلانه حرکت کرد که میدان به نفع مردم باز بماند.

دبیر حزب کارگزاران سازندگی گفت: اگر شما بزرگان تلاش و همت کنید مردم استان کرمان را به پای صندوق های رای بکشانید و مشارکت بالای ۵۰ درصد برود، اطمینان می دهم خیلی از استان های دیگر به شما در آینده اقتدا خواهند کرد.

وی افزود: اصلاح طلبان در استان کرمان از نسل قدیم تا جوان دور یکدیگر جمع شده اند، سیاست مدار کسی نیست که فقط حرفی بزند و بگوید به آن حرف عمل نشده است، بلکه باید حرف را به عمل تبدیل کند.

مرعشی تاکید کرد: ۹۰ درصد کرسی های انتخابات مجلس در استان کرمان رقابتی شده است و بر این‌مبنا می خواهیم حرکت کنیم.

انفعال اصلاح طلبان در انتخابات مجلس یازدهم

وی بیان کرد: ما در ۱۰ دوره مجلس شورای اسلامی در استان کرمان تنها یک کرسی داشتیم که دلیل آن این بود که منفعل بودیم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: نقد اصلی برای اصلاح طلبان برای به میدان نیامدن در انتخابات مجلس یازدهم و انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ است و این نقد در تاریخ متوجه اصلاح طلبان است.

وی ادامه داد: در مجلس دهم به دلیل نبود احزاب و تشکیلات فراگیر سیاسی نتوانستیم از فرصت و دستاوردها استفاده کنیم و نتوانستیم با جناح راست میانه ائتلاف کنیم.

اصلاح طلبان در اکثریت شهرهای کرمان نامزد دارند

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: باید مردم تفاوت بین کاندیداها را متوجه شوند، ما در اغلب شهرهای استان کاندیداها داریم.

وی افزود: فرصت خوبی در استان کرمان فراهم شده است و می توانیم ‌الگو بسازیم، اگر کسانی در انتخابات با خودخواهی فرصت ها را بسوزانند، روز بعد از انتخابات آنها را خطاب به مردم افشا می کنم.

مرعشی تاکید کرد: کسی حق ندارد در این انتخابات با سرنوشت مردم استان کرمان با خودخواهی خودش، شوخی کند و کاندیداها باید در شهرستان ها به کاندیدای واحد برسند.

وی خطاب به کاندیداهای اصلاح طلبان در کرمان بیان کرد: وای به حال شما اگر پس از انتخابات به مردم‌ پشت کنید و فرصت های خدمت را برای کارهای خودتان و دوستان تان مغتنم بشمارید، من تا جایی با شما هستم که در مسیر خدمت به مملکت و مردم باشید.

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: پیمان ما با هرکس مشروط به صحت عمل و کار برای مردم است و نیروهای اصلاح طلب در کادرهای سیاسی باید منسجم و متحد باشند. همه آزادند که مسیر زندگی سیاسی خودشان را انتخاب کنند، اما نباید بازی دوگانه کنیم و یکی از مهمترین اهداف ما در انتخابات حفظ کادرهای سیاسی است.

برای پیروزی در انتخابات مصمم هستیم

دبیرکل جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان نیز در این نشست گفت: نباید در زمین کسانی که مخالف جمهوریت هستند بازی کنیم و صندوق رای به فراموشی سپرده شود.

محمد رضا نژاد حیدری تاکید کرد: اگر راه دیگری برای تحقق مطالبات پیدا می کردیم، به طور قطع به سمت انتخابات نمی رفتیم.

وی تصریح کرد: ما برای پیروزی در انتخابات مصمم هستیم و تلاش داریم فضای سیاسی استان را تغییر دهیم و نمایندگان همسو با خود را به مجلس بفرستیم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: رقیب ما شرکت نکردن در انتخابات است و باید هرچه بیشتر به افراد برای شرکت در انتخابات امید بدهیم.

وی اظهار داشت: ما خود را به عنوان یک تشکل قانون‌مدار و اهل قانون می دانیم، اما در شرایط نابرابر وارد عرصه انتخابات شدیم و رقیب ما از مدت ها قبل وارد شده است.

نژاد حیدری خاطر نشان کرد: ستاد انتخابات استان کرمان موانع را از پیش پای راه احزاب بردارد، انتظار داریم همان اندازه که فضا برای سایر نامزدها فراهم باشد برای ما هم فراهم شود تا نامزدهای اصلاح طلب با ظرفیت ها و پشتوانه های قانونی با مردم ارتباط بگیرند.

نشست انتخاباتی تشکل ها و فعالان سیاسی اصلاح طلب استان کرمان در تالار فرهنگ و هنر برگزار شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: